Vyhledávání

Představujeme zbývající tři letošní podniky Světové serie Renaultu

Kde se bude rozhodovat

Tentokrát si představíme trochu podrobněji zbývající tři letošní podniky Světové serie Renaultu, jichž se zúčastní Filip Salaquarda se svým týmem ISR Racing. Je třeba zdůraznit, že se odehrají na vesměs věhlasných okruzích, dějištích velkých cen formule 1.

Začíná se 4. a 5. září na německém Hockenheimringu. Kdysi vysokorychlostní trať prošla v roce 2001 pod taktovkou architekta Hermanna Tilkeho zásadní přestavbou, znamenající vypuštění nebezpečného lesního úseku a zkrácení o téměř dva kilometry na dnešních 4574 metrů. Do ochozů autodromu se vměstná 120 tisíc diváků a očekává se „plný dům“.
Světová serie má na Hockenheimringu svoji premiéru (nikoliv však v Německu, konala se již na Nürburgringu a v Oscherslebenu).

Filipův názor: „Na bádenském okruhu se pořád dá uhánět v pekelně svižném tempu, a tak se na něm cítím jako ryba ve vodě. V mnoha případech se karty rozdávají v nájezdu do první zatáčky po startu.“
O čtrnáct dní později bude na programu britský Silverstone, patřící naopak dlouhodobě k pilířům kalendáře. Někdejší válečná základna Royal Air Force, na níž se závodí již od roku 1948, však přesto bude i pro ostřílené kozáky oříškem. Dráha ve svém druhém sektoru totiž doznala poměrně radikální úpravy, jež se prozatím setkává s rozporuplnou reakcí. Dramatické okamžiky lze očekávat v první zatáčce po startu Copse a také v navazující legendární kombinaci zatáček Maggots, Beckets a Chapel.

Loni zde stáli na nejvyšších stupíncích Marcos Martinez a Charles Pic, z aktuálních účastníků Světové serie skončil v závodě Eurocupu F Renault 2.0 Albert Costa druhý.
Filipův názor: „Moje srdeční záležitost. Superrychlá a přitom technicky náročná dráha donutí každého vydat ze sebe všechno, i kvůli značnému přetížení. Lahůdkou je průjezd zatáčkou Maggots.“
Finále se 9. a 10. října tradičně uskuteční ve Španělsku, tentokrát na Katalánském okruhu u Barcelony. Areál u vesnice Montmelo, třicet kilometrů od centra milionové metropole, vznikl v roce 1991 a od té doby je domovem VC F1 a také oblíbeným místem pro testovací seance týmů F1.

Kilometrová cílová rovinka byla svědkem mnoha fantastických soubojů, v paměti utkvěl především ten mezi Ayrtonem Sennou a Nigellem Mansellem.
Světová serie hostuje na Circuit de Catalunya od roku 2006. V sezoně 2009 se tu nejvíce dařilo Marcosi Martinezovi, tehdy ještě hodně překvapivé stříbro bral nynější velký Salaquardův soupeř Sten Pentus.
Filipův názor: „Více se mně zamlouvá delší verze okruhu. Značně náročná bude kvalifikace, protože auto při ní funguje jen 1-2 kola.“

Zpracoval: Sport-Press
PR

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu