Vyhledávání

Okruh v Šanghaji je navržen tak, aby prověřil možnosti F1 zejména z pohledu trakce a brzdění

VELKÁ CENA ČÍNY 2011
 
PIRELLI SE PŘIPRAVUJE NA DALŠÍ PŘEKVAPENÍ V ŠANGHAJI
 
Milán, 12. 4. 2011
 
Malajsie přinesla akcemi nabitý závod se spoustou předjíždění a bitvu o stupně vítězů až do posledního kola. Pirelli doufá, že v Číně toho uvidíme ještě více. Okruh v Šanghaji je navržen tak, aby prověřil možnosti vozu formule 1, zejména z pohledu trakce a brzdění, kdy jsou pneumatiky pod největší zátěží.
 
V Číně jsou očekávány výrazně nižší teploty a menší vlhkost než v Malajsii. Spolu s hladším povrchem trati je očekáván teoreticky mírnější průběh opotřebení pneumatik. Déšť není v Šanghaji ničím neobvyklým, takže po suchém víkendu v Malajsii by svůj závodní debut mohly absolvovat pneumatiky PZero do mokra a do přechodných podmínek.
 
Jinak se na hlavní scénu opět dostanou tvrdé a měkké pneumatiky, které byly nasazeny letos v Austrálii a Malajsii. Zejména měkká pneumatika by měla okruhu měřícím 5,451 kilometru dobře padnout, jenomže Čína je hodně nepředvídatelný závod. Od roku 2004, kdy se Velká cena Číny jela poprvé, má pokaždé jiného vítěze: znak různorodých charakteristik a komplexních proměnných, které závod charakterizují.
 
Ředitel oddělení Pirelli Motorsport Paul Hembery: „Zatím jsem potěšen tím, jak naše pneumatiky pomáhají vytvářet show, ale nepřestává mě překvapovat, jak rychle se týmy a jezdci učí: jsem si jist, že budou neustále hledat řešení, která prodlouží životnost pneumatik. Zatím se nám povedlo správně předpovědět dvě zastávky v boxech v Austrálii a tři v Malajsii, ale pro Čínu si musíme počkat na první data z pátečních tréninků, abychom získali konkrétní představu toho, co můžeme očekávat. Zatímco v Malajsii jsme týmům pro páteční trénink dali k dispozici extra sadu vývojové verze pneumatik, v Číně dostane každý tým k dispozici jednu tvrdou sadu běžných gum pro páteční tréninky, stejně jako v Austrálii. Ukázalo se, že to funguje dobře, umožnili jsme týmům maximálně využít čas na trati a připravit se co nejlépe na závod. Rádi bychom jim zde nabídli stejnou možnost. První dva závody byly velmi vzrušující; doufám, že to samé uvidíme i v Číně!“
 
Michael Schumacher (Mercedes): „Po Austrálii a Malajsii nás v Šanghaji opět čeká zcela jiný typ závodního okruhu. Všichni se budou muset o pneumatikách Pirelli hodně naučit. Zatím se ukázalo, že strategie a zacházení s pneumatikami jsou velmi důležité, očekávám to samé i v Číně. Šanghaj by ale měla být mírnější než Malajsie s ohledem na nižší teploty a hladší povrch trati. Obecně pneumatiky Pirelli fungují dobře, ale naučit se, jak pneumatiku kontrolovat v rozmezí, kdy funguje nejlépe, bude hodně těžké. Úkolem mým a mého týmu je najít pro naše auto co nejlepší řešení a to bude v Šanghaji naším cílem.“
 
TECHNICKÉ POZNÁMKY
 
·         Intenzivní brzdění je pro Šanghaj charakteristické, přední pneumatiky jsou tak zatěžovány více než ty zadní. V těch náročných brzdných zónách působí na pneumatiky přetížení odpovídající 5G.
·         Čína má zvláštní význam pro lídra šampionátu a vítěze prvních dvou velkých cen pro Pirelli, Sebastiana Vettela. V roce 2009 zde získal první pole position a vítězství pro Red Bull.
·         Loňský rok zaznamenal největší počet pitstopů v historii Velké ceny Číny. Celkem jich bylo 67: průměr 2,79 na jezdce; závod se jel za proměnlivých klimatických podmínek. Velká cena Malajsie, která se jela minulý víkend, zaznamenala 59 pitstopů.
 
 


DOSAVADNÍ VOLBY PNEUMATIK
 
PIRELI V ČÍNĚ
 
·         Pirelli Čína je součástí Pirelli Asie – Pacifik. Čína je pro Pirelli jedním z nejrychleji rozvíjejících se trhů, italská firma má také v čínské provincii dvě své továrny: jednu pro pneumatiky pro osobní vozy, tu druhou pro nákladní. Další továrna je nyní ve výstavbě a cílem je rozšířit produkci na 10 milionů kusů ročně.
·         Pirelli také bylo úspěšné v čínských závodech FIA GT na okruhu v Žuhaji, a také v Rallye Číny coby součást Asijsko-pacifické Rallye.
·         Čína tvoří obrovskou součást historie Pirelli. Prvního velkého mezinárodního vítězství dosáhlo Pirelli při závodě z Pekingu do Paříže v roce 1907, vyhrál jej kníže Scipione Borghese ve voze Italia se sedmilitrovým motorem.
 
 
 
Nejnovější videoklipy zahrnující rozhovory s Paulem Hemberym, stejně tak jako fotografie a tiskové zprávy, jsou pro média dostupné na mezinárodním portále:                                            www.pirelli.com/f1
                                                                                               login: PirelliPressArea  
                                                                                               heslo: PirelliMedia
 
Archiv letošních tiskových zpráv a fotografie v tiskové kvalitě jsou k dispozici ke stažení také na
                                                                                               ftp://ftp.comunica.cz
                                                                                               uživatel: pirelli
                                                                                               heslo: v8*Snt
 
 
Sledujte nás na Twitteru @Pirelli_Media nebo na Facebooku na adrese www.facebook.com/Pirelli
 
 
***
 
 
Pirelli Tyre (Suisse) S.A. – Czech
Ing. Zdeněk Vacl
Marketingový manažer
 
Comunica, a.s. – komunikační agentura
Věnceslava Šlechtová
Key Account Manager
 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu