Vyhledávání

Nové Audi R18 pro 24 h Le Mans 2011 !! Dvojnásobné nasazení v DTM !!

Nové Audi R18 pro 24 h Le Mans 2011 !! Dvojnásobné nasazení v DTM !!
 
Audi rozšiřuje aktivity v motoristickém sportu
 
·         Nové Audi R18 pro 24 h Le Mans 2011
·         Dvojnásobné nasazení v DTM
·         Vytrvalostní závody s Audi R8 LMS
 
Společnost AUDI AG připravila pro rok 2011 produktovou ofenzivu také v oblasti motoristického sportu. Premiéru slaví nové Audi R18, uzavřené kupé, které bylo vyvinuto pro 24 h Le Mans. Audi Sport připravuje také nový závodní vůz pro DTM. Celkově se rozšířené aktivity zaměřují na další zvyšování účinnosti a aplikaci technických řešení blízkých sériové výrobě. Sportovní oddělení navíc rozšířilo a nově strukturovalo svůj zákaznický program.
 
Audi hodlá pokračovat ve své vítězné sérii v legendárním závodu 24 h Le Mans se zcela nově vyvinutým sportovním vozem kategorie LMP1. Od svého debutu v roce 1999 vyhrála značka se čtyřmi kruhy nejvýznamnější vytrvalostní závod na světě již devětkrát s modely R8, R10 TDI a R15 TDI. Tím se značka Audi vyrovnala v historických tabulkách Ferrari. S novým typem R18 hodlá Audi přidat v roce 2011 desátý triumf v Le Mans.
 
Poprvé od roku 1999 se Audi postaví v Le Mans na start opět s uzavřeným kupé. „Účinná aerodynamika bude v Le Mans ještě důležitější než v minulosti,“ říká šéf motorsportu Audi Dr. Wolfgang Ullrich. „V tomto ohledu má uzavřený vůz jasné přednosti. Naše počítačové simulace byly potvrzeny v aerodynamickém tunelu i během prvních testovacích jízd na závodní trati.“
 
Pro letošní závod v Le Mans jsou předepsány výrazně menší motory než dosud. Audi zůstává u vznětových motorů z důvodu jejich bezkonkurenční účinnosti. Konkrétně se bude jednat o jednotku V6 TDI se zdvihovým objemem 3,7 litru v kombinaci s nově vyvinutou šestistupňovou převodovkou.
 
Podvozek byl podroben detailním úpravám. Monocoque vyrobený z uhlíkových kompozitů není jako u ostatních uzavřených prototypů pro Le Mans ze dvou kusů, ale z jednoho, čímž se snížila hmotnost a zvýšila pevnost. Další novinkou u sportovních vozů Audi pro Le Mans jsou stejně velká přední a zadní kola, která přispěla k vyváženějšímu rozdělení hmotnosti.
 
Technickou lahůdkou jsou světlomety vozu R18, které jsou poprvé sestaveny kompletně z elektroluminiscenčních diod LED. Závod v Le Mans bude pro novou generaci světlometů důležitou zkouškou před uvedením do sériové výroby. Uplatnění v Audi R18 nalezne také rekuperace kinetické energie.
 
Vývoj nového Audi R18 byl zahájen v polovině roku 2009. Motor V6 TDI běží na zkušebních stolicích od léta 2010. První testovací jízdu absolvoval za volantem R18
Allan McNish koncem listopadu. Závodní debut čeká na Audi R18 osmého května v šestihodinovém závodě v belgickém Spa-Francorchamps.
 
Audi plánuje vyslat na závodní trať v Le Mans tři vozy Audi R18 pod taktovkou týmu Audi Sport Team Joest, který navíc nasadí dvě vozidla v poháru Intercontinental Le
Mans Cup (ILMC) tvořeném celkem sedmi vytrvalostními závody na třech kontinentech včetně 24 h Le Mans. V úvodním závodě v Sebringu 19. března se na start postaví ještě dva vozy „R15 plus plus“.
 
Dvojnásobné nasazení v DTM
 
V DTM by značka Audi ráda vrátila mistrovský titul zpět do Ingolstadtu. Vzhledem k tomu, že po technické stránce zůstávají vozidla DTM pro sezonu 2011 stejná, soustředí se pozornost vývoje na pneumatiky od nového exkluzivního dodavatele pneumatik pro závody DTM. Audi Sport plánuje opět nasadit celkem devět vozidel v osvědčených týmech Abt Sportsline, Phoenix a Rosberg. O sestavě jezdců bude rozhodnuto v lednu.
 
V roce 2011 nečeká na Audi Sport jen dvanáct závodů DTM, ale i vývoj nástupce aktuálního modelu Audi A4 DTM s interním označením „R17“ podle nových technických předpisů platných od roku 2012. První testovací jízdy se uskuteční v létě 2011.
 
Širší záběr a nová struktura zákaznického programu
 
V roce 2009 zahájený zákaznický program společnosti AUDI AG byl dále rozšířen a nově strukturován. Aktivity související s dalším vývojem vozu Audi R8 LMS, prodejem vozidel a technickou péčí pro privátní a importérské týmy po celém světě byly svěřeny dceřiné společnosti quattro GmbH.
 
Kromě vytrvalostních závodů s R8 LMS plánuje Audi modulární koncepci zákaznického programu, jejíž součástí se stane vytrvalostní verze modelu TT RS a varianta TT GT4. Závodní verze TT RS má již úspěšně za sebou první kola na Severní smyčce Nürburgringu a přes zimu její vývoj pokračuje. Studie závodního stroje TT GT4 byla představena u příležitosti závodu DTM v Šanghaji. První zákaznické vozy budou dodány v roce 2012.
 
Termíny pro závodní vozy Audi v sezoně 2011
 
Audi R15 TDI
 
19.03.              12 h Sebring (USA)
 
Audi R18
 
24.04.              testovací den Le Mans (F)
08.05.              6 h Spa-Francorchamps (B)
11.-12.06.        24 h Le Mans (F)
03.07.              6 h Imola (I)
11.09.              6 h Silverstone (GB)
01.10.              Petit Le Mans, Road Atlanta (USA)
12.11.              6 h Čína (CN)
 
Audi A4 DTM
 
01.05.              Hockenheim (D)
15.05.              Zandvoort (NL)
05.06.              Spielberg (A)
19.06.              EuroSpeedway Lausitz (D)
03.07.              Norisring (D)
17.07.              Ukázkový závod Mnichov (D)
07.08.              Nürburgring (D)
04.09.              Brands Hatch (GB)
18.09.              Oschersleben (D)
02.10.              Valencie (E)
23.10.              Hockenheim (D)
06.11.              Šanghaj (CN)
 
Audi R8 LMS
 
25.-26.06.        24 h Nürburgring (D)
30.-31.07.        24 h Spa-Francorchamps (B)
 
 
 
Společnost AUDI AG prodala v roce 2009 přibližně 950 000 vozů. Obrat za rok 2008 činil 29,8 miliardy EUR a provozní zisk 1,6 miliardy EUR. Audi vyrábí automobily v německém Ingolstadtu a Neckarsulmu, maďarském Györu, Changchunu (Čína) a Bruselu (Belgie). Na konci roku 2007 odstartovala CKD produkce Audi A6 v indickém Aurangabadu, Audi A4 pak na počátku září 2008. Výroba nového Audi A1 byla spuštěna v bruselském závodě od května 2010. Společnost AUDI AG je aktivní na více než 100 světových trzích. Plně vlastní pobočky např. AUDI HUNGARIA MOTOR Kft., Automobili Lamborghini Holding S.p.A. v Sant´Agata Bolognese (Itálie) a quattro GmbH v Neckarsulmu. V současnosti Audi celosvětově zaměstnává kolem 58 000 lidí, z toho 45 500 v Německu. V letech 2010–2012 Audi Group plánuje investovat zhruba 5,5 miliard EUR zejména do nových produktů, aby podpořila pozici technologického lídra, která je ztělesněná ve sloganu „Náskok díky technice“. Do roku 2015 Audi plánuje výrazně rozšířit své portfolio na 42 modelů.
 
Značka Audi již dlouho plní svoji sociální odpovědnost na mnoha úrovních -  s cílem učinit budoucí život hodnotný pro přicházející generace. Základem pro trvalý úspěch značky Audi je proto ochrana životního prostředí, uchování zdrojů, mezinárodní konkurenceschopnost a dopředu hledící personální politika. Jedním z příkladů odpovědnosti společnosti AUDI AG k environmentálním otázkám je nově založená Nadace životního prostředí Audi.
PR
 

Fotogalerie

DTM na Lausitzringu 2009, foto Pavel Douša

Další fotografie 1 2 3 4

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu