Vyhledávání

Legendární Monza : a jak vypadá jedno kolo na okruhu

Monza – jedno kolo na okruhu

Monza: 5 793 metry, 53 kola průměrnou rychlostí 250 km/h. Toto je chrám rychlosti.

První zatáčka
Jezdci tu tvrdě brzdí, během tří sekund dokážou zpomalit o 250 km/h. Energie spotřebovaná při brzdění dokáže maximalizovat přilnavost, ale také zahřívá pneumatiky, a to až na 150° C. Na hrbolatém asfaltu se piloti řítí rychlostí přes 300 km/h, to je pak držení ideální stopy při brzdění hodně obtížné.

Roggia
Při použití ideální závodní stopy vozy najíždí na obrubníky, běhoun pneumatiky je podroben extrémnímu zatížení. Vnitřní struktura pneumatiky je velmi pevná, což snižuje riziko smýkání a umožňuje maximální preciznost jízdy.

Ascari
Tato sekvence zatáček se projíždí vysokou rychlostí. Při nájezdu do zatáčky určují pneumatiky, jak dobře auto zatočí a kolik přilnavostí při průjezdu zatáčkami dokážou vytvořit. Měkčí pneumatiky pak na výjezdu ze zatáčky nabídnou nejlepší možnou trakci, aby bylo možné využít veškerého výkonu jak od motoru, tak systému KERS.

Auta do zatáčky Parabolica najíždějí velmi rychle a jezdci brzdí při třetím rychlostním stupni. Auto má tendenci se smýkat ke vnějšímu okraji zatáčky, kde je menší úroveň přilnavosti. Pilot tak musí intenzivně pracovat s plynovým pedálem a volantem, aby udržel ideální závodní stopu. Pak opět přidá na výkonu a najíždí na startovní rovinku, kde při sedmém rychlostním stupni nabere rychlost 330 km/h.

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu