Vyhledávání

SEAT připravil svůj první diesel pro FIA WTCC

SEAT připravil svůj první diesel pro FIA WTCC
SVĚTOVÁ NOVINKA V ANDERSTORPU
·         Jordi Gené a Yvan Muller budou ve Švédsku poprvé řídit León WTCC vybavený motorem TDI s 280 koňmi, odvozeným z agregátu, který pracuje v sériovém modelu León FR
 
Příští podnik šampionátu FIA World Touring Car Championship bude milníkem pro SEAT i pro závody FIA. Poprvé se totiž do závodů světové série organizované automobilovou federací FIA zapojuje vůz poháněný vznětovým motorem.
 
SEAT pošle již tento víkend (28.-29.7.2007) na trať ve švédském Anderstorpu dva vozy s motorem TDI. Motor, který má své kořeny ve známem agregátu 2.0 TDI PD (170 k), dodávaném například v Leónu FR, byl v posledních měsících usilovně vyvíjen pro závodní využití. Šéfinženýr týmu SEAT Sport Benoit Bagur k tomu říká: „Ponechali jsme si blok motoru a hlavu válců sériového motoru, ale změnili jsme turbodmychadlo a převodovku. Navíc jsme museli přepracovat přední část, abychom sem zastavěli mezichladič stlačeného vzduchu a abychom mohli vytvořit nové vstupy pro vzduch. Turbodiesel je asi o 35 kg těžší než zážehový motor, takže jsme kvůli optimálnímu zatížení náprav museli přerozdělit část hmotnosti vozu.“
 
Po dlouhém období testování se novinka představí také na závodních tratích. Cílem je zvýšit konkurenceschopnost vozů týmu SEAT Sport ve světovém šampionátu a patřičně tak usnadnit cestu k vítězstvím v poháru jezdců i konstruktérů.
 
Jordi Gené a Yvan Muller jsou zodpovědní za pilotování prvních dvou speciálů. Uvedení nové techniky na závodní tratě je jednou z nejnovějších výzev, které před SEAT Sport stojí. Nic takového by ale nebylo možné bez příslušného sportovního předpisu, kterým FIA účast vznětových závodních vozů umožnila.
 
Jaime Puig, ředitel SEAT Sport: “Předpisy nám umožnily přihlásit do závodů automobil, vybavený vznětovým motorem, a my jsme byli připraveni akceptovat tuto výzvu. Jsme spokojeni s výsledky testů a věříme, že se León TDI WTCC může ve střednědobém až dlouhodobém horizontu stát konkurenceschopným vozem.
 
Prozatím jej bude řídit Yvan Muller a Jordi Gené, který byl zodpovědný za vývoj vozu. Gabriele Tarquini, Tiago Monteiro a Michel Jourdain budou i nadále jezdit s běžnými Leóny WTCC.“
 
SEAT Leon TDI WTCC Technická Data
 
Výchozí model
SEAT León 2.0 TDI FR
 
MOTOR
Výfukovým turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec, příčně uložený, rozvod se dvěma vačkovými hřídeli v hlavě válců, 16 ventilů.
Zdvihový objem: 1968 cm3
Vrtání x zdvih: 81 x 95,5 mm
Nejvyšší výkon : 280 k při  4000 min-1
Nejvyšší točivý moment : 450 Nm při 2500 min-1
Mazání s mokrou klikovou skříní
 
PŘEVODY
Pohon předních kol; šestistupňová převodovka Hewland se sekvenčním řazením.
Spojka: dvoulamelová.
Diferenciál: mechanický se zvýšenou svorností.
 
PODVOZEK
Přední náprava: vzpěry McPherson, vinuté pružiny, plynokapalinové tlumiče, stabilizátor.
Zadní náprava: víceprvková náprava multi-link, vinuté pružiny, plynokapalinové tlumiče, stabilizátor.
Řízení: hřebenové s posilovačem.
 
BRZDY
Dvoukruhový hydraulický systém bez posilovače.
Přední brzdy: 4pístkové třmeny, ocelové vnitřně chlazené kotouče o průměru 332 mm
Zadní brzdy: 2pístkové třmeny, plné ocelové kotouče o průměru 280 mm
 
ROZMĚRY
Délka: 4330 mm
Šířka: 1849 mm
Rozvor: 2600 mm
Minimální hmotnost: 1170 kg (včetně řidiče)
 
 
Světový šampionát cestovních vozů WTCC je spolu se seriálem F1 a rallyovým mistrovstvím WRC nejdůležitější motoristickou sportovní disciplínou. V jeho letošním ročníku si tým SEAT Sport se speciálně upravenými vozy SEAT León vede velmi dobře a pravidelně obsazuje přední pozice.
 
 
PR
 

Fotogalerie

WTCC 2007 v Brně objektivem Marka Repky

foto MarekRepka

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu