Vyhledávání

Návrat Pirelli do F1 přinesl větší napínavost, větší atraktivnost, větší show.

Návrat Pirelli do F1 přinesl větší napínavost, větší atraktivnost, větší show.
PIRELLI SE VRÁTILO DO F1 V PLNÉ SÍLE
 

Větší napínavost, větší atraktivnost, větší show, to vše letos přinesla společnost Pirelli do formule 1. Shodují se na tom jezdci, šéfové týmů, ale hlavně fanoušci. A není to náhoda. K partnerstvím se sice italská značka vrátila po více než dvaceti letech, v minulosti ale měla s královnou motorsportu více než bohaté zkušenosti. Od jejího vzniku na konci 50. let 20. století je jejím významným partnerem a obutí Pirelli stálo v průběhu let u řady grandiózních vítězství světových šampionů.

Dnes má za sebou úspěšnou sezonu plnou předjížděcích manévrů a velkých bitev, ve které byla historicky prvním výhradním dodavatelem pneumatik pro F1. A slibuje, že příští rok bude ve výběru gum ještě agresivnější.

 
NOVÁ ÉRA F1 VE JMÉNU PIRELLI
 
Už letos se ale na závodních okruzích F1 děly věci. Pirelli vtrhlo do formule razantně, až se některým týmům zpočátku točila hlava. Najednou se začalo více předjíždět, například po závodě v Abú Zabí zaznamenali statistici neuvěřitelných 1 120 předjížděcích manévrů, což je historický rekord. Stejně tak 88 zastávek v boxech Velké ceny Maďarska pořádně zamíchalo kartami a potenciál pneumatik ukazuje i počet rekordů v časech na pole position. Jezdci ho letos překonali celkem jedenáctkrát.
 
Na pneumatikách, které mají průměrnou životnost 120 kilometrů, se letos jelo rychlostí skoro 350 kilometrů za hodinu. Tuto hodnotu atakoval při kvalifikaci v Monze Sergio Pérez.
 
Pirelli vstoupilo v roce 2010 do kontraktu se dvěma cíli: zvýšit diváckou podívanou a pomoci mladým pilotům s jejich kariérou. Obojí se bezezbytku podařilo.
 
Ředitel divize Pirelli Motorsport Paul Hembery před začátkem letošní sezony řekl: „Návrat do formule 1 po 20 letech je pro nás velmi vzrušující. Naším cílem je být formuli 1 aktivním a barvitým partnerem. Může být tedy lepší způsob, jak tento záměr symbolizovat, než umístit na bočnice pneumatik barevně rozlišená loga Pirelli?“
 
Nové barevné pneumatiky PZero se vedle šampiona Sebastina Vettela skutečně staly symbolem uplynulého ročníku. Celkem šest barev označujících vlastnosti jednotlivých pneumatik a jejich mnohdy nečekané nasazení znamenaly opravdové zvraty v závodech.
 
Jednoduše řečeno, Pirelli letos ve formuli vyvolalo revoluci. A v příští sezoně v tom chce pokračovat. Proč by ne, když jí v tom podporují i šéfové významných týmů. Myslím, že bychom pro příští rok preferovali další výzvu v podobě více degradujících gum, což by nám ještě trochu více zamotalo hlavu,"říká dokonce šéf McLarenu Martin Whitmarsh.
 
Tuhle hozenou rukavici Pirelli rozhodně bude chtít zvednout.
 
PIRELLI A F1 2011 ŘEČÍ ČÍSEL
 
Pneumatiky
 
·         Celkový počet dodaných pneumatik (suché i mokré specifikace): 24 000 pneumatik suché specifikace, 4 600 pneumatik mokré specifikace a dalších 6 000 pneumatik pro testování
·         Celkový počet použitých pneumatik do sucha: 21 100, do mokra: 2 900
 
Okruhy a závody
 
  • Nejkratší závod roku: Monza, 1 hodina 20 minut a 46,272 sekundy
  • Rekord v čase na pole position překonán jedenáctkrát
  • Nejvíce kol v čele závodu na pneumatikách Pirelli: 739 (Sebastian Vettel)
  • Nejvyšší rychlost dosažená na pneumatikách F1 PZero: 349,2 km/h (Sergio Pérez při kvalifikaci na Monze)
 
Zastávky v boxech
 
  • Celkový počet zastávek v sezoně: 1 111 (z toho bylo 22 penalizací za průjezd boxy a 4 penalizace stop & go)
  • Průměrný počet zastávek na závod: 58,4; to znamená 2,25 na jezdce
  • Nejvíce zastávek během závodu: Maďarsko (88 – 3 z nich byly penalizace za průjezd boxy)
  • Nejméně zastávek během závodu: Itálie (35)
  • Nejrychlejší pitstop: 2,82 sekundy (Mercedes GP, Velká cena Číny)
 
Předjíždění
 
  • Počet předjížděcích manévrů 1 120 v Abú Zabí (nejvíce v historii šampionátu)
  • Počet předjetí během suchého závodu: 126 při Velké ceně Turecka (nejvíce v historii)
  • Počet předjetí během mokrého závodu: 125 při Velké ceně Kanady (nejvíce v historii)
 
 
Další zajímavá čísla
 
  • Počet jezdců, kteří využili pneumatiky PZero: 57 (včetně třetích a mladých pilotů)
  • Celkový počet kilometrů najetý pneumatikami PZero během roku 2011: 307 657 km (závody a testy)
  • Nejnižší teplota trati, na které se jelo s pneumatikami PZero: Velká cena Německa – 13 °C; rekord je 6 °C při testech ve Valencii
  • Nejvyšší teplota trati, na které se jelo s pneumatikami PZero: Velká cena Abú Zabí – 43 °C; rekord je 49 °C při testech mladých talentů v Abú Zabí
 
 
 
PIRELLI A POHLED DO MINULOSTI
 
Pirelli se profiluje jako značka milující motorsport a již od samého počátku automobilových závodů je jeho nedílnou součástí. Rok 1913 znamená první vítězství pneumatik Pirelli v mezinárodním závodě (Grand Prix Francie).
 
1921 Automobily obuté na pneumatikách Pirelli ovládly historicky první Grand Prix na okruhu v italské Monze.
 
1924 Vítězství v Grand Prix de Lyon, poprvé byla použita provazová technologie pneumatik.
 
1933 Závodní tým Pirelli-Alfa, dceřiná stáj Ferrari, sbíral po celá třicátá léta vítězství.
 
1946 Došlo k oficiálnímu založení Mistrovství světa formule 1 a dosud neporaženým šampiónem byl stále automobil Alfa Romeo 158 osazený pneumatikami Pirelli s pilotem  Jeanem-Pierrem Wimmillem.
 
1952–53 Aktivity Pirelli vrcholí ziskem mistrovského titulu. Na poslední straně říjnového čísla magazínu Pirelli v roce 1953 stálo psáno: „Světový šampionát pokřtil pneumatiky Pirelli Stelvio jako nová ‚kola vítězství‘.“ V říjnu roku 1956 byla tato slavná etapa ukončena.
 
1981 Pirelli se po více jak dvacetileté odmlce vrací do F1.
 
1984 A. Senna poprvé testuje vůz s pneumatikami Pirelli, výsledky jsou nad očekávání dobré.
 
1986 Pirelli opouští F1, loučí se vítězstvím ve Velké ceně Mexika.
90. léta Pneumatiky Pirelli obouvá například Team Benetton, pro který jezdí i Michael Schumacher. Nejcennější vítězství éry pro ně získává Nelson Piquet v GP Kanady 1991.
***
 
Pirelli Tyre Press Office
 
 
 

Fotogalerie

Formule 1 v Singapuru 2011 - noční závod

foto Pirelli

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu