Vyhledávání

Monako je nejpomalejší v kalendáři F1, vlastnosti povrchu okruhu se navíc během víkendu mění.

VELKÁ CENA MONAKA 2011
 
 
SUPER MĚKKÁ PNEUMATIKA PIRELLI ABSOLVUJE V MONAKU SVOU PREMIÉRU
 
Milán, 23. května 2011
 Příběh pokračuje a Pirelli se přesouvá z jedné z nejrychlejších tratí na jednu z nejpomalejších, která je ale současně tou nejslavnější: do Monaka. Úzké a klikaté uličky monackého knížectví jsou skvělým místem pro super měkkou červenou pneumatiku PZero, která bude mít v Monaku svou premiéru. Poprvé bude spárována s měkkou žlutou PZero pneumatikou – bude nyní nominována jako ‚hlavní‘ poté, co po pět velkých cen fungovala jako ‚doplňková‘. Super měkká červená PZero pneumatika je jednou z nejextrémnějších pneumatik Pirelli. I když není určena zrovna pro kvalifikaci, dokáže nabídnout požadovaný výkon stejně jako každá pneumatika z nabídky PZero. Jednou z hlavních charakteristik je znatelně krátká doba potřebná na zahřátí, což znamená, že požadovaný výkon podává pneumatika hned od začátku.

Její extrémně měkká konsistence však znamená, že očekávaná životnost je méně než 10 kol: na začátku závodu, když jsou vozy natankovány přibližně 200 litry paliva, pak ještě méně. Jelikož je městský okruh v Monaku charakterizován malým počtem předjížděcích manévrů, kvalifikace tu bude extrémně důležitá. A jelikož se zde nachází minimum únikových zón, incidenty a přerušení jízd jsou tu velmi časté. Počasí se také může měnit, což z Monaka činí jeden z nejnepředvídatelnějších a nejzajímavějších závodů sezony. Minulost přinesla několik překvapivých vítězů a kombinace zvolených pneumatik Pirelli umožní týmům posílit jejich šance využitím kreativních strategií, což bylo možné vidět už v předchozím závodě v Barceloně.

 
Ředitel oddělení Pirelli Motorsport Paul Hembery říká: „Monako je fantastický závod, který na jedné straně vůbec nezapadá do kalendáře, protože se od jakéhokoli jiného závodu tolik liší, na straně druhé je to ale klenot mezi velkými cenami. Z víkendové premiéry super měkké červené PZero pneumatiky v úzkých uličkách jsme velmi nadšeni, i když bude tento typ okruhu pro nás kompletně novou zkušeností, neboť jsme dosud testovali pouze na permanentních okruzích. Super měkká směs je navržena tak, aby podala špičkový výkon po krátkou dobu. Za to platí kratší životností, všechny týmy tak budou muset velmi opatrně zvážit své zamýšlené strategie. Právě volba správné strategie rozhodne o vítězi a poraženém. Spolehlivost a oblíbenost žluté měkké PZero pneumatiky pro delší závodní úseky už byla letos prověřena. Přispěla k velmi napínavému závodění a jezdci nabízí potřebnou důvěru, aby mohl jet na maximum. Již na začátku sezony jsme řekli, že chceme do závodů vrátit závodění, a my doufáme, že Monako bude jedním z názorných příkladů.“
 
Muž za volantem Jarno Trulli (Team Lotus) říká: „Monako je pro každého, kdo se závodu zúčastní, mimořádnou zkušeností. Je to jedna z nejzajímavějších událostí roku a je jedno, jestli závodíte nebo se jen procházíte kolem, tu atmosféru cítíte v každém dechu. Každý závodník na světě chce v Monaku vyhrát a já měl to štěstí, že se mi to v roce 2004 povedlo. Jste ale pod takovým psychickým tlakem, že je těžké vůbec přemýšlet a soustředit se na samotný závod. Zajet kvalitní kolo je velmi náročné, ale když se pak dokážete vyhnout soupeřům na dráze, je to úžasný pocit. Pneumatiky tu budou hrát samozřejmě velkou úlohu. Letos jsme už několikrát viděli, jak je důležitá dobrá strategie volby pneumatik. A na okruhu v Monaku, kde aerodynamická efektivita auta nehraje takovou roli, bude výkon pneumatik ještě důležitější.“
 
 
TECHNICKÉ POZNÁMKY
 
·         Monako je nejpomalejším závodem v celém kalendáři, vlastnosti povrchu okruhu se navíc během víkendu mění. Úroveň přilnavosti asfaltu je těžké předpovídat, protože trať je přístupná běžnému silničnímu provozu nejen před závodem, ale také každý večer během závodního víkendu
·         Nejúspěšnějším pilotem v Monaku je Ayrton Senna (který svůj debut v F1 absolvoval s pneumatikami Pirelli). Je držitelem šesti vítězství, z toho pět v řadě. S patnácti vítězstvími je nejúspěšnějším týmem McLaren: poslední vítězství tu získal v roce 2007 s Fernandem Alonsem.
·         Monako je držitelem rekordu z pohledu zastávek v boxech: v roce 1992 se konaly během celého závodu pouze dva pitstopy: Martin Brundle (Benetton-Ford) stavěl v 17. kole, Nigel Mansell (Williams-Renault) v 71. kole. Do cíle této velké ceny také dojelo nejméně závodníků, v roce 1966 byli v cíli klasifikováni pouze čtyři jezdci.
 
 
 
PIRELLI V MONAKU
 
·         Pirelli je coby světový lídr v oblasti vysoko výkonnostních pneumatik díky extrémně vysokému počtu zde registrovaných super aut jednou z nejprodávanějších značek v Monaku. V průměru na obyvatele je v Monaku největší počet vozů Lamborghini (které jsou osazeny pneumatikami Pirelli PZero) než kdekoli jinde v zemi.
·         Monako bylo dějištěm pořizování fotografií pro historicky druhý kalendář Pirelli pro rok 1965. Fotografem byla hvězda šedesátých let, Angličan Brian Duffy, který tvořil album také pro Davida Bowieho.
·         Pirelli se těší obrovskému úspěchu v Rallye Monte Carla, kterou vyhrálo třináctkrát. Fin Mikko Hirvonen zde pro Ford vyhrál v roce 2010. Ve formuli 1 vyhrálo Pirelli naposledy v roce 1957, Juan Manuel Fangio řídil Maserati 250F.
 
 
 
Sledujte nás na Twitteru @ Pirelli_Media nebo na Facebooku na adrese www.facebook.com/Pirelli
 
***
 
Pirelli Tyre (Suisse) S.A. – Czech
Ing. Zdeněk Vacl
Marketingový manažer
Comunica, a.s. – komunikační agentura
Věnceslava Šlechtová
Key Account Manager
 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu