Vyhledávání

Po kvalifikaci na hlavní závod formule GP2 v Turecku patří Josefu Královi 17 místo

Více informací a aktuální fotografie naleznete v průběhu celé sezóny na:www.josefkral.cz. Kontakt: Petr Najman, BRT a.s.,
tel: 603 888 863, najman@brt.cz
www.josefkral.cz
www.supernova-racing.com
www.gp2series.com
www.brt.cz
28/5/2010
NĚJAK NEJSEM ROZHODNUT
Tentokrát heslo „do třetice všeho dobrého“ nevyšlo. Po kvalifikaci na hlavní závod formule GP2 v Turecku patří Josefu
Královi sedmnácté místo na startu. Je to sice zatím jeho nejlepší letošní výsledek, ale daleko za oblastí, kam má český pilot
namířeno. Osudnou se mu stala již velmi proslavená osmá zatáčka okruhu nedaleko Istanbulu.
Ta se vyznačuje tím, že je třikrát lomená (má tři takzvané apexy, neboli vrcholy). Je velmi dlouhá a do jednotlivých jejích
„částí“ není vidět. Její vlastností je také dlouho působící velké přetížení.
„Jsem samozřejmě naštvaný, ale tentokrát není na co se vymlouvat, tohle byla moje chyba,“ přiznal sportovně Král. Během
půlhodinové kvalifikace mají jezdci k dispozici dvě čerstvé sady gum, a tím pádem de facto dva kvalifikační pokusy.
„Ten první jsem zvládl s jedenáctým nejlepším časem. To bylo dobré. Další kolo jsem měl těsně před osudnou osmou
zatáčkou přibližně o půl vteřiny lepší. Jenomže mezi pokusy jsme trochu upravili nastavení auta, což je faktor, se kterým
jsem měl více počítat. Při nájezdu na první ‚vrchol‘ osmé zatáčky se auto trochu zhouplo v důsledku přetáčivosti. Musel
jsem korigovat a to je v téhle zatáčce pořádný průšvih. Jakákoli korekce vás totiž o nějaký kousek vynese, ale tady to
znamená, že netrefíte další vrchol. Tam se to houplo znova a už jsem šel mimo trať. A do únikové zóny. A nakonec do
bariéry z pneumatik. Kvalifikace tak pro mě skončila. Je to velmi těžká zatáčka, musí se projet hodně čistě a hrboly na
dráze to vše jen komplikují. Musím se přiznat, že nejsem s to se rozhodnout, zda tu zatáčku mám rád, anebo nikoli!“
Král se na rozdíl od soupeřů nezúčastnil druhé půlky kvalifikace. Tím, jak soupeři zrychlovali, padal Král ve výsledkové
listině dolů až na konečně sedmnácté místo. Povzbuzující může být snad jen skutečnost, že týmový kolega Marcus
Ericsson zůstal za českým pilotem, ačkoli měl k dispozici zbytek kvalifikace. Tu vyhrál šampion GP2 Asia 2009/10, Ital
Davide Valsecchi.
PROGRAM VÍKENDU
Pátek 28. května v 11:55 – trénink GP2
Pátek 28. května v 16:00 – kvalifikace GP2
Sobota 29. května v 15:40 – hlavní závod (32 kola nebo 60 minut)
Neděle 30. května v 11:35 – sprint (23 kol nebo 45 minut)
VĚDĚLI JSTE, ŽE…
…tým, který kvůli finančním problémům opustil šampionát GP2, se nyní uchází o formuli 1? Tým založený v roce 1980
Ivonem Pintonem a Enricem Magrou začínal v italské formuli 3000, vyzkoušel Mezinárodní formuli 3000, britskou formuli 2
a další juniorské série. Startoval také v závodě 24 hodin Le Mans. Vstoupil do šampionátu GP2 při jeho premiéře a závodil
pro něj například pilot HRT F1 týmu Karun Čandhok. Kvůli finančním potížím ale tým Durango formuli GP2 vloni opustil.
Dnes se uchází o F1. „Našli jsme nové investory, ale ti se zajímají pouze o formuli 1,“ vysvětlil svůj krok šéf týmu Ivone
Pinton.
Více informací a aktuální fotografie naleznete v průběhu celé sezóny na:www.josefkral.cz. Kontakt: Petr Najman, BRT a.s.,
tel: 603 888 863, najman@brt.cz
www.josefkral.cz
www.supernova-racing.com
www.gp2series.com
www.brt.cz
MINI MEDIA KIT
CO JE TO GP2?
GP2 je série formulových závodů na monopostech italské firmy Dallara, s motory Renault o výkonu 620 koní a
pneumatikách Bridgestone. Vozy dosahují rychlosti až 320 km/h. Půlhodinová kvalifikace určí pořadí na startu hlavního
sobotního závodu, který se vyznačuje povinnou zastávkou v boxech. Na startu nedělního krátkého závodu se pak otočí
pořadí prvních osmi v cíli závodu hlavního.
KALENDÁŘ ZÁVODŮ
08.05. – 09.05. Barcelona Španělsko Kvalifikace: 18. místo; Hlavní závod: 12. místo, Sprint: 19. místo
14.05. – 15.05. Monte Carlo Monako Kvalifikace: 20. místo; Hlavní závod: 13. místo, Sprint: 8. místo
29.05. – 30.05. Istanbul Turecko Kvalifikace: 17. místo;
26.06. – 27.06. Valencie Španělsko
10.07. – 11.07. Silverstone Velká Británie
24.07. – 25.07. Hockenheimring Německo
31.07. – 01.08. Budapešť Maďarsko
28.08. – 29.08. Spa-Francorchamps Belgie
11.09. – 12.09. Monza Itálie
13.11. – 14.11. Yas Marina Abú Zabí
JAKÁ JE SITUACE?
Ital Valsecchi byl až do kvalifikace v Turecku bez bodu. Dva body za pole position ale situaci v šampionátu nezměnily.
Vede Mexičan Sergio Pérez se sedmnácti body, druhý je Pastor Maldonado z Venezuely a třetí Španěl Dani Clos, oba
s patnácti body. Josef Král je zatím bez bodu. V hlavním závodě bere vítěz deset bodů, ve sprintu už jen šest. Vítěz
kvalifikace dostane dva body a držitel nejrychlejšího kola v každém z víkendových závodů jeden bod.
O KRÁLOVI
Ani ne dvacetiletý závodník se může chlubit mnoha úspěchy z motokár. Fanoušek snowboardingu, squashe či tenisu je asi
jediným závodníkem, který byl dvakrát po sobě diskvalifikován ze druhého místa slavného závodu světového finále formule
BMW, aniž by prohřešky v souvislosti s použitím nehomologovaných součástek měly jakýkoli vliv na celkový výkon. V roce
2007 si dojel pro titul vicemistra v britské formuli BMW. V následujících letech získal tři vítězství (devět umístění na
stupních vítězů) ve formuli Master. Pro rok 2010 získal angažmá u britského týmu Super Nova Racing v prestižním
šampionátu GP2. Josef Král hovoří plynně anglicky a španělsky. A česky…
O TÝMU SUPER NOVA RACING
Tým s rozsáhlou historií dal světu takové jezdce, jako jsou piloti F1 Mark Webber, Sébastien Bourdais, Juan Pablo
Montoya, Ricardo Zonta, nebo šampiona IndyCar 2008 Kennyho Bräcka. Provozoval tým A1GP pod hlavičkou Německa,
který dovedl k titulu v sezoně 2006/07. Tým Super Nova Racing závodil v předchůdci GP2, Mezinárodním mistrovství
F3000. Odtamtud si odvezl čtyři tituly, v roce 1995 zásluhou Itala Vincenza Sospiriho, v letech 1997 a 1998 díky Zontovi a
Montoyovi a v roce 2002 přinesl titul Francouz Sébastien Bourdais. Šéfem týmu je sám bývalý pilot David Sears, který na
konci sezony formule 1 roku 1994 odmítl koupit tým Simtek.

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu