Vyhledávání

Nefalšované překvapení z náročnosti kombinace Monte Carlo a formule GP2 Josefa Krále

Nefalšované překvapení z náročnosti kombinace Monte Carlo a formule GP2 Josefa Krále

DOPOSUD TO BYLA MATEŘSKÁ ŠKOLKA

Nefalšované překvapení z náročnosti kombinace Monte Carlo a formule GP2 vyjádřil Josef Král po kvalifikaci na páteční hlavní závod. Monoposty F1 jsou sice rychlejší a výkonnější, na straně druhé jsou vozy GP2 hůře ovladatelné, protože si žádají daleko větší míru korekcí s ohledem na redukovanou elektroniku a aerodynamiku. Tato skutečnost nebyla zrovna z nejsnazších na vypořádání. Josef Král dostal od svého týmu Super Nova Racing úkol v dopoledním třicetiminutovém tréninku poznávat okruh a nerozbít auto, i kdyby měl skončit poslední. Skoro se mu to povedlo: skončil čtvrtý od konce.

„Veškeré mé závodění do této chvíle byla mateřská školka,“ řekl s nadsázkou Josef Král. „Svodidla jsou tak blízko a zkrotit tyhle silné potvory není tady jednoduché! V Monaku je důležité nejprve najít rytmus, který se stane skoro automatickým, aby se na něj pilot nemusel tolik soustředit a naopak se pokusil o lepší časy. Do kvalifikace jsem šel s cílem zajet nějaký rozumný čas.“

Jaký byl ale šok, když pár minut před odpolední kvalifikací začalo pršet. „To snad ne!“ hořekoval Král s tím, že více extrémní podmínky už snad nemohou nastat. „Během jízd se potkala se svodidly snad polovina jezdců. Já sice ne, ale v jednu chvíli jsem musel využít únikové zóny a pak mi dlouho trvalo, než jsem dokázal zařadit zpátečku a pak zase první rychlostní stupeň. Ve výsledku to byl boj o účast v závodě, abych se vůbec kvalifikoval. Už jsem na to měl málo času a nenašel prostor pro čisté kolo.“

Na startu hlavního závodu je z toho dvacáté místo. Bez mučení je potřeba přiznat, že českého závodníka čeká obtížný závod. Kvalifikaci poprvé ve své kariéře vyhrál Španěl Dani Clos z týmu Racing Engineering.

GP2 V TELEVIZI
Závody GP2 jsou prostřednictvím televize dostupné i pro české diváky. Hlavní závod vysílá televize NOVA Sport, a to živě.
Krátký sobotní závod jde bohužel až ze záznamu, a to v neděli ve 23:00.

PROGRAM VÍKENDU
Čtvrtek 13. května v 12:00 – trénink
Čtvrtek 13. května v 16:15 – kvalifikace GP2
Pátek 14. května v 11:15 – hlavní závod (42 kola nebo 60 minut)
Sobota 15. května v 16:10 – sprint (30 kol nebo 45 minut)

VĚDĚLI JSTE…
…kdo je Nicolas Todt? Třiatřicetiletý syn prezidenta Mezinárodní automobilové federace je spoluvlastníkem týmu GP2 ART Grand Prix, za který jezdí zejména Francouz Jules Bianchi. Ten je náhradním pilotem Ferrari a Nicolas Todt je jeho manažerem, stejně jako je manažerem současného jezdce Ferrari Felipeho Massy. Ostatně byl to právě Todt mladší, který stál za přestupem Massy z týmu Sauber do Ferrari. O Todtovi se v roce 2007 psalo, že jedná o dohodě s tehdejším spolumajitelem týmu F1 Toro Rosso, Gerhardem Bergerem. Ten to vždy popíral, nicméně ART Grand Prix se letos uchází o volné místo na soupisce F1 pro příští sezonu.


Více informací a aktuální fotografie naleznete v průběhu celé sezóny na:www.josefkral.cz. Kontakt: Petr Najman, BRT a.s., tel: 603 888 863, najman@brt.cz


www.josefkral.cz
www.supernova-racing.com
www.gp2series.com
www.brt.cz


MINI MEDIA KIT


CO JE TO GP2?
GP2 je série formulových závodů na monopostech italské firmy Dallara, s motory Renault o výkonu 620 koní a pneumatikách Bridgestone. Vozy dosahují rychlosti až 320 km/h. Půlhodinová kvalifikace určí pořadí na startu hlavního sobotního závodu, který se vyznačuje povinnou zastávkou v boxech. Na startu nedělního krátkého závodu se pak otočí
pořadí prvních osmi v cíli závodu hlavního.


KALENDÁŘ ZÁVODŮ
08.05. – 09.05. Barcelona Španělsko Kvalifikace: 18. místo; Hlavní závod: 12. místo, Sprint: 19. místo
14.05. – 15.05. Monte Carlo Monako Kvalifikace: 20. místo; Hlavní závod: 14.5. 11:15, Sprint: 15.5.16:10
29.05. – 30.05. Istanbul Turecko
26.06. – 27.06. Valencie Španělsko
10.07. – 11.07. Silverstone Velká Británie
24.07. – 25.07. Hockenheimring Německo
31.07. – 01.08. Budapešť Maďarsko
28.08. – 29.08. Spa-Francorchamps Belgie
11.09. – 12.09. Monza Itálie
13.11. – 14.11. Yas Marina Abú Zabí


JAKÁ JE SITUACE?
Šampionát vede Charles Pic (Francie) s deseti body, druhý je Fabio Leimer (Švýcarsko) a třetí Ital Giacomo Ricci, oba s osmi body. Josef Král je zatím bez bodu. V hlavním závodě bere vítěz deset bodů, ve sprintu už jen šest. Vítěz kvalifikace dostane dva body a držitel nejrychlejšího kola v každém z víkendových závodů jeden bod.


O KRÁLOVI
Ani ne dvacetiletý závodník se může chlubit mnoha úspěchy z motokár. Fanoušek snowboardingu, squashe či tenisu je asi jediným závodníkem, který byl dvakrát po sobě diskvalifikován ze druhého místa slavného závodu světového finále formule BMW, aniž by prohřešky v souvislosti s použitím nehomologovaných součástek měly jakýkoli vliv na celkový výkon. V roce 2007 si dojel pro titul vicemistra v britské formuli BMW. V následujících letech získal tři vítězství (devět umístění na stupních vítězů) ve formuli Master. Pro rok 2010 získal angažmá u britského týmu Super Nova Racing v prestižním šampionátu GP2. Josef Král hovoří plynně anglicky a španělsky. A česky…


O TÝMU SUPER NOVA RACING
Tým s rozsáhlou historií dal světu takové jezdce, jako jsou piloti F1 Mark Webber, Sébastien Bourdais, Juan Pablo Montoya, Ricardo Zonta, nebo šampiona IndyCar 2008 Kennyho Bräcka. Provozoval tým A1GP pod hlavičkou Německa, který dovedl k titulu v sezoně 2006/07. Tým Super Nova Racing závodil v předchůdci GP2, Mezinárodním mistrovství F3000. Odtamtud si odvezl čtyři tituly, v roce 1995 zásluhou Itala Vincenza Sospiriho, v letech 1997 a 1998 díky Zontovi a Montoyovi a v roce 2002 přinesl titul Francouz Sébastien Bourdais. Šéfem týmu je sám bývalý pilot David Sears, který na konci sezony formule 1 roku 1994 odmítl koupit tým Simtek.

 

PR

 

Fotogalerie

Testy GP2 a Josefa Krále na okruhu Paul Ricard, březen 2010

foto týmu

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu