Vyhledávání

Nová super měkká pneumatika absolvovala vzrušující premiéru v Monaku a míří do Kanady

VELKÁ CENA KANADY 2011
ČERVENÁ SUPER MĚKKÁ PZERO PNEUMATIKA PIRELLI ZPĚT V AKCI

Milán, 7. června 2011

PŘÍBĚH POKRAČUJE

Nová super měkká pneumatika Pirelli absolvovala vzrušující premiéru v Monaku. Nyní se stejné dvě směsi vrací při Velké ceně Kanady: PZero červená super měkká a tvrdší PZero žlutá.

Podobně jako Monako je i Kanada jen částečně využívanou tratí, ale okruh Gillese Villeneuva je rychlejší a má menší přilnavost: dva faktory mající dalekosáhlý vliv na pneumatiky. Vyskytují se zde oblasti s intenzivním brzděním a maximální trakcí, což jsou z pohledu chování pneumatiky také důležité parametry.

V důsledku toho jsou dlouhé závodní úseky s pneumatikami PZero na více než 50 kol, jako tomu bylo v Monaku, nepravděpodobné a místo toho uvidíme opět souboje kolo na kolo na krátké vzdálenosti.

Opotřebení pneumatik je v Montrealu kritickým faktorem, což činí z Kanady jeden z nejzajímavějších závodů sezony. Od premiéry v roce 1978 zaznamenala trať několik úprav, zejména nový povrch před loňským závodem a nové a vyšší obrubníky v roce 2005: obojí má na chování pneumatiky vliv.

Okruh hostí během roku pouze dvě velké události: formuli 1 a NASCAR. V průběhu víkendu se úroveň přilnavosti trati markantně mění s tím, jak se na jejím povrchu vytváří vrstva gumy.

V pátek dostanou týmy během tréninkových jízd k dispozici dvě sady pneumatik střední směsi navíc na vyzkoušení.


Ředitel oddělení Pirelli Motorsport Paul Hembery říká: „Monako byl fantastický závod, ve kterém tři jezdci bojovali o vítězství, ačkoli každý z nich jel odlišnou strategii. Z našich dat je vidět, že kdyby jel Sebastian Vettel stejným způsobem, jako do doby vyvěšení červených vlajek, dokázal by dojet do cíle. Znamená to, že mohl odjet 62 kol, což je více než 200 kilometrů na žluté měkké PZero pneumatice, s extrémně těsným finišem. S ohledem na charakteristiky Kanady je nepravděpodobné, že bychom viděli strategii jen jedné zastávky v boxech, doufáme ale, že uvidíme stejně napínavé závodění a že možnosti k předjíždění nabídnou týmům ještě větší možnosti strategií, než tomu bylo v Monaku. O čistém výkonu pneumatik PZero svědčí skutečnost, že jsme byli schopni zajet nejrychlejší kvalifikační kolo v historii Monaka, což prodlužuje řadu našich úspěchů, ke kterým se řadí 50 vítězství ve formuli 1 během našeho působení.“

Muž za volantem Rubens Barrichello (Williams) říká: „Okruh v Montrealu může být na pneumatiky náročný, protože auta jedou s nastavením nízkého přítlaku a asfalt má malou přilnavost. Na trati se rychle mění směr jízdy, je náročná na brzdy a má dvě úzké a ostré zatáčky, které si žádají velmi dobrou trakci. Například do první zatáčky vjíždíte velkou rychlostí, pak se intenzivně brzdí do pomalé zatáčky na první rychlostní stupeň. Rychlost je velmi malá, ale trakce pneumatiky velmi namáhá. Po celé délce okruhu je hodně oblastí s intenzivním brzděním. Okruh miluji a vždy se tu jezdí zajímavé závody. Už se těším, až budu v Kanadě závodit na Pirelli pneumatikách PZero.“



TECHNICKÉ POZNÁMKY

· Na jakékoli předpovědi je Kanada jednou z nejsložitějších tratí v roce, a to z důvodu široké škály úrovní přilnavosti a nekonzistentního povrchu. To má za následek vysoké a někdy nerovnoměrné opotřebení pneumatik, což klade důraz na životnost a strategii.
· Velké ceně Kanady v minulosti dominoval Michael Schumacher, v Montrealu vyhrál celkem sedmkrát. Z aktivních pilotů je dalším nejúspěšnějším Lewis Hamilton se dvěma vítězstvími. Je to také jezdec, který tu získal své první pole position a vítězství.
· Vloni se během závodu odehrálo 61 zastávek v boxech, to je průměr 2,5 na jezdce.


DOSAVADNÍ VOLBY PNEUMATIK




PIRELLI V MONAKU

· Pirelli je v Kanadě přítomno řadu let, ale italská firma má v Severní Americe jen jednu továrnu. Velmi příhodně se nachází ve městě Roma (Řím), ve státě Georgia.
· Pirelli vyhrálo Velkou cenu Kanady v roce 1991 s Nelsonem Piquetem na voze Benetton-Ford po startu z osmého místa. Bylo to poslední vítězství Pirelli předešlé éry formule 1 a druhé vítězství Nelsona Piqueta na pneumatikách Pirelli.
· S ohledem na studené zimy zejména v regionu Québec (kde se velká cena jede) jsou jedněmi z nejlépe prodávaných Pirelli pneumatik v Kanadě ty z produktové řady Sottozero. Ta zahrnuje Winter Carving Edge, pro Kanadu vhodné pneumatiky s hroty, které byly pro maximální ovladatelnost a stabilitu vyvíjeny a testovány v Arktidě.

Sledujte nás na Twitteru @ Pirelli_Media nebo na Facebooku na adrese www.facebook.com/Pirelli

***

PR

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu