Vyhledávání

Pilot McLarenu Lewis Hamilton udal tón prvnímu dni jízd na Hungaroringu

Pilot McLarenu Lewis Hamilton udal tón prvnímu dni jízd na Hungaroringu

V MAĎARSKU DNES UDÁVAL TÓN HAMILTON
Budapešť, 29. července 2011 – Pilot McLarenu Lewis Hamilton udal tón prvnímu dni jízd na pomalém a zatáčkovitém Hungaroringu, který vozy absolvují s maximálním přítlakem pomáhajícím generovat co největší přilnavost.

Angličan byl nejrychlejším jezdcem během obou volných tréninkových jízd, přičemž během ranního tréninku použil měkké žluté pneumatiky Pirelli PZero a odpoledne pak superměkké červené PZero. Svůj nejrychlejší čas dne s hodnotou 1:21,018s zajel na superměkkých pneumatikách PZero. Tento čas byl o dvě desetiny sekundy lepší než čas Fernanda Alonsa na Ferrari. Zhruba stejný rozdíl pak od sebe dělil i Hamiltonovy nejlepší odpolední a ranní časy.

Tak jak se okruh o délce 4 381 km postupně pogumovával, zlepšovaly se během celého dne i dosažené časy. Stoupala i teplota okolního prostředí, která nakonec po zamračeném dopoledni dosáhla až 22° C.

Týmy využily obou tréninků především k vyhodnocení rozdílného chování měkkých a superměkých pneumatik při různém množstvím paliva v nádržích monopostů. Při stejném množství paliva se superměkké pneumatiky ukázaly být téměř o sekundu rychlejší než pneumatiky měkké. To jen potvrdilo skutečnost, že na tomto zatáčkovitém okruhu jsou si obě směsi téměř rovnocenné. Ve snaze získat skutečně přesvědčivé porovnání za srovnatelných podmínek sáhly některé z nejlepších týmů k výměnám měkkých a superměkkých pneumatik ještě před koncem druhého tréninku. Stáje se zaměřily zejména na sledování degradace zadních pneumatik, které jsou silně zatěžovány trakcí potřebnou pro akceleraci z pomalých zatáček, které jsou pro Hungaroring tak charakteristické.

Dnes získané informace pomohou zítra stájím formulovat jejich strategie pro kvalifikaci. Jezdci budou muset zvážit, zda bude výhodnější do závodu startovat na měkčích nebo tvrdších pneumatikách v závislosti na tom, kdy týmy plánují první zastávky. Důležité bude rovněž počasí a teplota trati a okolního prostředí. Podle předpovědi má být zítra sucho, přičemž teploty mají během víkendu stoupat.

Ředitel oddělení Pirelli Motorsport Paul Hembery: „Dnešní den volných tréninků byl velmi zajímavý a potvrdily se naše předpoklady, že rozdíl v časech dosažených na měkké a superměkké směsi se bude pohybovat kolem osmi desetin sekundy. Jedná se o kombinaci, kterou jsme použili už v Monaku a Kanadě. Superměkké pneumatiky nicméně představují malou výhodu, a tak se dá předpokládat, že je jezdci usilující o postavení na čele startovního pole v kvalifikaci použijí. Předpokládám, že životnost superměkkých pneumatik bude v závislosti na počasí a podmínkách panujících na trati zhruba 15 kol, v případě měkkých pneumatik pak až 25 kol. Dnes jsme byli svědky toho, že vydržely 24 kol. Zatím se zdá, že řada týmů zde má konkurenceschopné vozy, a tak je velmi těžké předpovědět výsledek zítřejší kvalifikace. Až však dnes večer provedeme analýzu dnešních dat, budeme mít lepší představu o síle jednotlivých týmů.“

PIRELLI INFORMACE DNE:

Hungaroring je nejpomalejším stálým okruhem v kalendáři formule 1. Zatímco maximální rychlost dosahovaná vozy činí 305 km/h, průměrná rychlost je pouze 194 km/h a průměrná rychlost v zatáčkách dokonce jen 132 km/h. Nejdelší rovinka má 908m. Časová ztráta způsobená průjezdem boxy je zde však poměrně malá a činí pouhých 19 sekund.


Pirelli Tyre Press Office
www.pirelli.com 

 

PR

 

Fotogalerie

Formule1 - VC Monaca 2011

foto Pirelli

Další fotografie 1 2 3

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu