Vyhledávání

Pilot Mark Webber získal na měkkých pneumatikách Žlutá druhé pole position v řadě

VELKÁ CENA NĚMECKA
MARK WEBBER SI DOJEL PRO DRUHÉ VÍTĚZSTVÍ V KVALIFIKACI V ŘADĚ NA PNEUMATIKÁCH PZERO ŽLUTÁ

Nürburgring, 23. července 2011 – Pilot týmu Red Bull Racing Mark Webber získal na měkkých pneumatikách PZero Žlutá druhé pole position v řadě. Předchozí vybojoval před čtrnácti dny ve Velké Británii. Čas 1:30,079s byl o poznání rychlejší než jeho čas 1:32,230s, kterým získal pole position v roce 2009, kdy se jela Velká cena Německa na Nürburgringu naposled, a to navzdory tomu, že se jelo za proměnlivých klimatických podmínek.

Red Bull je v kvalifikaci neporaženým týmem od Velké ceny Brazílie v listopadu 2010, kde při proměnlivých klimatických podmínkách vyhrál Nico Hülkenberg s Williamsem. Je to ale poprvé po 15 závodech, kdy lídr šampionátu Sebastian Vettel nebude stát v první řadě – startovat bude třetí za pilotem McLarenu Lewisem Hamiltonem.

Během kvalifikace bylo zamračeno ale sucho. Odpoledne byla teplota vzduchu 14° C. Většina závodníků použila PZero Bílé střední pneumatiky, aby se dostala z první části kvalifikace. Od druhé části dále pak přezuli na PZero Žlutou měkkou směs.

Během závěrečného dopoledního tréninku při teplotě 12° C byl nejrychlejší Sebastian Vettel na měkké sadě pneumatik časem 1:30,916s, čímž potěšil domácí fanoušky.

Až do třetí části kvalifikace, které se zúčastnili čtyři z šesti německých závodníků na startovní listině formule 1, šlo o nejrychlejší čas víkendu. Webber v závěrečné části absolvoval dvě jízdy a při každé z nich vedl.Také s využitím PZero Žluté měkké sady pneumatik získal své deváté pole position kariéry, třetí v letošní sezoně.

Ředitel oddělení Pirelli Motorsport Paul Hembery řekl: „Ačkoli bylo nebe hrozivé, déšť nepřišel, což nám umožnilo vidět kvalifikační boje od začátku do konce. Byli jsme svědky určité taktiky, kdy se některé týmy pokoušely ušetřit měkké pneumatiky pro závod, ale předpověď počasí předurčuje déšť, což v případě naplnění bourá veškeré strategické plány. Data z dosavadního průběhu víkendu ukazují, že naše pneumatiky vydrží podstatně déle: střední sada vydrží asi 60 kol. Za normálních okolností tak uvidíme některé týmy se snahou o strategii jedné zastávky v boxech. Že by ale podmínky byly normální, je velmi nepravděpodobné. Dnes večer se asi bude hodně přemýšlet nad vhodným nastavením pro zítřek.“

PIRELLI FAKT DNE

· Během minulé Velké ceny Německa na Nürburgringu v roce 2009 proběhlo v průměru 1,5 zastávky na auto
· Čas strávený v boxové uličce dlouhé 377 metrů je přibližně 18 sekund


Pirelli Tyre Press Office 
www.pirelli.com  

PR

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu