Vyhledávání

Letní Most 2009: Tři sobotní tropické hodiny se spoustou napětí a soubojů

Letní  Most 2009: Tři sobotní tropické hodiny se spoustou napětí  a soubojů

Tři tropické hodiny se spoustou napětí

V doslova tropických podmínkách se na Autodromu Most odehrával sobotní závodní program Mezinárodního mistrovství ČR v závodech automobilů na okruzích, které se jede zároveň jako zónový šampionát střední Evropy. Sobotnímu dění dominoval především odpolední tříhodinový závod cestovních vozů, který podle očekávání vyhrál Mercedes z DTM.

Ještě před tříhodinovkou se však odehrálo několik důležitých závodů a kvalifikací. Velkou pozornost na sebe strhávaly především tréninky na dva ostré nedělní závody Česká pojišťovna - Škoda Octavia Cupu. V oficiální kvalifikaci byl nejrychlejší polský jezdec Mateusz Lisowski, za nímž ale jen o desetiny sekundy ve svých nejrychlejších kolech zaostali Jan Dostál a Aleš Jirásek. Pohárové octavie i tentokrát prokázaly velkou technickou vyrovnanost a výsledková listina slibuje, že v neděli bude skutečně o zábavu diváků postaráno.

Sprintový závod cestovních vozů o obsahu motorů do 2000 ccm byl také velice dramatický. Na čele nenastalo nic nového, když s přehledem vyhrál vítěz předchozích závodů Filip Sládečka s Alfou Romeo. Druhé místo získal Tomáš Horáček s upravenou Octavií a další Alfu Romeo dovedl do cíle bronzový Šimon Kubišta.

První závod formulové Divize 3 vyhrál Zbyněk Passer. V páteční kvalifikaci tento dosud nepřemožitelný jezdec trochu překvapil, když zajel až čtvrtý čas. V závodě si pak ale spravil chuť a svůj monopost poháněný motocyklovým motorem Kawasaki dovedl pod šachovnicovou vlajku jako vítěz. Za ním dojel Tomáš Chabr senior, který předtím vyhrál kvalifikaci a třetí v cíli závodu byl odmávnut David Palmi.

Pak už se přiblížila patnáctá hodina a na startovním roštu se začaly řadit skoro čtyři desítky účastníků vytrvalostního závodu na tři hodiny. Ten je jako obvykle ozvláštněn účastí vozů velice rozdílné výkonnosti, kterým dominují speciály Mercedes a Audi z DTM. Atmosféra zastávek v boxech, střídání jezdců, přezouvání a tankování pak připomíná velké zahraniční závody a v ničem si nezadá ani s legendární čtyřiadvacetihodinovkou v Le Mans.


Letmý start opanovala kevlarová monstra z DTM a jezdci začali ukusovat první kilometry z předepsané doby. Je běžné, že vítězný strojv Mostě za tři hodiny odkrouží až 110 a více okruhů a to představuje úctyhodnou porci okolo 450 kilometrů! Na čele se usadil Mercedes ze stáje Sauto racing Team s posádkou Antonín Charouz, Stefan Mücke a Erik Janiš. Několik prvních kol se za ním držel další speciál z DTM, Audi A4 Bohemia Racing Teamu, který pilotoval Tomáš Kostka, jehož měl střídat švédský jezdec Thed Björk. Ten už se ale svého stintu nedočkal, protože Kostka musel po sedmi kolech vůz odstavit kvůli problémům s mazáním motoru. Během maratónu se odehrálo několik menších závodních incidentů, které ale nijak nevybočovaly z běžných zvyklostí. Několikrát musel startovní pole vodit také Safety Car, několik jezdců dostalo za prohřešky proti řádům trest Drive Through, ale ani v jednom z případů nešlo o nic závažného.

Po třech hodinách tedy jako první viděla cíl posádka Mercedesu z DTM. Druhou odmávnutou posádkou byli Italové Scarpaccio, Ghizi a Cressoni s pohledným Ferrari 430GT2 a jako třetí dorazilo do cíle Porsche 997 GT3 Cup, které pilotovali Rakušani Cvörnjek a Peham.


„Kromě drobností lze označit dnešní tříhodinovku za vydařenou. Jezdci si v parném počasí museli jistě sáhnout až na dno sil, ale podmínky měli všichni stejné. Příjemná byla i návštěva stovek diváků a myslím si, že ten, kdo přijde i v neděli, rozhodně neprohloupí. Bude na co koukat,“ slíbil ředitel závodu Michal Marek.

PR

http://www.autodrom-most.cz/

 

Fotogalerie

Letní Most 2009 a kontakt Dan Michl versus Petr Kačírek objektivem Tondy Malého

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu