Vyhledávání

Petr Fulín se tradiční bojovností vrátil do první pětky celkového pořadí Supercopy.

TZ Petra Fulína
Seat Leon Supercopa
 
Petr Fulín se vrátil do první pětky Supercopy
 
Prestižní evropský okruhový seriál Seat Leon Supercopa se o víkendu představil na znovu otevřeném rakouském Red Bull Ringu. Neznámá trať a proměnlivé počasí se postaraly v obou závodech o spoustu dramatických okamžiků. Své si užil i Petr Fulín, ale tradiční bojovností se plzeňský jezdec vrátil do první pětky celkového pořadí.
 
Třetí díl osmidílného seriálu sliboval na Red Bull Ringu už předem vyrovnanou partii. Po německém Hockenheimu a nizozemském Zandvoortu byla rakouská trať z pohledu většiny jezdců zcela neznámou pohárovou kapitolou. Okruh, který je známější jako A1 Ring, byl otevřen teprve v květnu.   Trať je dlouhá 4318 m a má sedm zatáček (dvě levé a pět pravých). Z pohledu jezdů tedy není příliš náročný, ale je hodně rychlý. A počasí premiéru nikomu neusnadnilo. Krátce před volným tréninkem přišla bouřka, a tak se začínalo na mokru. „Těžké podmínky mi ale sedí a navíc se dokážu i na neznámé trati na rozdíl od většiny konkurentů celkem rychle zorientovat. Po dvaceti minutách volného tréninku jsem měl nejrychlejší čas. Po havárii jednoho ze soupeřů byl trénink zastaven. V další části jsem absolvoval jen čtyři kola. S pátým nejlepším časem jsem byl na úvod spokojený“, řekl Petr Fulín.
 
Zklamání v kvalifikaci

V kvalifikaci, která se jela také na mokru, vydržela Petrovi dobrá nálada pouhých deset minut. To se ještě pohyboval mezi prvními třemi. Pak už se v první desítce neudržel a připsal si až jedenáctý čas. Na to, že si plzeňský jezdec v Supercopě vysloužil pověst „dešťového šampióna“, to bylo velké zklamání. „Ať jsem dělal, co jsem dělal, tak auto na mokru prostě nefungovalo. Mechanici týmu GAG, který mi vůz připravuje, tvrdili, že bylo všechno v pořádku. Když jsem nakonec se svými mechanicky přeměřil geometrii, ukázalo se, že bylo nastavení úplně jiné než ve volném tréninku. Nesmyslně to pozměnili. V docela husté atmosféře jsem jim to pak nechal ještě třikrát předělat, než jsem byl spokojený. Bohužel výsledek kvalifikace se už změnit nedal“, doplnil Petr Fulín.

Na vodě se bojovalo i v prvním závodě. Petr sice startoval až ze šesté řady, ale během prvních pěti kol se dostal na čtvrté místo a byl dál při chuti. Do boje o stupně vítězů přesto nezasáhl. Proti byl Nor Stian Paulsen, se kterým si Petr hezky zazávodil předtím v Zandvoortu. Tentokrát už to takové nebylo. Ve chvíli, kdy šel Petr vnějškem před Nora, dostal od něho ránu a soupeř ho vyvezl až do trávy. „Nevím, jestli to neustál, nebo mě prostě nechtěl pustit, výsledkem byla poškozená geometrie vozu a já byl rád, že jsem dojel do cíle alespoň pátý. Jen se štěstím jsem neměl defekt pneumatiky“, řekl Petr Fulín, který si ale zajistil první řadu na startu druhého závodu.

 
Překvapení na suchu

V závěrečném souboji si jezdci konečně vyzkoušeli suchou trať. Pole position patřila Rakušanovi Dablanderovi. Petr Fulín nechal soupeři v první zatáčce prostor, ale dál už se na něho pověsil a čekal na příležitost k útoku. V závěru prvního kola, kdy Mario udělal menší chybu, to zkusil.  „Nechal jsem si odstup, byl jsem v nájezdu rychlejší a vzal jsem to levými koly ještě za obrubník. Jenže jsem si neuvědomil, že koberec za ním může být nasáklý vodou. Na slickách se proměnil v led, auto šlo do smyku a já jen čekal, jak to dopadne.  Naštěstí jsem mohl pokračovat dál, i když opět s poškozenou geometrií. Body za čtvrté místo byly maximem. 

Celkově jsem byl s výsledkem trochu zklamaný, protože jsem určitě měl na víc. Klíčová byla kvalifikace, ale ve druhém závodě jsem měl být i já trpělivější. Na druhou stranu pozitivní je, že v obou závodech dobře fungovalo auto a já se vrátil do první pětky. Boj o medaile je stále otevřený. Tak vyrovnanou konkurenci jsem v Supercopě ještě nezažil, a protože i ostřílení soupeři mají problémy, každý bod může být v konečném součtu rozhodující“, dodal Petr Fulín.

 
Seat Leon Supercopa
3. podnik – Red Bull Ring (A):
 
1.závod (15 kol):
1. Shane Williams (JAR)       28:55,456
2. Elia Erhart (D)                              -1,3
3. Michal Slomian (Pl)                     -2,6
4. Stian Paulsen (N)                         -3,3
5. Petr Fulín                                      -6,5
6. Mario Dablander (A)                 -11,6 
 
 
 
2.závod (15 kol):
1. Dablander                        26:09,701
2. Erhart                                           -1,0
3. Gábor Weber (H)                       -1,3
4. Fulín                                             -6,7
5. Slomian                                       -7,7
6. Williams                                      -8,6     
 
 
Celkové pořadí po 3 podnicích:
1.      Williams                            85
2.      Erhart                                81
3.      Weber                               65
4.      Slomian                             60
5.     Fulín                                   58
6.      Rambow (D)                     52
7.      Sandritter (D)                   49
8.      Marschall (D)                   45       
 
 
 

Goodwill Media         

PR

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu