Vyhledávání

Pirelli stanovilo historicky nejrychlejší kvalifikační čas v rámci Velké ceny Turecka

VELKÁ CENA TURECKA 2011

PIRELLI PŘEKONALO KVALIFIKAČNÍ TRAŤOVÝ REKORD ISTANBUL PARKU


Istanbul, Turecko, 7. května 2011 – Pirelli stanovilo historicky nejrychlejší kvalifikační čas v rámci Velké ceny Turecka na okruhu Istanbul Park. Časem 1:25,049 se o to zasloužil Sebastian Vettel z Red Bullu. Německý pilot tak získal již pátou pole position v řadě a devatenáctou v kariéře.

Ještě před kvalifikací se prezident Pirelli Marco Tronchetti Provera před motorhomem Pirelli setkal se všemi jezdci a následně také se šéfem formule 1 Berniem Ecclestonem.
Vettelův čas zajetý na měkké směsi pneumatik Pirelli PZero byl o více než vteřinu lepší než loňský nejlepší čas, který měl hodnotu 1:26,295.
Tohoto pozoruhodného počinu bylo dosaženo navzdory tomu, že Vettel včera ráno na mokré vozovce vyjel z trati a nemohl se účastnit celého druhého volného tréninku.
Kvalifikace se naopak konala za sucha a bez oblačnosti. Vzduch měl teplotu 18 stupňů Celsia, trať pak 35 stupňů. Všichni jezdci v první desítce své nejlepší časy zajeli na měkké směsi. Vettel má na svého týmového kolegu náskok 0,4 sekundy. Nico Rosberg zajel svou nejlepší kvalifikaci od Velké ceny Malajsie 2010 a tým Mercedes tak dostal na třetí místo na roštu. Zároveň si ušetřil sadu čerstvých pneumatik pro závod. Stejně tak oba red bully vyjely pouze na jedno měřené kolo ve třetí části kvalifikace. Zbytek času strávily v boxech, aby byly v co nejlepší pozici, co se strategie kolem pneumatik týče.
Velkou výzvu na okruhu Istanbul Park představuje známá zatáčka číslo osm. Ta zatěžuje zejména pravou přední pneumatiku. I přes přetížení 4,5G a zatížení o síle 950 kilogramů se pneumatiky Pirelli o tomto víkendu drží dobře.
Ředitel oddělení Pirelli Motorsport Paul Hembery řekl: „Byla to skvělá kvalifikace a chtěl bych pogratulovat Sebastianovi Vettelovi, ale i Mercedesu, k jejich fantastickému výkonu. Jsou zde všechny ingredience potřebné pro vzrušující závod. Týmy již nyní pečlivě promýšlí strategii kolem pneumatik. Co se rychlosti opotřebení týče, největší zátěž snáší pravá přední pneumatika. Některé týmy s ní ovšem odjely i dvacet kol, takže věříme, že se v této oblasti neobjeví žádné problémy. Očekáváme sucho, což znamená, že bychom standardně měli být svědky tří zastávek v boxech. Různé týmy ale možná budou zkoušet různé věci, což je jen jeden z elementů, proč je formule 1 letos tak zajímavá.“



Sledujte nás na Twitteru @ Pirelli_Media nebo na Facebooku na adrese www.facebook.com/Pirelli

***

V případě dotazů či žádostí o další informace nás neváhejte kontaktovat:

Pirelli Tyre (Suisse) S.A. – Czech
Ing. Zdeněk Vacl
Marketingový manažer

Comunica, a.s. – komunikační agentura
Věnceslava Šlechtová
Key Account Manager
PR

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu