Vyhledávání

Modré přechodné a Oranžové mokré pneumatiky nečekanými hvězdami páteční podívané v Anglii

Modré přechodné a Oranžové mokré pneumatiky nečekanými hvězdami páteční podívané v Anglii

VELKÁ CENA VELKÉ BRITÁNIE
TÝMY SE POTÝKALY S MOKRÝM SILVERSTONEM


Silverstone, 7. červenec 2011 - PZero Modré přechodné a PZero Oranžové mokré pneumatiky se dnes staly nečekanými hvězdami podívané, neboť oba tréninky formule 1 se dnes jely za proměnlivého deště. Počasí v Anglii je proslulé svou nepředvídatelností a pátek byl toho perfektní ukázkou. Déšť se střídal od lehkého po intenzivní a teplota vzduchu se pohybovala kolem 13 stupňů Celsia, teplota trati na 14 stupních.

První závodníci vyjeli během dopoledního tréninku na dráhu na pneumatikách do mokra. Jak trať osychala, jezdci postupně přesedali na PZero Modré přechodné pneumatiky. Tyto pneumatiky doposud udivily svou širokou škálou použití a univerzálností – minulý měsíc pomohly Jensonu Buttonovi získat nezapomenutelné vítězství v Kanadě poté, co byl v úvodu závodu na konci startovního pole.

Pilot Red Bullu Mark Webber – loňský vítěz v Británii – použil PZero Modré přechodné pneumatiky k dosažení nejrychlejšího času 1:46,603 v prvním dopoledním tréninku. Byl o více než půl vteřiny rychlejší než pilot Mercedesu Michael Schumacher, který skončil druhý.

Na konci tréninku vyzkoušel pilot McLarenu Lewis Hamilton a pilot Ferrari Fernando Alonso PZero Bílé střední pneumatiky: ty pocházely z alokace dvou extra středních sad pro každý tým určených pouze pro páteční trénink. Ačkoli trať byla na bezdrátové pneumatiky ještě příliš mokrá, umožnilo to týmům provést určitá aerodynamická vyhodnocení, což bude pro zbytek víkendu užitečné.

Odpolední podmínky byly ještě více mokré. Hustě pršelo a foukal silný vítr 10 metrů za sekundu. Mnozí z předních jezdců vyjeli až v samotném závěru druhého tréninku. V něm byl nejrychlejší jezdec Ferrari Felipe Massa na PZero Modrých přechodných pneumatikách díky času 1:49,967. Pilot Mercedesu Nico Rosberg byl druhý, také na přechodných pneumatikách.

Určité změny v pravidlech umožnily týmům o víkendu nasadit jednu extra sadu přechodných pneumatik. Celkově to znamená čtyři sady pneumatik do mokra a čtyři sady pneumatik do přechodných podmínek na jezdce a víkend.

Možná je ale nebudou potřebovat: předpověď počasí říká, že se podmínky zlepší. Na sobotu a neděli je předpovídáno sucho.

Po trénincích formule 1 následovaly tréninky a kvalifikace šampionátů GP2 a GP3. Současné a nadcházející hvězdy juniorských seriálů formule 1 byly včera hosty Pirelli v padoku formule 1, kde se na domácí půdě setkaly se zástupci médií.



.
Ředitel oddělení Pirelli Motorsport Paul Hembery řekl: „S ohledem na počasí nelze samozřejmě z výsledků vyčíst žádné závěry, ale potvrdili jsme alespoň univerzálnost a širokou škálu použití PZero Modrých přechodných pneumatik, zatímco se týmy soustředily na nastavení do mokra. Jedním z hlavních cílů dnešního dne bylo potvrdit bod přechodu mezi mokrými a přechodnými pneumatikami, získali jsme velké množství užitečných dat.

Navzdory tomu, že déšť byl opravdu hrozný, nijak nepoznamenal nadšení britských fanoušků, kteří se ve velkém počtu rozhodli navštívit tento ikonický areál. Události dnešního dne činí zítřejší kvalifikaci ještě více nepředvídatelnou: práce odvedené během třetího závěrečného tréninku budou absolutně klíčové.“

Pirelli fakt dne:
Statisticky to vypadá, že budeme svědky největšího počtu předjížděcích manévrů v sezoně za posledních 27 let. Pokud bude udržen současný trend, můžeme ke konci roku vidět přes 850 předjetí, což by překonalo dosavadní rekord 624 předjetí v sezoně 1984.


Pirelli Tyre Press Office
PR

 

Fotogalerie

Formule1 - VC Kanady 2011

foto Pirelli

Další fotografie 1 2 3

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu