Vyhledávání

Mercedesy DTM na Hungaroringu havarovaly, ale přesto jsou na bedně

Byla to scéna jako z originálního DTM. První zatáčka po startu, jeden z vozů Audi A4 DTM se v oblacích modrého kouře řítí se zablokovanými koly jako neřízená střela. Rána musela přijít. Schytává ji stylově Mercedes Benz DTM C-Klasse. Stylově proto, že tyto dvě značky se perou v respektovaném německém šampionátu a v menším provedení i v mezinárodním českém mistrovství. Jeho úvod na maďarské trati F1 Hungaroringu to jen potvrdil. Fanoušci se letos mají nač těšit.

Za volantem čoudící „audiny“ byl Milan Maděryč, v trefeném mercedesu pak Václav Nimč. Obě auta se roztočila, stejně jako blízko jedoucí Antonin Herbeck s monstrem Pagani Zonda z FIA Grand Turisma. Chybělo málo a oba mercedesy týmu Charouz Racing System se kvůli úderu od soupeře srazily. Antonín Charouz se v divoké situaci rychle zorientoval a kolegovi se vyhnul na vnitřním okraji dráhy (viz fotografie v naší fotogalerii - budou v nejbližší době).

Zatímco Tomáš Kostka s další Audi A4 DTM uháněl na špici a Charouz pokračoval za ním, Nimč zůstal na okamžik zaklíněn s Maděryčovým audi. Po chvíli ovšem zařadil za jedna a vydal se na trať. Zpočátku zkoušel, jestli je auto vůbec pojízdné, a když zjistil, že ano, dal se do stíhací jízdy. Maděryč se také rozjel. Vydal se ovšem do boxů, kde mu opravili rozbitý předek vozu.

„Vašku promiň,“ řekl Maděryč Nimčovi v parc fermé po dojezdu závodu. „Ale jdi Milane. To není na promiň,“ zněla odpověď nazlobeného pilota Charouz Racing Systemu. Jeho mercedes sice byl schopen dojet závod, nikoli však naplno. Především pro rozhozenou geometrii zadní nápravy. Třetí místo v cíli tak bylo jeho maximem. Na druhého Charouze se sice dotáhl, ale s nervozním autem už na předjetí neměl.

Mezinárodní české mistrovství rozjíždí sezonu netradičně na trati Velké ceny Maďarska F1, protože oba české okruhy, brněnský a mostecký, procházejí rekonstrukcí. Výjimečně se jedou dva Sprinty, po zbytek sezony bude platit obvyklý scénář, v sobotu tříhodinovka, v neděli Sprint.

Motoristická Budapešť žije nejen invazí české okruhové elity. O víkendu zde začíná také Středoevropská rally. Jde o náhradu za proslulý Dakar, jemuž vystavili stop mauretánští hrdlořezové. Fanoušci tak mohli dnes v centru města potkat třeba legendu světové rally Carlose Sainze, francouzského dobrodruha Luca Alphanda či české účastníky soutěže v čele s Alešem Lopraisem.

Antonín Charouz: „Havárie po startu byla z kategorie zbytečných, ale hlavně že se nic vážného nestalo. Po nehodě jsem si myslel, že do boxů museli oba její hlavní aktéři, Vašek Nimč a Milan Maděryč, takže jsem jel docela v klidu své. Jak jsem říkal již včera, na mladého profesionála Tomáše Kostku zkrátka nemám. Nicméně zanedlouho jsem v zrcátkách Vencu uviděl, takže jsem za to zatáhl a druhou pozici udržel.“

Václav Nimč: „To, co po startu předvedl Milan Maděryč, se zkrátka nedělá. Ale už je to za námi, vyříkali jsme si to. Auto po bouračce sice fungovalo, nicméně bohužel ne na sto procent. Podařilo se mi dojet Tondu Charouze, ale na předjetí nebylo. Zbývalo málo času a hlavně bych s rozhozeným vozem zbytečně riskoval. Jedna havárka dneska stačila.“

Výsledky, 1. ze 7 víkendů MMČR Divize 4 nad 2000 ccm, 1. závod
1. Kostka (Audi A4 DTM) 14 kol za 24:31,576
2. Charouz (Mercedes Benz DTM C-Klasse) -1:09,587
3. Nimč (Mercedes Benz DTM C-Klasse) -1:11,029
4. Rosina (SR/Porsche) 1:52,358, -10,443 -1 kolo
5. M. Urban (Lamborghini Gallardo Evo) -1 kolo
6. Suchý (BMW M3 GTR) -1 kolo
7. Herbeck (Pagani Zonda GR) -1 kolo
8. Šenkýř (BMW M3 GTR) -1 kolo

Kvalifikace pro nedělní závod
1. Kostka (Audi A4 DTM) 1:42,513
2. Nimč (Mercedes Benz DTM C-Klasse) 1:45,775
3. Charouz (Mercedes Benz DTM C-Klasse) 1:46,936
4. Maděryč (Audi A4 DTM) 1:47,221
5. Rosina (SR/Porsche) 1:51,384
6. Šenkýř (BMW M3 GTR) 1:55,385
7. J. Urban (Lamborghini Gallardo Evo) 1:56,741
8. Suchý (BMW M3 GTR) 1:56,939

Harmonogram na Hungaroringu
Neděle 20. dubna
13.18 – 2. závod

MMČR NA OKRUZÍCH 2008
20/04/2008 Hungaroring
18/05/2008 Most
08/06/2008 Most
27/07/2008 Poznaň
10/08/2008 Most
21/09/2008 Brno
25/10/2008 Brno
www.autoklub.cz

Ohlédnutí za sezonou 2007
Konečné pořadí MMČR Divize 4
1. A. Charouz (O2 Mercedes Benz AMG DTM třídy C) 88
2. Nimč (rhino’s Mercedes Benz AMG DTM CLK) 82
3. Mücke (O2 Mercedes Benz AMG DTM třídy C) 68
4. Maděryč (Audi A4 DTM) 63
5. Bezák (Porsche 911 GT3 Cup) 33
6. Charous (Ferrari F430) 32
7. Daniš (Ferrari F430, Lamborghini Gallardo a rhino’s Mercedes Benz AMG DTM CLK) 32
8. Konopka (Saleen S7R) 31
9. Björk (Audi A4 DTM) 25
10. Macháček (Ferrari F430) 25

Pohár týmů
1. AMG M3000 Mercedes 90
2. BRT 41
3. IP Racing Shop 33
4. Foukal 31
5. Alcatel – Lucent Motosport 26
6. Alfa Romeo Racing Hardware Team 25
7. Menx 25
8. Autoracing Club Bratislava 22
9. Stadler Motosport 19
10. Koc Piotr 12

Mistrovství zóny střední Evropy
1. Nimč (rhino’s Mercedes Benz AMG DTM CLK) 155
2. A. Charouz (O2 Mercedesu Benz AMG DTM třídy C) 117,5
3. Liedl st. (SR/Audi TT-R DTM) 89
4. Konopka (SR/Saleen S7R) 84
5. Machánek (SR/Porsche GT RS) 48
6. Maděryč (Audi A4 DTM) 36



BPA
 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu