Vyhledávání

Nejrychlejší čas na okruhu Buddh zajel v pátek pilot Felipe Massa

Nejrychlejší čas na okruhu Buddh zajel v pátek pilot Felipe Massa

 MASSA NA FERRARI SE STAL NEJRYCHLEJŠÍM JEZDCEM PŘI DEBUTU F1 V INDII.


Dillí, 28. října 2011 – Nejrychlejší čas na zcela novém okruhu Buddh International Circuit dnes zajel pilot stáje Ferrari Felipe Massa. Brazilský pilot dosáhnul svého nejlepšího času 1min 25,706 s na žlutě značených měkkých pneumatikách P Zero. Druhého nejrychlejšího Sebastiana Vettela ze stáje Red Bull Racing přitom porazil o pouhých 0,088 s.

Pro dnešní dva volné tréninky dostali jezdci k dispozici tři sady žlutých měkkých pneumatik P Zero a jednu sadu stříbrných tvrdých P Zero. Předpokládá se však, že týmy během závodu použijí převážně měkčí z obou směsí, protože dosahuje lepší přilnavosti a vozy pak lepších výkonů. Z tohoto důvodu byla dnes také týmům přidělena jedna sada žlutých měkkých pneumatik navíc. Očekává se, že měkké pneumatiky budou až o dvě sekundy na jeden okruh rychlejší než stříbrné pneumatiky z tvrdé směsi.

Domácí Karun Chandok, třetí jezdec stáje Team Lotus, se dnes během ranního tréninku stal vůbec prvním pilotem, který na novém okruhu Buddh International Circuit zaznamenal měřený čas. Současně se stal i prvním Indem, který se zde předvedl. Zpočátku byl povrch tratě velmi kluzký, špinavý a pokrytý spoustou prachu. A to i přesto, že byl v noci opláchnut vodou. Se zvyšujícím se počtem vozů na trati se však situace začala zlepšovat a pokračující pogumovávání povrchu tratě směsí z pneumatik pomohlo zvýšit jeho přilnavost. I tak je však zatím úroveň přilnavosti celkově velmi malá. To dnes přispělo k tomu, že velký počet jezdců se při hledání správné rovnováhy v nastavení vozu ocitl jednou i vícekrát mimo trať.

Podle předpokladů představuje okruh pro jezdce zajímavou výzvu, přičemž prozatím jsou středem zájmu především zatáčky číslo 3 a 10, ve kterých je velmi důležitá konzistentnost chování pneumatik jejich vozů.

Celkově nejrychlejším jezdcem ranního tréninku se stal Lewis Hamilton na McLarenu časem 1min 26,836 s. Svého času dosáhnul na žlutých měkkých pneumatikách P Zero. Tento čas však byl překonán již během úvodní půlhodiny odpoledního tréninku. Očekává se, že vlastnosti povrchu tratě se budou dále zlepšovat a zítřejší kvalifikační časy by měly být jednoznačně lepší, než dnešní nejlepší výkon.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zcela nový okruh a jakékoli informace mohly až do dnešního dne stáje získat jen z počítačových simulací, bylo dnes pro všechny týmy naprostou prioritou získat tolik potřebných dat, kolik jen bylo možné. Přestože většina týmů použila během dnešních jízd jak měkké, tak tvrdé pneumatiky, všichni se soustředili především na měkkou směs. Na těchto pneumatikách odjeli jezdci většinu kol a stáje zjišťovaly chování vozů během jízdy s rozdílným množstvím paliva v nádržích.

Ředitel oddělení Pirelli Motorsport Paul Hembery: „Dnešní namáhavý den proběhnul podle našich očekávání. Podtrhnul kvalitu dat, které jsme před dnešním dnem získali pomocí počítačových simulací. Náš první dojem z okruhu je velmi pozitivní a jsme přesvědčeni, že poskytne dostatečné množství příležitostí k předjíždění. Tvar okruhu a jeho charakteristiky kladou na naše pneumatiky zajímavé nároky. Je to dáno kombinací rychlých rovinek, zatáček, ve kterých působí na pneumatiky stálé zatížení, i oblastmi, kde jezdci musí jít tvrdě na brzdy. Zatím je obtížné přesně určit, jak budou pneumatiky degradovat, protože povrch tratě se zatím stále čistí. Před tím, než se objevila závodní stopa byl skutečně velmi zaprášený. Tento prach má na vlastnosti pneumatik zásadní vliv, protože při smycích a protočení zadních pneumatik může docházet ve směsi k tvorbě zrn. Vzhledem k tomu, že rozdíl mezi výkonností měkké a tvrdé směsi je zde velmi výrazný, bude klíčovým úkolem pro jezdce
i týmy absolvovat na měkké směsi maximální možné množství kol. Bude zajímavé sledovat, s čím vším jednotlivé stáje přijdou, aby tohoto cíle dosáhly. Z našich dat ohledně opotřebení pneumatik zatím vyplývá, že ke slovu přijdou strategie se dvěmi nebo třemi zastávkami v boxech.“

Pirelli informace dne:

 Bernie Ecclestone, prezident a CEO společnosti Formula One Management, která je držitelem obchodních práv k závodům formule 1, slaví dnes 28. října své 81. narozeniny.
 V Indii budou v rámci letošního ročníku formule 1 naposledy použity stříbrně značené tvrdé pneumatiky Pirelli P Zero. Naposledy byly použity během Velké ceny Británie na Silverstone a celkově byly letos nasazeny šestkrát. Jejich současná vývojová verze byla poprvé nasazena během Velké ceny Španělska v květnu tohoto roku.

 

Pirelli Tyre Press Office
www.pirelli.com

 

Fotogalerie

Formule 1 v Singapuru 2011 - pa a so

foto Pirelli

Další fotografie 1 2

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu