Vyhledávání

Octávia cup v truckerském Mostě byl velmi dramatický

Česká pojišťovna-Octavia cup 2010

Neděle – Most – 2.závod

Patrik Nemec slavil druhé pohárové vítězství

Nedělní závod čtvrtého podniku Česká pojišťovna-Octavia cup 2010 nabídl od startu do cíle napínavou bitvu nejen o stupně vítězů, ale také o pořadí na dalších místech. Souboj trojice Patrik Nemec, Jirka Navrátil a Tomáš Pekař, která od začátku až do cíle diktovala tempo v čele jezdeckého pole, Desetinky sekundy nakonec rozhodly. Z prvenství se podruhé v tomto ročníku radoval Nemec, Navrátil dojel druhý a Pekař třetí. Pohár dál vede Václav Brejla, ale vítězi definitivně rozhodne až poslední zářijový podnik při Podzimní ceně Masarykova okruhu.

Pohárové loučení s Mostem přineslo drama ještě před startem. V boxech zůstal Jirka Skula. Chladič jeho octavie tekl a Jirka raději nechal lepidlo pořádně zaschnout a startoval z boxů. „Dopolední warm up jsem vynechal, a tak jsme na to přišli až těsně před závodem. Start z boxů by taková ztráta nebyla, ale já jsem příliš spěchal a dostal hned po výjezdu na trať hodiny, protože pneumatiky neměly potřebnou teplotu. Pak už to byla zajímavá stíhací jízda, ale spokojenější bych byl na stupních vítězů“, řekl Jirka, který svedl hezký souboj v závěru o čtvrté místo s Barešem a těsně prohrál. Za čtrnáct dní už zase čeká Jirku rallye ve Vyškově. Ještě větší smůlu měl vedoucí jezdec poháru a vítěz posledních pěti závodů Václav Brejla. Ve warm upu měl problémy s motorem, ale zdálo se, že si s tím mechanici poradili. Jenže pak Václav vjel do zahřívacího kola a motor opět začal vynechávat. Zajel proto do boxu a mechanici vyměnili svíčky. Nepomohlo to, a tak po prvním kole největší favorit vůz odstavil. Co bylo příčinou závody na motoru, se teprve ukáže. První místo si Václav Brejla udržel, ale jeho náskok se výrazně zmenšil, protože největší soupeři tentokrát nezaváhali.

Rozhodla Nemcova bezchybná obrana

Pořadí první osmi jezdců ze sobotního závodu se v neděli otočilo, a tak z pole position startoval Tiki Ivoševič. Začal perfektně a ujal se vedení, jenže ve druhém kole skončil mimo trať a s prasklým ráfkem už dál nepokračoval. Cesta k první pozici se tak nečekaně snadno otevřela Patrikovi Nemcovi , na kterého se doslova pověsili Tomáš Pekař s Jirkou Navrátilem. Tahle trojice jezdila šestnáct kol v těsném závěsu. Nemec prokázal obdivuhodně pevné nervy a přehled. Neudělal jedinou chybičku, i když octavie soupeřů byly o chloupek rychlejší. Obrana Patrika byla ale neprostupná. Dvanáct kol na něho nejprve útočil Pekař, v závěru pak Navrátil, ale bez úspěchu. „Bránil jsem dobře. S motorem jsme tady měli od začátku problém a nevíme proč. Na rovinkách mi výkon chyběl, ale poradil jsem si. S Tomášem jsme si ale pár lehčích „ťukanců“ dali. Byla to krásná bitva a jsem samozřejmě šťastný, že jsem vyhrál“, řekl Patrik, který si připsal druhé letošní prvenství a je opět v kontaktu s Václavem Brejlou. Dělí je patnáct bodů.

Jirka Navrátil se rozloučil s Mostem nejlepším výkonem. V úvodu jel hodně takticky, šetřil pneumatiky a v závěru přišel útok. Dostal se před Pekaře, ale na Patrika mu chyběly v cíli tři desetinky sekundy. „Cítil jsem, že mám na vítězství, ale Pekař jel hodně dravě, tak jsem se rozhodl počkat a přece jen šetřit pneumatiky. Možná jsem útok mohl načasovat lépe a zkusit to na Pekaře dřív, ale i tak jsem s druhým místem spokojený“, poznamenal Jirka Navrátil, který letos už potřetí dojel druhý a drží si celkově stříbrnou příčku. K té první mu nyní chybí třináct bodíků.

