Vyhledávání

Na startovní listinu Clio Cupu Bohemia byla týden před Hockenheimringem dopsána 4 jména

Na startovní listinu Clio Cupu Bohemia byla týden před Hockenheimringem dopsána 4 jména

Na startovní listinu byla dopsána další jména

Do prvního závodu na Hockenheimringu zůstává již jen týden a na startovní listinu Clio Cupu Bohemia byla dopsána další 4 jména. Již dříve oznámené jezdce doplní Němeci Milan Haering s Reto Wuestem (oba Wuest Motorsport) a Švýcaři Werner Ketzinger a Andreas Stucki. Celkový počet přihlášených se tak před prvním závodem sezóny vyhoupnul na jedenadvacet.

Jezdci již také absolvovali první kolektivní test, který se konal uplynulé pondělí na autodromu v Mostě. Ze všech zúčastněných si nejlépe vedl německý jezdec Alf Ahrens (Schlaug Motorsport), který se svým vozem zajel na trati dlouhé 4.219m, nejrychlejší kolo za 1:51.835.
Tohoto premiérového testu se na poslední chvíli zúčastnil také známí rally soutěžák Joska Peták, který se po okruhu svezl s vozem Aleše Jiráska. To zda z toho v budoucnu vyplyne také Petákův start na okruhu se však musíme zatím nechat překvapit.

Nyní se již myšlenky všech zúčastněných ubírají směrem k prvnímu závodnímu víkendu sezóny a my se tak zeptali zástupce promotéra, pana Josefa Křenka, na poslání a cíle tohoto nového poháru:

Hned na úvod bych se rád zeptal, kdo a kdy přišel s myšlenkou na pořádání tohoto značkového poháru?
Při závodech světové série v loňské sezóně na Hockenheimringu jsem byl zástupci Renault sport dotázán, zda bych jim nepomohl s vybudováním nového Renault Clio Cupu. Této žádosti se nedalo odmítnout, poté přiletěli zástupci do Prahy a začalo se pracovat... Novy Clio Cup by měl v budoucnu pokrýt území od Beneluxu až po Ukrajinu, Česká Republika leží ve středu tohoto území a to byl jeden z důvodů proč pohár vypsat u nás.

Po Škoda Octavia Cupu a BMW 1 Challenge se jedná o třetí značkový pohár, který se od roku 2000 v Česku chystá. Poháru BMW 1 Challenge se příliš nedařilo a tak se ptám neobáváte se, že Clio Cup by mohl v této ekonomicky nelehké době postihnout podobný osud?
V dnešní době je vše možné a skutečně i automobilový sport prochází svou krizí, což je vidět především na ubývajících počtech startujících ve všech kategoriích. Myslím, že Clio Cup přichází v pravou chvíli – nabízí totiž kvalitní a finančně dostupnou možnost závodění s mezinárodní účastí a možnosti dalšího vzestupu, jako například do Clio EuroCup-u při Worldseries.

V poháru budou nasazovány vozy Renault Clio RS III. Co můžete říci o těchto autech a jak moc jsou rychlá?
Jedná se o dvoulitrové a spolehlivé vozy. Clio Cup s vozy Clio RSIII existuje už od roku 2006 a navazuje na dlouholetou tradici cupových vozů značky Renault.
Základní parametry: objem motoru 1998ccm, výkon 207PS/7.300rpm, k.moment 223Nm/5500rpm, max otáčky 7.500rpm, sekvenční 6-stupňová převodovka, váha:1060 kg. Auta budou zhruba stejně rychlá jako současný Škoda Octavia Cup. Mimo Clio Cup Bohemia lze s tímto vozem startovat při Worldseries nebo v prestižním závodě 24h Nuerburgring, kde je pro Clio Cup letos vypsána samostatná třída.

Komu, resp. pro které jezdce je tento pohár primárně určen?
Podle mne pro všechny držitele licencí od věku 16. let, jak pro mladé, začínající jezdce, tak i pro zkušené piloty. Náklady na provoz jsou velmi nízké, což umožňuje mladým hodně testování. Vozy jsou takřka identické, takže nebude vyhrávat vůz ale především pilot, což bude zajisté velká motivace i pro zkušené piloty.

Úvodní sezóna má na programu celkem 6 závodních víkendů. Mimo jiné zavítá Clio Cup také na Slovakiaring, do Mostu a do Brna. Na co se tak mohou diváci v Čechách a na Slovensku těšit?
Pevně věřím, že na vyrovnané a dramatické závody. První závod bude hodně závislí na umístění v kvalifikaci, zato do druhého závodu bude prvních 5 až 10 pilotů startovat v opačném pořadí výsledku z prvního závodu. Kolik přesně pilotů bude v opačném pořadí startovat určí los. Jak už jsem se zmínil jedná se o skoro identické vozy, proto předjíždění nebude jednoduché a tím závody vyrovnané. Zajímavé bude sledování soubojů mladých dravých jezdců se zkušenými piloty.

Co čeká na vítěze první sezóny?
Vítěz získá test s vozem Megane Trophy, dále pak nominaci a startovné (6.500 eur) na Clio Euro Cup při WSR 2012.

Prozatím se jedná o tříletý projekt, co konkrétně očekáváte Vy, od této první sezóny?
Naším původním cílem pro první rok bylo zajištění pole alespoň 8 vozů, před prvním závodem máme již 18 přihlášek, což je nad očekávání velmi dobrý výsledek. Teď se musíme v první řadě snažit pole udržet. A to především kvalitním zabezpečením technického zázemí (náhradní díly Renault Sport, pneuservis Michelin, technický support), dále pak zajištění sportovní úrovně závodů a technické vyrovnanosti vozů.
Startovní listina pro závod na Hockenheimringu:
Team / Jezdec / Národnost / St. číslo
SCHLAUG MOTORSPORT ALF AHRENS D 30
SCHLAUG MOTORSPORT MARKUS KERN D 31
SCHLAUG MOTORSPORT THOMAS KERN D 32
AIR DESIGN ALES JIRASEK CZ 33
WILLIAM RACING TEAM WILLIAM PASSAVANT FR 34
SCHLAEPPI RACE-TEC MARC-UWE VON NIESEWAND D 35
SCHLAEPPI RACE-TEC DINO CALCUM D 36
SCHLAEPPI RACE-TEC FREDY SUTER CH 37
AMC BURGAU ARMIN ECKL D 38
AMC BURGAU BERNHARD SCHNELL D 39
VUKOVIC MOTORSPORT MILONKO VUKOVIC CH 40
WUEST MOTORSPORT MILAN HAERING CH 41
SCHLAUG MOTORSPORT WERNER UETRECHT D 42
SKY POLAND JAN KIESEL PL 43
LRM RENE LEUTENEGGEL CH 44
SKY POLAND TBA PL 45
MEBLE WOJCIK RACING TEAM PIOTR WOJCIK PL 46
JENZER MOTORSPORT MANUEL ZUMSTEIN CH 47
WUEST MOTORSPORT RETO WUEST CH 48
WERNER KETZINGER WERNER KETZINGER D 49
STUCKI MOTORSPORT ANDREAS STUCKI CH 50

Časový harmonogram závodního víkendu na Hockenheimringu:
Pátek 1. dubna 2011
11:30 – 12:00 – volný trénink – 30 min.
14:55 – 15:25 – kvalifikační trénink – 30 min.
Sobota 2. dubna 2011
10:45 – 11:15 – 1. závod – 30 min.
15:15 – 15:45 – 2. závod – 30 min.

Kalendář sezóny 2011:

01.-02. dubna - Hockenheimring
20.-21. května - Slovakiaring
10.-11. června - Nürburgring
15.-17. července - Oschersleben
05.-07. srpna - Most
23.-25. září - Brno


Odkazy:
www.cliocup.cz  
http://www.hockenheimring.net  

PR

 

Fotogalerie

Clio Cup Bohemia - testy před sezónou 2011

foto promotéra P. Frýba

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu