Rekordní sezóna brněnského Automotodromu
Brněnský Automotodrom zaznamenal nejúspěšnější sezónu ve své novodobé historii. V roce 2007 zavítalo na Masarykův okruh téměř půl milionu návštěvníků a podnik Cardion ab Grand Prix České republiky byl Mezinárodní asociací jezdců a týmů (IRTA) vyhlášen nejlepším podnikem MotoGP sezóny 2007.
O vzrůstající oblibě brněnského okruhu mezi veřejností vypovídá návštěvnost motoristických podniků, která se v konečném součtu oproti sezóně 2006 zvýšila téměř o čtyřicet procent. Atraktivní program sezóny 2007 přilákal na Masarykův okruh necelých 420 000 návštěvníků, zatímco v předchozím roce jich na okruh přišlo zhruba 300 000.
Obrovskému zájmu veřejnosti se těšil především podnik Cardion ab Grand Prix České republiky, na který se přišlo podívat 245 039 motoristických fanoušků. Takto nastavenou laťku návštěvnosti nepřekonal žádný jiný z osmnácti světových okruhů, kde se seriál MotoGP v roce 2007 odehrával. Brněnský podnik se tak stal nejnavštěvovanějším podnikem MotoGP v sezóně 2007. Výrazný růst návštěvnosti zaznamenaly rovněž podniky Mistrovství světa cestovních vozů a Mistrovství světa superbiků.
Největším úspěchem sezóny 2007 je pro brněnský okruh bezpochyby ocenění Mezinárodní asociace jezdců a týmů (IRTA – International Road Racing Teams Association). Takzvaná IRTA Trofej je každoročně udělována okruhu, který je jezdci seriálu MotoGP vyhodnocen jako nejlepší organizátor podniku MotoGP. V bodovém hodnocení oceňují jezdci především bezpečnost okruhu, technickou připravenost závodní dráhy či úroveň zázemí pro jezdce a týmy.
Prestižní IRTA Trofej získal brněnský Automotodrom již v letech 1999 a 2004. Ocenění za úspěšnou organizaci podniku Cardion ab Grand Prix České republiky 2007 převezmou zástupci okruhu letos v srpnu při další brněnské Grand Prix.
Návštěvnost jednotlivých podniků na brněnském Automotodromu:
Podnik |
Diváci 2006 |
Diváci 2007 |
Tuning Jaro |
3 000 |
3 000 |
Jarní cena Brna |
3 000 |
3 500 |
MS cestovních vozů |
35 000 |
52 000 |
Memoriál F. Šťastného |
3 000 |
3 000 |
MS superbiků |
40 000 |
55 000 |
Cardion ab Grand Prix |
159 000 |
245 039 |
Memoriál J. Huleše |
3 000 |
3 000 |
FIA Grand Tourismo |
17 000 |
13 000 |
A1 Grand Prix |
35 000 |
38 500 |
Epilog |
3 000 |
3 000 |
CELKEM |
301 000 |
419 039 |
Návštěvnost jednotlivých podniků MotoGP 2007:
Datum |
Země |
Okruh |
Návštěvnost |
10.3. |
Katar |
Losail |
6 744 |
25.3. |
Španělsko |
Jerez |
244 461 |
22.4. |
Turecko |
Istanbul Park |
45 485 |
6.5. |
Čína |
Šanghaj |
38 930 |
20.5. |
Francie |
Le Mans |
146 744 |
3.6. |
Itálie |
Mugello |
126 854 |
10.6. |
Španělsko |
Catalunya |
201 970 |
24.6. |
Velká Británie |
Donington Park |
132 435 |
30.6. |
Holandsko |
Assen |
128 701 |
15.7. |
Německo |
Sachsenring |
226 944 |
22.7. |
USA |
Laguna Seca |
143 020 |
19.8. |
Česká republika |
Brno |
245 039 |
2.9. |
San Marino |
Misano |
75 376 |
16.9. |
Portugalsko |
Estoril |
72 883 |
23.9. |
Japonsko |
Motegi |
90 314 |
14.10. |
Austrálie |
Philips Island |
115 058 |
21.10. |
Malajsie |
Sepang |
44 807 |
4.11. |
Španělsko |
Valencie |
237 149 |
TZ