Tomáš Pekař, který startoval z druhé řady, se dostal brzy za Nemce a nedal mu ani na chvilku klidu. Neustále byl přilepený na kufru Patrikovy octavie, ale neprosadil se. Naopak zezadu přišel úder Navrátila a Tomáš se musel spokojit se třetím místem. „Snažil jsem se vyzrát na Patrika, ale bránil se dobře. Jak jsem ale jezdil v jeho závěsu, tak se mi přehřál motor a já musel začít chladit. Jirka toho v závěru využil a já mu to neoplatil, protože motor neměl potřebný výkon. Ale souboj se mi líbil“, řekl Tomáš Pekař, který má šanci na konečné čtvrté místo, i když v cestě jsou Ivoševič s Milanem Vaňkátem.

Za vedoucím triem si to dlouho rozdávali ostřílení pohároví harcovníci Radek Bareš s Milanem Vaňkátem. Oba se v Mostě představili ve velmi dobré formě. Milan v sobotu skončil druhý, Radek dojel pátý. V neděli se Milan pokoušel patnáct kol vyzrát na Radka. V předposledním kole to risknul, ale skončilo to výletem mimo trať a jedenáctým místem v cíli. Vzhledem k tomu, že Jirka Skula nebral pohárové body, připsal si tak alespoň jeden bod. „Zkusil jsem to na Radka, ale protože ho znám, tak tam byl přece jen respekt a šel jsem příliš pozdě na brzdy. Škoda, ale všechno vynahradilo sobotní druhé místo“, přiznal Milan Vaňkát. Radek byl naopak konečně spokojen. Naposledy zabodoval v obou závodech v Poznani a minule se z Mostu vracel dokonce s nulou. Tento víkend si připsal nejlepší výsledek, dvakrát bral body za čtvrté místo. „Konečně jsem zažil zase víkend, kdy jsem dojel oba závody. V Brně mám ještě šanci si o něco polepšit, tak uvidíme“, dodal Radek Bareš, který je celkově osmý.

Bojovný výkon odvedl Miloslav Kárný, který měl v sobotu dost starostí s autem a ještě dostal v závodě ránu. Tentokrát si dojel pro šesté místo. Dan Skalický se musel spokojit se sedmou příčkou, i když dobře odstartoval. S brzdami měla ale problémy, a tak na další útok nebylo ani pomyšlení. Podobně na tom byl i Ivan Trejbal, pro kterého bylo osmé místo s poškozeným brzdovým válcem také maximem. Polák Rybarczyk využil nejprve odpadnutí Němce Mildeho a pak si poradil s Tomášem Kučerou a skončil devátý. První desítku uzavíral Tomáš Kučera. Po minulém Mostě, kdy si připsal deset bodů, čekal rozhodně víc. Petr Horák ve VIP autě v závodě opět zrychlil a svedl hezký souboj s Václavem Novákem. „Start v Octavia cupu byla výborná zkušenost. Dnes jsem si navíc i zazávodil a také se dostal k předjetí, takže spokojenost“, řekl televizní komentátor.



Výsledky – 2.závod:

1. Nemec (Automedia) 32:41,407

2. Navrátil (Vekra racing) -0,331

3. Pekař (Geus racing) -0,592

4. Bareš (Geus racing) -11,819

5. Skula (Vekra racing) -11,945

6. Kárný (Bohumil Pfeifer) -18,496

7. Skalický (Duck racing) -19,419

8. Trejbal (Vekra racing) -20,960

9. Rybarczyk (Pl, MR team) -28,906

10. Kučera (Vekra racing) -35,391



Pořadí v poháru:

1. Brejla (Vekra racing) 114

2. Navrátil 112

3. Nemec 100

4. Ivoševič (Vekra racing) 58

5. Vaňkát 51

6. Pekař 51



Pořadí týmů:

1. Vekra racing I 217

2. Automedia 151

3. Geus racing 89



Goodwill Media
PR

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu