Vyhledávání

Peugeot měl průběh dění v Silverstone řádně pod kontrolou a připsal si zlato

 

 

ILMC (5/7) 6 HODIN V SILVERSTONE:

VÍTĚZSTVÍ PRO PEUGEOT

 
Sébastien Bourdais et Simon Pagenaud zkombinovali výkonnost, vytrvalost a spolehlivost a přivedli svůj Peugeot 908 č. 7 v závodě 6 hodin v Silverstone, který se opět jel ve fantasticky rychlém tempu, k vítězství. Tento třetí úspěch sezóny pro tým Peugeot Total, který doplnilo ještě osmé místo Francka Montagnyho a Stéphana Sarrazina (Peugeot č. 8), opět přiblížil Peugeot o krok blíž k získání druhého Poháru konstruktérů v řadě.
 
Třetí vítězství Peugeotu 908
Peugeot měl průběh dění v Silverstone řádně pod kontrolou, nejprve dobyl třetí pole position v sezóně a poté dokázal získat i třetí vítězství v ILMC, což je dalším důkazem kvality vozů Peugeot 908.
 
Na rychlé trati, na níž se pohybovalo 48 vozů, bylo zásadní vyhnout se jakémukoli incidentu a dovést oba vozy do cíle, což byl hlavní cíl týmu Peugeot Total. Bohužel ihned po startu pohasly naděje posádky Peugeotu č. 8, když se Franck Montagny střetnul s posledním závodníkem pole a musel zajet do boxů kvůli výměně levého předního horního trojúhelníkového ramene a difuzéru. Tým reagoval okamžitě a manévr nakonec stál pouhých devět kol. Závod se pak pro Montagnyho a Sarrazina změnil v dlouhý boj o pozice, který skončil osmým místem v cíli.
 
Sébastien Bourdais a Simon Pagenaud se nenechali svým největším soupeřem zastrašit. Neudělali jedinou chybu a v boxech se zastavovali jen kvůli výměně pneumatik a doplňování paliva. Spolehlivá a rychlá posádka Bourdais / Pagenaud nakonec po elegantním šestihodinovém závodě s přehledem vyhrála.
 
„Je to krásné vítězství,“ prohlásil ředitel divize Peugeot Sport Olivier Quesnel. „Opět jsme dovedli oba vozy do cíle a získali jsme o dva body víc než náš hlavní soupeř. Připomínám, že Peugeot vyhrál v Sebringu a ve Spa-Francorchamps, v závodě 24 hodin v Le Mans získal 2., 3. a 4. místo, v Imole obsadil první dvě místa a nyní zvítězil zde v Silverstone. Ještě musíme dobře dojet závod Road Atlanta a Zhuhai, ale tato sezóna je pro nás úspěšná, máme nový vůz, který od začátku vždycky dojel do cíle a nikdy nevypadl.“
 


První hodina plná nehod
Sébastien Bourdais odstartoval z pole position a za ním vyjelo 48členné pole závodníků. Peugeot č. 7 vyrazil v čele, následován Allanem McNischem (Audi 2), Franckem Montagnym (Peugeot 8) a Timo Boernhardem (Audi 1). Všichni čtyři jezdci si drželi stejné tempo a po deseti minutách dojeli první vozy na konci pelotonu. V té chvíli Allan McNisch poprvé vyrazil do útoku a ujal se vedení. Těsně za ním se udržel jen Sébastien Bourdais, připravený využít sebemenší příležitosti. Nastal sprint, ale v 11:52 se Franck Montagny střetnul se soupeřem, projel stěnou z pneumatik a skončil na štěrku. Pilotovi Peugeotu č. 8 se podařilo dostat se do boxů, ale oprava ho stále 9 kol.
Sébastien Bourdais v čele nepolevoval a podařilo se mu předjet prvního závodníka. Všechny tři vedoucí vozy zůstaly v kontaktu, dokud se Audi 2 také nestřetlo s pomalejším soupeřem. Následovala série incidentů a ve 12:21 vyjel na trať safety car. Závod znovu odstartoval ve 12:34 a Sébastien Bourdais, který pauzy využil k doplnění paliva, zůstal v čele. Timo Bernhard však využil skulinky, předjel ho, ale Sébastien Bourdais se vzápětí opět dostal do vedení. Souboj byl náročný, ale do cíle nakonec vjel jako první francouzský pilot
 
Peugeot našel správný rytmus
Jakmile se Sébastien Bourdais dostal do vedení, postupně náskok zvyšoval. Ve chvíli, kdy odevzdával volant svému kolegovi Simonu Pagenaudovi, měl Peugeot 7 náskok před druhým závodníkem, který vjel do boxů kvůli doplnění paliva ve stejný okamžik, 37 vteřin. „Začátek se podobal spíš sprintu, než vytrvalostnímu závodu,“ uvedl Sébastien Bourdais. „Při startu byl na trati olej, bylo to náročné, téměř se mi ulevilo, když mě McNisch předjel! Snížil tempo a toho jsem využil. Po zásahu safety caru jsem bojoval s Timo Bernhardem. Několikrát jsme střídavě zaútočili, podle toho, co situace na trati dovolovala. Byl to akční boj plný incidentů!“
Simon Pagenaud pokračoval v tom, co mu jeho kolega předal, ale nástupce Anthony Davidsona trochu před svým hlavním soupeřem ztratil. V polovině závodu se pozice změnily, když si Simon Pagenaud nechal svou vedoucí pozici vzít. Dál v poli závodníků za ním se za volant čísla 8 vrátil Stéphane Sarrazin (15.) a začal se prokousávat dopředu.
Ve 14:56 se oba závodníci v čele opět zastavili v boxech ve stejnou chvíli a Audi 1 vyrazila zpět na trať s přibližně pětivteřinovým náskokem před Peugeotem 7 se Sébastienem Bourdaisem za volantem. Jezdci v čele měli za sebou stejnou vzdálenost: 26 kol. Výsledek bitvy byl nejasný do 15:46, kdy musela Audi 1 zajet do boxů kvůli technické závadě. 1 hodinu 45 minut se vedení ujal Peugeot číslo 7 s náskokem 1:31 před soupeřem v Audi 1.
 
Jednoznačný konec závodu
Sébastien Bourdais, který si připsal na účet nejlepší kolo závodu, i Simon Pagenaud nasadili pravidelné tempo, až do cíle sledovali účinnou strategii a podařilo se jim vyhnout se veškerým nástrahám. Simon Pagenaud dokončil závod skvěle a po Spa-Francorchamps a Imole vydobyl pro Peugeot 908 třetí úspěch v sezóně.
Pro Peugeot č. 8 se konec závodu vyvinul také dobře. Stéphane Sarrazin a Franck Montagny si udrželi vyšší tempo a v celkovém pořadí se postupně propracovali až na 8. místo, což značce Peugeot přineslo důležité body v hodnocení Poháru konstruktérů.
 
Příští etapa: Petit Le Mans (USA):
 
Příští kolo se odehraje na trati Road Atlanta (Georgia – USA). Na start tohoto šestého a předposledního závodu mistrovství ILMC se postaví tři vozy Peugeot. Posádky dvou oficiálních továrních vozů Peugeot 908 pojedou ve složení:
Č.7: Anthony Davidson – Sébastien Bourdais – Simon Pagenaud
Č.8: Franck Montagny – Stéphane Sarrazin – Alexander Wurz
Vůz Peugeot 908 HDi FAP týmu Oreca Matmut budou kromě obvyklého pilota Nicolas Lapierre řidit i dva tovární jezdci, Nicolas Minassian a Marc Gene.
 
Citace:
Bruno Famin, technický ředitel divize: „Na začátku byl boj velmi silný, což jsme čekali. Došlo k hodně incidentům, což je při tak našlapaném startovním poli běžné. Za toto vítězství vděčíme soukromým testům, které jsme prováděli v létě a zejména práci, kterou jsem odvedli společně s Michelinem. Kromě rozjezdu jsme ve všech testovacích jízdách tento víkend zvítězili. Měli jsme vynikající vůz a skvělé piloty. Závod byl těsný, odstupy jsou malé. Podařilo se nám zvýšit náskok v celkovém hodnocení šampionátu, takže jsme si splnili vytyčený cíl.“
 
Sébastien Bourdais, Peugeot 908 č. 7: „Po úspěchu v Imole je to druhé vítězství této sezóny, na němž jsem měl podíl. Máme za sebou krásný závod, který byl ale obtížný a velice dobře obsazený. Museli jsme ho jet! Neudělili jsme sebemenší chybu, zatímco naši soupeři ano. Je to týmové vítězství, protože jsme na něm pracovali všichni společně. Zaútočil jsem, když to bylo nutné, a Simon odvedl skvělou práci.“
 
Simon Pagenaud, Peugeot 908 č. 7: „Tento víkend byl pro Peugeot i pro nás skvělý, získali jsme jak pole position, tak vítězství v celém závodě. Splnili jsme všechny cíle. Ještě před několika dny jsem nevěděl, jestli závod pojedu, takže jsem o to šťastnější, navíc jsem trať neznal. Myslím na Anthony Davidsona, protože to je jeho závod. Byl tu celý víkend a dával mi rady. Za tento úspěch vděčíme celému týmu a našim partnerům. Piloti jsou posledním článkem řetězu, naším úkolem je práci dobře dokončit, což se nám dneska podařilo.“
 
Stéphane Sarrazin, Peugeot 908 č. 8: „Po nehodě na začátku závodu jsme útočili, co to šlo, abychom se dostali dopředu a získali co nejvíc bodů. Peugeot 908 opět prokázal svou konkurenceschopnost. Peugeot vyhrál, protože je nejrychlejší, takže celkový výsledek je pozitivní.“
 
Franck Montagny, Peugeot 908 č. 8: „Peugeot vyhrál a na to nezapomínejme. Srážka s vozem Formula Le Mans mohl mít horší následky, ale týmu se podařilo škodu rychle opravit. Pak jsme zaútočili, udrželi jsem si dobré tempo a postupně jsme se dostali dopředu.“
 
 
 
 
Průběh závodu
 
Čas
Kolo
Poznámka
11:35
0
Start Sébastien Bourdais (č. 7) pole position. Franck Montagny (č.8) 3. místo
11:52
9
Střet: Franck Montagny a jezdec na konci pole. č. 7 na štěrku.
12:00
10
č. 8: boxy
12:08
10
č. 8 zpět na trati. Za volantem Franck Montagny. Výměna horního trojúhelníkového ramene a difuzoru. Palivo, pneumatiky.
12:22
25
č. 7: palivo. Za volantem zůstává Bourdais.
13:04
37
č. 8: palivo. Za volantem zůstává Montagny.
13:17
53
č. 7: palivo, pneumatiky. Bourdais out, Pagenaud in.
13:53
63
č. 8: palivo, pneumatiky. Montagny out, Sarrazin in.
14:07
78
č. 7: palivo.
14:42
89
č. 8: palivo.
14:56
105
č. 7: palivo, pneumatiky. Pagenaud out, Bourdais in.
15:33
115
č. 8: palivo, pneumatiky.
15:46
132
č. 7: palivo, pneumatiky.
16:20
140
č. 8: palivo, pneumatiky. Sarrazin out, Montagny in.
16:36
159
č. 7: palivo, pneumatiky. Bourdais out, Pagenaud in.
16:54
159
č. 8: palivo.
17:25
185
č. 7: palivo.
17:35
190
Vítězství Peugeot č. 7. Peugeot č. 8 končí na 8. místě.
 
Pořadí – 6 hodin v Silverstone
 
1. Peugeot 908    č. 7         Sébastien Bourdais / Simon Pagenaud         190 kol 6:00:13,255
2.Audi R18                          č. 1          Bernhard – Fässler                                                             + 1:29,763
3. Oak Pescarolo č. 24        Nicolet – Premat – Pla                                                       + 5 kol
4. Lola Toyota                     č. 13        Bellichi –Boullion                                                               + 5 kol
8. Peugeot 908                    č. 8         Stéphane Sarrazin – Franck Montagny        +9 kol
 
Nejlepší kolo: Sébastien Bourdais – 1:56,586
 
 
Pořadí Intercontinental Le Mans Cup
 
Konstruktéři:                                                                                      Týmy:
1. Peugeot, 153 bodů                                                                         1. Team Peugeot Total, 81 bodů
2. Audi, 108 bodů                                                                              2. Audi Sport Team Joest, 12 bodů
                                                                                                              3. Team Oreca-Matmut, 34 bodů
                                                                                                              4. Rebellion Racing, 33 bodů
                                                                                                              5. Oak Racing, 16 bodů
                                                                                                              6. Aston Martin Racing, 4 body
 
 
 
Příští závod ILMC (6/7): Petit Le Mans – Road Atlanta (USA): 1. října 2011

 

PR

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu