Vyhledávání

Po letní pauze se formule 1 vrátila k závodění na majestátním okruhu ve Spa Francorchamps

VOLNÝ TRÉNINK V DEŠTĚM SMÁČENÉM SPA PRO WEBBERA


Spa-Francorchamps, 26. srpna 2011 – Po letní čtyřtýdenní pauze se týmy formule 1 vrátily k závodění na majestátním okruhu ve Spa-Francorchamps, jedné z nejnáročnějších tratí letošního šampionátu, která je charakteristická nejistým počasím a velkou délkou okruhu.

Proměnlivé počasí zasáhlo i letos, neboť větší část ranního pátečního volného tréninku proběhla za deště. Ten se spustil již po prvních deseti minutách, které jezdci odjeli ještě na suché trati. Nejrychlejšího času úvodního tréninku závodního víkendu dosáhnul v den dvacátého výročí svého debutu ve formuli 1 Michael Schumacher na Mercedesu. Tento čas zajel na bíle značených středně tvrdých pneumatikách P Zero ještě před tím, než se na trať snesl déšť. Schumacherův stájový kolega Nico Rosberg dosáhnul za obdobných podmínek druhého nejrychlejšího času, přičemž oba Mercedesy byly o téměř půl sekundy rychlejší než jejich nejlepší rivalové.

Déšť, který skrápěl trať po celý zbytek ranního tréninku, poskytnul jezdcům možnost získat dostatek informací o chování oranžově značených P Zero do deště i o modře značených P Zero do přechodných podmínek. Zdá se, že oba typy pneumatik přijdou během závodního víkendu více než k užitku.

Před začátkem odpoledního tréninku sice pršet přestalo, na okruhu však stále zůstávalo velké množství stojící vody. Proto se na počátku tréninku všichni jezdci vydali na trať s vozy obutými pneumatikami do přechodných podmínek. Podrželi si je až do okamžiku, kdy už bylo možno zajíždět lepší časy na hladkých než na přechodných pneumatikách. Po přezutí na P Zero Žluté nastavil laťku nejprve Fernando Alonso. Pak ho však na stejných pneumatikách překonal časem 1:50.321 s Mark Webber z týmu Red Bull Racing.

Povětrnostní podmínky se poté opět zhoršily a začalo znovu pršet. Vzhledem k tomu, že dostatečné množství informací o chovaní vozů za deště získaly týmy již během ranního tréninku, některé z nich se rozhodly už své vozy na trať během poslední půlhodiny dnešního tréninku neposílat. Protože během víkendu bude podle předpovědi pokračovat špatné počasí a týmy mají přiděleny jen čtyři sady pneumatik do přechodných podmínek a tři sady pneumatik do deště, stalo se příkazem dne šetřit pneumatiky pro další dny. Jednu sadu pneumatik do přechodných podmínek musí týmy navíc vrátit již v pátek.

Ředitel oddělení Pirelli Motorsport Paul Hembery, který byl pozván na oficiální tiskovou konferenci po zítřejší kvalifikaci, řekl: „Především bych chtěl říci, že je skvělé vrátit se po letní přestávce znovu na trať. Navíc je jen málo míst tak vhodných k návratu k závodům jako je velkolepý okruh tady ve Spa. Dnes jsme zakusili naprosto typický den ve Spa-Francorchamps. Takový, kdy je vše diktováno zdejším počasím. Podmínky byly velmi proměnlivé a v jednotlivých částech okruhu bylo na trati různé množství vody. To stájím poskytlo dostatek příležitostí otestovat chování všech typů pneumatik homologovaných pro tento závodní víkend v širokém spektru parametrů a podmínek.

Vzhledem k tomu, že zdejší okruh je vůbec nejdelší v letošním kalendáři, a předpokládaný rozdíl v časech na jedno kolo dosažených na pneumatikách P Zero Bílá střední a měkkých P Zero Žlutá na suché trati je 1,2 sekundy, bude správná volby pneumatik ještě důležitější než kdy dříve. Předpovědět zdejší počasí je však velmi obtížné, a tak jsme si jisti, že všechna data získaná z jízd na pneumatikách do deště a do přechodných podmínek budou rovněž velmi užitečná.“



Pirelli Tyre Press Office 
www.pirelli.com

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu