Vyhledávání

Nürburgring se řadí mezi ikonické události v motorsportu. F1 zde je tady

Nürburgring se řadí mezi ikonické události v motorsportu. F1 zde je tady

VELKÁ CENA NĚMECKA 2011
NA NÜRBURGRING SE VRACÍ STŘEDNÍ A MĚKKÁ SMĚS PNEUMATIK

Milán (Itálie), 19. července 2011

JAKÝ JE PŘÍBĚH?

Nürburgring se řadí mezi ikonické události v motorsportu, byť má 5 148 metrů dlouhý moderní okruh postavený v roce 1984 pro Velkou cenu Evropy málo společného s dvaadvacet kilometrů dlouhým Nordschleifem, který může za současnou slávu jména.

Dráha severní smyčky s charakterem horské dráhy a spoustou slepých převýšení hostila Velkou cenu Německa do roku 1976. Pak ustoupila širší a techničtější trati, která prověří všechny parametry vozu formule 1, a to včetně pneumatik.

Aby se Pirelli vyrovnalo s rozličnými nároky Nürburgringu, přiveze PZero Bílou střední směs jako hlavní a PZero Žlutou měkkou jako doplňkovou.

Na okruhu se nachází bohatá kombinace rychlostí a zatáček s velkým počtem náhlých změn směru jízdy a sklopeným povrchem vozovky, což jezdcům umožní projíždět zatáčky rychleji. To má také vliv na velký počet brzdných zón, ve kterých jsou pneumatiky podrobovány další zátěži při nárazech do obrubníků, které jsou pro tento okruh typické.

Německo je prezentováno šesticí německých pilotů ve startovní listině, což je více než má kterákoli jiná země. To činí z německého závodu Mistrovství světa formule 1 extrémně populární událost. Avšak žádný z týmů není vybaven novějšími daty z Nürburgringu, neboť pod hlavičkou Velké ceny Německa se okruh střídá s Hockenheimem.

Ne příliš často se stane, že je Nürburgring vyhlášen jako mokrý závod, tím posledním byl závod v roce 2007. Avšak počasí v regionu Eifel je notoricky známé svou proměnlivostí s ohledem na hornatý charakter krajiny. Může se tak stát, že jedna část okruhu bude suchá, ale jiná zcela mokrá: přesně, jak tomu bylo v úvodu Velké ceny Velké Británie před dvěma týdny na Silverstonu.

Při té příležitosti udělala dobrý dojem směs PZero Modrá přechodná svým konzistentním a trvalým výkonem za různých podmínek. Znovu by se mohla objevit v Německu, společně s PZero Oranžovou mokrou směsí.

Ředitel oddělení Pirelli Motorsport Paul Hembery řekl: „Nürburgring je jedním z technicky nejnáročnějších okruhů v kalendáři, pneumatiky jsou podrobeny velkému příčnému zatížení. Z toho důvodu bude volba strategie velmi důležitá. I když jsou v portfoliu produktů těsně vedle sebe, stále je velký rozdíl mezi PZero Žlutou měkkou a PZero Bílou střední pneumatikou, což jsme mohli vidět při nedávné příležitosti během Velké ceny Evropy ve Valencii, kde byla tato kombinace také nasazena. Největším rozdílem bude počasí, teploty budou podstatně nižší než ve Španělsku. Očekáváme u většiny týmů volbu strategie dvou zastávek v boxech, pokud ovšem nebude pršet. V takovém případě je všechno možné. V pátek budou týmy vyhodnocovat nový typ PZero Žluté měkké pneumatiky. Od současné specifikace se moc neliší, ale je vyvinuta v souladu s našimi posledními verzemi PZero Stříbrné tvrdé pneumatiky a PZero Bílé měkké. Obě jsou trochu tvrdší než jejich předchozí specifikace, a to z důvodu omezení opotřebení. Rozhodnutí o nasazení nové specifikace ještě nepadlo, ale bude zajímavé vyslyšet zpětnou vazbu od týmů.“

Muž za volantem Timo Glock (Virgin Racing) řekl: „Se závoděním na Nürburgringu mám poměrně velké zkušenosti, byl jsem tam již mnohokrát. Na tomto okruhu se jezdí velmi dobře a mám na něj dobré vzpomínky, protože jsem tu párkrát vyhrál. Pirelli udělalo formuli 1 ještě zajímavější a těším se na závod na této trati s pneumatikami PZero. Obecně si myslím, že trať není na pneumatiky příliš náročná. Je poměrně technická a má zajímavý první sektor. Mercedes Arena nabízí dobré možnosti k předjetí během závodu a je tam i pár rychlých zatáček, které jsou také velmi zajímavé. Bude to zábava a už se nemohu dočkat, až budu závodit před domácím publikem.“



TECHNICKÉ POZNÁMKY:

· Nürburgring si žádá poměrně velkou úroveň přítlaku, a to hlavně za účelem omezení efektu nedotáčivosti v rychlých zatáčkách. Jedná se ale o okruh, který není příliš náročný na pneumatiky, pokud se s nimi bude zacházet dobře a auto je řádně nastavené. Na rozdíl od jiných okruhů, tady se dá ze strany jezdců využít odlišné závodní stopy.
· Moderní Nürburgring prošel velkými změnami od doby před 27 lety, kdy byl představen. V roce 2002 dostala šikana Castrol nový profil a byla vybudována vnitřní sekce zvaná Mercedes Arena. Ta prodloužila délku okruhu z 4 556 na 5 148 kilometrů.
· Nürburgring je jediným okruhem na světě, který má zatáčku pojmenovanou po aktivním jezdci formule 1. Zatáčky 9 a 10 jsou známé jako Esíčka Michaela Schumachera.


DOSAVADNÍ VOLBY PNEUMATIK:




PIRELLI V NĚMECKU:

· Pirelli má v Německu dvě továrny, včetně továrny MIRS (Modular Integrated Robotised System) v Brubergu, přibližně dvě hodiny od Nürburgringu. Je schopna vyrábět 10 milionů pneumatik ročně. Přibližně 80 % produkce jsou pneumatiky pro automobily, 20 % pro motocykly. Přibližně polovina pneumatik je prodána v Německu, ostatní jinde v Evropě.
· Breuberg je důležitým školicím centrem stejně jako továrnou: právě zde je poskytována většina školení pro nové inženýry na nové pneumatiky pro auta a nové pracovníky pro moderní továrny všude na světě. Jedná se po Milánu o druhé nejvýznamnější výzkumné a vývojové centrum.
· Nürburgring Nordschleife byl scénou jednoho z nejslavnějších závodů Pirelli: Velké ceny Německa 1957. Juan Manuel Fangio překonal s pneumatikami Pirelli devětkrát rekord trati, než si dojel pro památné vítězství na voze Maserati 250F.

 


Pirelli Tyre Press Office
PR

 

Fotogalerie

Formule1 - VC Evropy 2011

foto Pirelli

Další fotografie 1 2 3

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu