Vyhledávání

Legendární monacký okruh měří 3340 metrů. Superměkká směs pneu je připravena

VELKÁ CENA MONAKA Z HLEDISKA PNEUMATIK
Monte Carlo, 25. května 2011 – Pirelli představí tento víkend ve slavném přístavu v Monte Carlu další barvu ze své škály pneumatik. Svůj debut si odbude nová superměkká směs, známá jako PZero Červená. Tyto pneumatiky jsou navržené tak, aby ideálně seděly úzkým a klikatým uličkám knížectví. Jezdci budou mít šanci ozkoušet si nové gumy už zítra.  
TRAŤ

Legendární monacký okruh měří 3340 metrů. 78 kol dlouhý závod bude také dějištěm prvního nasazení superměkké směsi Pirelli PZero Červená, která by měla na kluzkém asfaltu poskytnout maximální možnou přilnavost. Po trati je ve večerních hodinách umožněn provoz běžné silniční dopravě, což je pouze jeden z faktorů, který činí odhadnutí úrovně přilnavosti tak obtížným.

Sainte Devote: V první zatáčce okruhu jdou vozy na brzdy a na vzdálenosti 100 metrů sníží rychlost o 160 kilometrů za hodinu. Neustálé tvrdé šlapání na brzdy generuje vysoké teploty, které mají vliv i na pneumatiky, jelikož horko zvyšuje celkový tlak, který na pneumatiku působí.

Při výjezdu od Casina dochází k velkému zhuštění, které může při brzdění vůz destabilizovat.

Vlásenka Loews, jak se jí stále říká, je nejpomalejší zatáčkou v celém kalendáři. Projíždí se rychlostí pouze 47 kilometrů za hodinu. Vzhledem k nízké rychlosti nemá aerodynamický přítlak vliv, a tak všechna práce v zatáčce spočívá na funkčnosti pravé přední pneumatiky.

Zatáčka Tabac, která se nachází za známým tunelem, patří k nejobtížnějším sekcím okruhu. Stopa je zde velmi úzká a postrádá únikovou zónu. Vozy tu jedou přibližně 160 kilometrů v hodině a vytváří přítlak o hodnotě 3,31G.
Následuje další úzký nájezd do první zatáčky z úseku u Bazénu. Vozy na obrubníky vjíždí dvoustovkou a generují přítlak rovnající se 3,65G.
V poslední části okruhu je klíčové jet velmi čistě, jezdci se tu musí opatrně proplétat kolem svodidel a zatáčet zároveň s brzděním. V zatáčce Anthonyho Noghese se jde zpátky na plyn na druhý a třetí rychlostní stupeň a na cílové rovince se využije plná síla motoru.
 
UBYTOVÁNÍ
Velká cena Monaka má jiný formát než všechny ostatní závodní víkendy. Volné tréninky se konají ve čtvrtek, zatímco v pátek je volno.
Vzhledem k tomu, že akce na trati začíná o den dříve, jsou týmy pod větším tlakem, aby stihly zřídit ubytovací kapacity včas. Tři dny po odjezdu z Barcelony, která se nachází 400 kilometrů směrem na jih, musí být hotovo.
Pirelli v tomto není žádnou výjimkou. Nový karbonově černý motorhome se buduje na konci přístavu. Svůj debut si odbyl na začátku května při Velké ceně Turecka. Vyroben byl v Německu na začátku roku.
Motorhome Pirelli je postaven ze dvou rozkládacích přívěsů. Prostor pro pohoštění se nachází mezi nimi. Přívěs po levé ruce v horním podlaží obsahuje kanceláře inženýrů plus kancelář Maria Isoly, závodního manažera Pirelli. V dolním podlaží se nachází sklad a plně vybavená kuchyň, díky níž catering Pirelli může vyprodukovat až 150 jídel denně. Menu zahrnuje vše od humrů po těstoviny.
V horním patře pravého přívěsu je umístěna kancelář ředitele oddělení Pirelli Motorsport, Paula Hemberyho, plus schůzovní místnost a kancelář pro PR a marketing. Dole se nachází bezpečnostní ochrana, IT a další sklad.
V oblasti pro catering je možno usadit kolem 50 lidí najednou. Tácky na stolech jsou inspirovány plakáty Pirelli z padesátých a šedesátých let, které propagovaly nejznámější produkty značky minulosti, jako například pneumatiky Stelvio. Na zdi jsou vyvěšeny fotografie z kalendáře Pirelli z různých let. Dokonce i stínítka lamp jsou stylizována jako pneumatiky.
Týmu čtyř lidí trvá 24 hodin, než postaví nový motorhome. V evropské části sezony putuje od závodu k závodu. Pokud není na cestách, nachází se v továrně Pirelli pro formuli 1 ve Velké Británii.
Snad jediná věc, kterou nový motorhome Pirelli postrádá, je jméno. Pokud máte nějaké návrhy, oznamte je prosím mediálnímu týmu Pirelli.
***
 
Sledujte nás na Twitteru @ Pirelli_Media nebo na Facebooku na adrese www.facebook.com/Pirelli
 
 
***
 
 Pirelli Tyre (Suisse) S.A. – Czech
Ing. Zdeněk Vacl
Marketingový manažer
Comunica, a.s. – komunikační agentura
Věnceslava Šlechtová
Key Account Manager

 

 PR

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu