Vyhledávání

Michal Pavlík havaroval a sledoval závod v Oulton Parku pouze z tribuny

Michal Pavlík havaroval a sledoval závod v Oulton Parku pouze z tribuny

Pavlík sledoval závod Morgan Challenge v Oulton Parku pouze z tribuny

Havárie v ranní kvalifikaci spojená s následným poškozením spojovacího prvku u řízení vyřadila brněnského jezdce Michala Pavlíka z účasti ve třetím závodě Morgan Challenge v britském Oulton Parku. Jediný český zástupce v tomto seriálu přišel o možnost rozšířit si svou bodovou sbírku a také případně zaútočit na první místo ve své skupině.

"Kromě pomačkaného blatníku sice nešlo o nějakou mimořádnou událost. Poškozený díl řízení by se dal do začátku závodu vyměnit. Bohužel jej týmový servis neměl s sebou," poznamenal Pavlík po návratu z Oulton Parku.

Po dvou letech se český jezdec znovu podíval na závod Morgan Challenge z divácké tribuny. Poprvé sledoval vozy Morgan Challenge v soubojích na trati v Silverstonu v červnu 2009. Tehdy ovšem zamířil do Británie na seznámení se s tímto seriálem, ve kterém o měsíc později už startoval. Tentokrát se dostal do role diváka nedobrovolně kvůli nepojízdnému vozu. Podobnou situaci ještě ve své kariéře nezažil.

"Při posledním závodě na okruhu v Brands Hatch jsem si říkal, že by bylo zajímavé se podívat, jak vypadají boje na trati z pohledu diváka," přiblížil brněnský jezdec dva týdny staré myšlenky. Přání se mu až nečekaně rychle splnilo. "Pohled na závod byl zajímavý. A moc se mi líbil," popsal Pavlík poslední souboj v seriálu.

Jeho příjemné pocity ještě okořenil zájem soupeřů, neboť většina jezdců se za ním zastavila do depa s dotazem, jak se cítí po nehodě. Na což z domácích českých závodů nebyl zvyklý. Tím ale příjemné vzpomínky končí, neboť zbytečnou havárii připisuje Pavlík pouze své hlouposti.

Po drobném ranním dešti startovala kvalifikace na vlhké trati. "Už ve druhém kole jsem dosáhl potřebný kvalifikační čas. Postupně se rozpršelo. Měl jsem proto zajet do boxů, neboť jsem už svůj výkon nemohl zlepšit. Mohl jsem vyhrát ve své třídě," vrátil se Pavlík ke své chybě. V pátém kole na kluzké mokré trati už v jedné zatáčce nezatočil a po vyjetí z trati narazil do ochranného balíku pneumatik před svodidly.

"Hned za tratí byla kousek tráva a krátká výjezdová zóna. Na Masarykově okruhu bych skončil pouze v kačírku. Tady jsem cvakl předním levým kolem do ochranné bariéry z pneumatik. Školácká chyba mě mrzí," posteskl si Pavlík.

Chuť si může ovšem Pavlík napravit už tuto neděli, kdy se zúčastní na okruhu ve francouzském Pau dvou hodinových vytrvalostních závodů historických vozidel. Tento podnik bude jedním ze dvou letošních vrcholů sezony v závodech historických vozidel a největší akcí tohoto roku ve Francii. Pavlík se bude střídat za volantem vozu Morgan +4 do 2000 ccm (kategorie do roku 1965) s Richardem Thornem. První závod je na programu v neděli dopoledne, druhý odstartuje odpoledne.

"Nabídky pana Thorna si vážím a beru ji jako výzvu. Na závod na okruhu v Pau, který vede ulicemi města, se těším. I když čekám, že závod bude velmi náročný a bude těžké se naučit trať," nastínil Pavlík svůj nejbližší plán.

 

Jiří Pošvář

PR

 

Fotogalerie

MORGAN CHALLENGE 2010: Michal Pavlík dvakrát zlatý ve Snettertonu

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu