Letní Most 2009: Těsný boj Ferrari 430 týmu Menx o stupně vítězů
Těsný boj o stupně vítězů v Mostě
Červené Ferrari 430 týmu Menx svádělo ve vytrvalostním závodě zóny střední Evropy obrovský boj do posledních kol o stupně vítězů. Za volantem se postupně prostřídali Hynek Charous, Dan Želinský a Robert Pergl, cílovou čáru protli na čtvrtém místě jen 11 sekund od druhého místa. V hodnocení samostatného českého šampionátu byl vůz s číslem 101 druhý.
Okruh v Mostě hostil čtvrtý závod Mezinárodního mistrovství České republiky, který zároveň spadal do zóny střední Evropy, což přineslo výrazně bohatší startovní pole. Ferrari, vycházející z modelu 430 Challenge, českého týmu Menx se v něm rozhodně neztratilo, v kvalifikaci si tým vyjel páté místo na startu.
Ze velmi tropického letního počasí závod rozjel Hynek Charous, bohužel hned v první zatáčce inkasoval šťouchanec od za ním startující Corvette GT1, což ho stálo několik míst. V dalším průběhu závodu sváděl souboj s jedním z mnoha vozů Porsche, který dokázal úspěšně držet za sebou. Po cca 40 minutách došlo k první žluté fázi, vyjetí zpomalovacího vozu tým využil k taktickému uspíšení první zastávky. Samotné vyjetí zpomalovacího vozu nicméně týmu uškodilo, protože vedoucí vůz DTM byl zrovna mezi vozem týmu a nejbližšími soupeři, kteří tak získali náskok skoro celého kola.
Za volant usednul Dan Želinský, který jezdil velmi rychlé časy a držel naděje týmu na umístění na stupních vítězů. Ani druhé vyjetí zpomalovacího vozu týmu nepomohlo, přišlo jen pár sekund poté, kdy vedoucí vůz DTM znovu předjel červené Ferrari, což znamenalo ztrátu kontaktu s před námi jedoucími vozy GT. Tým se i přesto nevzdával a na závěr závodu usednul nejzkušenější jezdec týmu Robert Pergl.
Jeho stíhací jízda soupeřů trvala až do samotného konce závodu, když neustále ukusoval z náskoku nejbližších soupeřů, který v jednu chvíli byl přes minutu. Bohužel pro Menx se ale závěr závodu blížil příliš rychle a s tříhodinovou hranicí byl tým stále na čtvrté místě, byť na absolutní třetí místo ztrácel jen sedm sekund, na místo druhé to bylo 11 sekund. V hodnocení samostatného českého šampionátu byl vůz s číslem 101 druhý.
Ivo Horn, šéf týmu: „Ze závodu máme trochu smíšené pocity. Na jednu stranu jsme rádi, že mezi nejlepšími třemi vozy GT jsou dvě Ferrari, vůz DTM je konstrukčně někde jinde. Na stranu druhou nás mrzí, že jsme zůstali těsně pod stupni vítězů, bohužel v dnešním závodě nám nepřálo závodnické štěstí, dvojí vyjetí zpomalovacího vozu nás stálo prakticky dvě kola ztráty. Takové už jsou ale závody. Pozitivem je, že vůz fungoval bez sebemenších technických problémů a byl rychlý po celý stint, Dan i Robert jezdili i těsně před koncem svých stintů časy pod 1:40.“
Menx
PR