Vyhledávání

Novinkou Velké ceny Španělska je nejnovější evoluce stříbrné pneumatiky Pirelli PZero

VELKÁ CENA ŠPANĚLSKA Z POHLEDU PNEUMATIK

Barcelona (Španělsko), 19. května 2011 – Novinkou Velké ceny Španělska je nejnovější evoluce stříbrné pneumatiky Pirelli PZero. Ta je nejtvrdší směsí mezi pneumatikami Pirelli. Nová verze stříbrné pneumatiky PZero má stejnou základní strukturu a konstrukci jako její předchůdce. Složení směsi je ale odlišné, snižuje opotřebení o 10 až 25%, přičemž roli hrají faktory jako povrch trati, počasí, nastavení vozu a jezdecký styl.
Stříbrná PZero byla navržena tak, aby rozdíl mezi ní a žlutou PZero (měkkou směsí), která bude v Barceloně také nasazena, byl ještě významnější. Tato kombinace poskytuje týmům příležitost k výběru z větší škály závodních strategií.

TRAŤ

Nejkritičtější část 4,655 kilometru dlouhého okruhu v Montmeló je zatáčka číslo tři. Jedná se o dlouhou pravotočivou zatáčku, jež extrémně namáhá přední i zadní levou pneumatiku. Kombinovaná síla KERS a motoru o výkonu 830 koní způsobují, že pneumatiky při průjezdu zatáčkou podléhají přetížení 3,9 G. Ve střední části okruhu piloti jedou rychlostí přesahující 280 kilometrů v hodině na šestý rychlostní stupeň. Následuje prudké brzdění a příprava na další známou zatáčku zvanou Campsa.

Piloti v ní hojně využívají jízdu přes obrubníky, na pneumatiky při tom působí vertikální síla rovnající se 800 kilogramům. Při výjezdu ze zatáčky tak vznikají silné vibrace, které absorbuje konstrukce pneumatiky. To potvrzuje klíčovou roli pneumatik jako součást podvozku každého vozu. Při brzdění do La Caixa PZero odolává přetížení o hodnotě 4,85 G. Na vnějšek zatáčky vůz tlačí přetížení 1,8 G. Do jejího posledního metru je zatěžována pravá přední pneumatika. Závěrečná šikana je nejpomalejší částí okruhu. Vzhledem k malému přítlaku jsou zde pneumatiky jediným zdrojem mechanické přilnavosti. Aby byla trakce co nejlepší, musí se pneumatiky vypořádat s akcelerací zpátky na sedmý rychlostní stupeň a rychlost 300 kilometrů v hodině na cílové rovince, která je nejrychlejší částí okruhu.

FORMULE 1 A PNEUMATIKY OSOBNÍCH AUTOMOBILŮ

Pro formuli 1 letos Pirelli vyprodukuje 50 000 pneumatik. Oproti milionům pneumatik Pirelli pro jiná odvětví se jedná o pouhý zlomek. Jeden z nejnovějších modelů, který oproti PZero stojí na opačné straně spektra, je Pirelli P1, která se používá na malých a středních vozidlech, přičemž důraz je kladen na její ekologičnost. P1 je navržena tak, aby vydržela 50 000 až 60 000 kilometrů. To je zhruba šestsetkrát déle než pneumatika formule 1. Oproti svému předchůdci redukuje hluk o 30 % a poskytuje o 25 % menší valivý odpor. Stejně jako každá jiná pneumatika Pirelli, má i stříbrná PZero svůj specifický účel. Pirelli je známo jako vedoucí světová značka v oblasti vysoce výkonných silničních pneumatik, což je jen podtrženo angažováním se ve formuli 1. Jméno PZero, které firma ve formuli 1 užívá, pochází právě z oblasti silničních pneumatik. Systém PZero Corsa je určen pro sportovní vozy. PZero představuje nejnovější a nejprestižnější řadu pneumatik pro vozy s vysokým výkonem. PZero Rosso zajišťuje optimální vyvážení mezi komfortem jízdy a výkonem. PZero Nero sedí široké řadě tuningově upravených vozů.

Ředitel oddělení Pirelli Motorsport Paul Hembery: „Nová verze stříbrné PZero je evolucí již existující pneumatiky. Měla by vydržet o pět kol déle a zvýšit tak rozdíl mezi měkkou a tvrdou sadou. Jedná se o konečnou tvrdou pneumatiku pro tento ročník, tedy pokud bude mít takové vlastnosti, jaké od ní v závodě očekáváme. Jsou to pneumatiky, které byly velmi pečlivě testovány, takže věřím, že závodu o tomto víkendu ještě přidají na atraktivitě, zvlášť v oblasti různých strategií.“



Sledujte nás na Twitteru @ Pirelli_Media nebo na Facebooku na adrese www.facebook.com/Pirelli



Pirelli Tyre (Suisse) S.A. – Czech
Ing. Zdeněk Vacl
Marketingový manažer

Comunica, a.s. – komunikační agentura
Věnceslava Šlechtová
Key Account Manager

PR

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu