Vyhledávání

Pagani Zonda s českou posádkou zatím v šampionátu FIA GT kvůli homologaci chybí

Pagani Zonda s českou posádkou zatím v šampionátu FIA GT kvůli homologaci chybí


Michael VORBA - ČECH, KTERÝ DOKÁZAL PORAZIT HAMILTONA I VETTELA

MISTROVSTVÍ FIA GT (zatím) BEZ ZONDY

Ballymena / Dnes je den, kdy jsem Vás chtěl informovat o tom, jak si vede vůz Pagani Zonda se startovním číslem 39, které nosí na svém dresu brankář Detroitu Red Wings, nebo jej používal tragicky zesnulý motocyklový závodník Jaroslav Huleš. V souboji vozů Ferrari, Maserati, Corvetta, Aston Martin a dalších se model Zonda z dílny pana Horacia Paganiho bohužel na autodromu v Silverstone nepředstaví...

Jednou větou - Michael Vorba, Antonín Herbeck a vůz Pagani Zonda na startu ve Velké Británii chyběli. Důvod je problém z homologací. Vše je nyní v jednání s italským výrobcem těchto luxusních vozů panem Paganim a zástupci teamu Rock Media Motors. Všichni v teamu doufají, že se nalezne řešení, které by umožnilo nastoupit posádce do seriálu, byť v jejím průběhu.

Před tímto úvodním podnikem, proběhla dvě testování. To první v severoitalské Monze bylo určeno pro sběr dat a hledání nastavení set-upu vozu na místní trať. Oba jezdci se učili okruh v Monze, který je nejrychlejší v celém seriálu a klade vysoké nároky na přesné projíždění pasáží, jakými jsou zejména Lesmo, Variante Ascari, nebo velmi zrádná Parabolica.

Druhý test se konal poslední březnový víkend na okruhu v Nogaru. Tam byl již vůz Zonda v plné permanenci. V sobotu se ještě dolaďoval set-up a oba jezdci se učili trať. Tomu odpovídal i čas 1:43,613 (Vorba) což znamenalo 8-mé místo v prvním testovacím dni. V neděli se představilo celkem 30 vozů z nichž byla suverénně nejrychlejší Corvetta C6R belgického teamu DKR Engineering (1:25,128 - řídil Christophe Bouchut). Michael Vorba zajel čas 1:31,629 a bylo z toho slibné 11-té místo.

Každopádně test v Nogaru ukázal, že je možné s tímto autem závodit a to dokonce tak, že by neplnil pouze „coubertenovský“ slogan o důležitosti účastnit se. Ale tvořit „silný střed“ ve třídě GT1 a při troše štěstí nejen pouze střed…

Náhradní program, než se vyřídí vše potřebné k tomu, aby se ze Zondou mohlo do kýženého seriálu FIA GT nastoupit je okruhové mistrovství České republiky. Ve sprintech (jako například na Hungaroringu) jej bude řídit Antonín Herbeck osobně, Michael Vorba bude střídat „dlouhé závody“ a pojede také okruhové mistrovství Škoda Octavia cup, kde je na pozici teamové jedničky v teamu ACA Autocentrála Hlučín, tedy stejného teamu, kterému vydatně pomohl ve vítězství teamů. Více než závodnické umění bude teď potřeba břitký jazyk a diplomatické jednání vrcholného managementu Rock Media Motors, abych Vás mohl co nejdříve informovat o tom jak si Vorba, Herbeck a Zonda počínají v prestižním mistrovství FIA GT.

-mnk-


PS: o víkendu bude Michal k vidění právě při dalším závodu Octávia cupu. A začal výborně ...

 

Fotogalerie

Jarní Most 2008, foto Pavel Douša

Další fotografie 1 2 3 4

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu