Vyhledávání

První den účinkování Pirelli během závodního víkendu Grand Prix v Melbourne.

PIRELLI OČEKÁVÁ V AUSTRÁLII ZÁVODNÍ VÍKEND PLNÝ AKCE

Melbourne, 25. března 2011 - Celkově ujeto 1072 kol, a to za použití tří sad pneumatik tvrdé směsi a jedné sady pneumatik měkké směsi - tak by se dal shrnout první den účinkování Pirelli během závodního víkendu Grand Prix v Melbourne. Miláček obecenstva Mark Webber zajel v prvním volném tréninku čas 1:26.832, v druhém byl nejrychlejší Jenson Button s časem 1:25.854.

Následující údaje charakterizují debut italského výrobce pneumatik Pirelli během prvního závodního víkendu v rámci tříleté smlouvy o dodávkách pneumatik PZero pro Formuli 1.
Webberův nejrychlejší čas prvního tréninku byl lepší než ten, který zajel v prvním tréninku v loňském roce Robert Kubica na Renaultu (1:26.927). Webber absolvoval 20 kol na tvrdé směsi a svůj nejlepší čas zajel před koncem měřeného tréninku.

Závodní víkend byl jako obvykle zahájen dvěma pátečními tréninky trvajícími vždy devadesát minut. První byl zahájen ve 12:30 a ukončen ve 14:00, druhý proběhnul od 16:30 do 18:00 místního času. Teplota vzduchu během obou tréninků byla 17° Celsia, počátkem druhého tréninku se na dráhu v Melbourne snesl lehký déšť.
Do prvního tréninku vyjela většina vozů na pneumatikách PZero s tvrdou směsí, která byla pro závod v Austrálii zvolena jako výchozí. Větší část druhého tréninku pak vozy zpravidla odjely na alternativních měkkých pneumatikách, tak jak týmy dále zpřesňovaly svou závodní strategii.

Na začátku druhého tréninku se na trať snesl lehký přerušovaný déšť, který smyl z povrchu tratě malé množství gumy, co by pozůstatku prvního tréninku. Všechny týmy však stačily ujet dostatečné množství kol na suché trati, přičemž největší počet (39) jich absolvoval Sergio Pérez (Sauber). Button zajel svůj nejlepší čas na pneumatikách PZero s měkkou směsí a ujel celkem 32 kol.

Společnost Pirelli dnes přivezla na okruh ještě dodatečné pneumatiky, kterými nahradila 20 pneumatik poškozených během přepravy. Jednalo se o povrchové prasklinky způsobené velmi nízkou okolní teplotou. Jde o dobře známý jev, ke kterému dochází u hladkých závodních pneumatik během dlouhého transportu za nízkých teplot. Jedná se však pouze o čistě estetickou záležitost, která nemá vliv na výkonové vlastnosti či integritu pneumatiky. Celkově bylo dodáno 54 kusů těchto dodatečných pneumatik, aby byla k dispozici případná rezerva.
Ředitel oddělení Pirelli Motorsport Paul Hembery: „S naším prvním vystoupením v ostrých závodních podmínkách velké ceny jsme spokojeni. Naše pneumatiky prokázaly dobrou úroveň výkonnosti i spolehlivosti. A zatímco bylo na místní australské podmínky trochu chladno, pro nás byly tyto teploty jedněmi z nejvyšších, za kterých jsme v poslední době absolvovali jízdy. A už teď jasně vidíme, že za takových teplot pracují naše směsi ještě lépe. Čeká nás velmi napínavý závodní víkend, a i se všemi informacemi, které máme nyní k dispozici, je velmi těžké předpovědět, jak se bude situace vyvíjet.“


Pirelli informace dne:
V porovnání se super měkkou, nejagresivnější směsí ve výrobní řadě Pirelli, jsou měkké pneumatiky o 25 % tvrdší a tvrdé pneumatiky o 170 % tvrdší. Mezi oběma typy pneumatik, které má pro závodní víkend v Melbourne k dispozici všech 12 týmů, je rozdíl tedy 145 %.
Zítra absolvují týmy odpoledne mezi 14:00 a 15:00 ještě jeden volný trénink. Pak už je čeká kvalifikace do nedělního závodu, která proběhne od 17:00 do 18:00 místního času. Nejrychlejší čas loňské kvalifikace, který zajel Sebastian Vettel (Red Bull), měl hodnotu 1:24.125. Držitelem rekordního času na jedno kolo je stále Michael Schumacher díky času 1:24.125, který zajel s Ferrari v roce 2004.

Pirelli

 

PR

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu