Vyhledávání

Michal Pavlík má bronz z vytrvalostního závodu historiků ve francouzském Pau

Michal Pavlík má bronz z vytrvalostního závodu historiků ve francouzském Pau

Třetí místo ve skupině (do 2000 ccm s vozy vyrobenými do roku 1960) si přivezl brněnský jezdec Michal Pavlík z vytrvalostního závodu historiků na městském okruhu ve francouzském Pau. Za volantem vozu Morgan +4 z roku 1954 se střídal s majitelem auta Richardem Thornem. Dvouhodinovka měla specifikum v tom, že byla rozdělena na dva hodinové bloky. V první části skončili Pavlík s Thornem absolutně na 20. místě, ve druhé si svoje postavení vylepšili a posunuli se na 16. příčku. V konečném účtování se výsledky sčítaly.

"Dopadli jsme nejlépe, jak jsme mohli. Startovali jsme se druhým nejstarším vozem," uvedl po návratu chraptivým hlasem nachlazený Pavlík. Za volant otevřeného vozu zasedl brněnský jezdec v sobotu za pořádného lijáku a citelného chladu. Hodně tvrdé podmínky pochopitelně zanechaly stopu na jeho zdravotním stavu. Den po návratu domů nemohl vůbec mluvit. Ale prochlazení bylo jediným negativem jinak úspěšného francouzského víkendu.

Čtyřdílný seriál má kromě Pau zastávky ještě na dalších slavných okruzích. Vešpanělské Navaře seriál odstartoval. Po Pau bude následovat Spa a na podzim se pojede na Paul Ricardu. Pau je městský okruh a kvůli bezpečnosti při tankování je závod, na rozdíl od zbývajících tří, rozdělen na dva díly.

"Nikdy jsem nezávodil na městském okruhu. Pau mi trochu připomíná slavné Monte Carlo, jen zde chybí moře. Ale na okruhu jsou úzké zatáčky mezi domy v kopci a jede se i kolem kasina. A pochopitelně jsou všude svodidla a minimální výjezdové zóny," popsal po návratu Pavlík svoje pocity. Přiznal, že obava z případné kolize se svodidly jej držela jedno až dvě kola po startu. "Potom ze mě opatrnost spadla a už jsem jel naplno. Bez zábran," dodal.

Na jiný typ vozu si musel chvílí zvykat. Auto mělo oproti Morganu, na kterém startuje nyní v britském seriálu, jiné řazení. A také nemělo nějaký zázračný výkon. "Městská trať je velmi úzká. Maximálně se vedle sebe vejdou dvě auta. Je třeba vůz protáhnout co nejrychleji zatáčkami s minimální ztrátou výkonu," popsal Pavlík podmínky.

V obou jízdách závod rozjížděl Richard Thorn. V první kroužil brněnský závodník po okruhu 35 minut, ve druhé 31 minut. Majitel vozu byl s dosaženým výsledkem maximálně spokojen.

Do závodu vyslal Thorn tři auta. Cílovou páskou projela pouze posádka Thorn - Pavlík. Jeden vůz nejdříve narazil v tréninku do svodidel. Po opravě jej ze závodu vyřadila porucha motoru. Naděje druhého vozu skončily na ulomené poloose.

Nyní Michal Pavlík už netrpělivě čeká na dodávku dvou vlastních vozu Morgan +8. Původně plánoval, že se s těmito vozy představí už 29. května v italském Mugellu. "Výrobci ale trvají na tom, že si musím vůz vyzkoušet v Anglii. Takže do dalšího závodu zasáhnu vzhledem k očekávání radostné události v rodině až 10. července v seriálu Morgan Challenge v Cadwell Parku a 24. července v italském Misanu.

 

PR

 

Fotogalerie

Michal Pavlík na okruhu v Pau, foto týmu

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu