Vyhledávání

SEAT si drží vedoucí pozici v šampionátu WTCC i po dvou víkendových závodech na Oscherslebenu

 GABRIELE TARQUINI VEDE ŠAMPIONÁT WTCC
SEAT třikrát na stupních vítězů v Oscherslebenu

SEAT si drží vedoucí pozici v šampionátu WTCC i po dvou víkendových závodech na německém okruhu v Oscherslebenu. Díky dvěma místům na stupních vítězů, které získal Rydell a díky třetímu místu Tarquiniho ve druhém závodě vede SEAT Sport i nadále průběžné pořadí poháru konstruktérů. Gabriele Tarquini je novým lídrem pořadí jezdců.

Odstup mezi všemi, kteří bojují o titul, je velmi malý, což je přesně to, co vedení týmu SEAT Sport očekávalo před závody v Oscherslebenu. Místní okruh je pro vozy SEAT jedním z nejtěžších. BMW má jen dvoubodovou ztrátu v poháru konstruktérů a Tarquini má stejný náskok v pořadí jezdců před Augusto Farfusem. Yvan Muller je třetí po tom, co se musel vzdát několika bodů kvůli nehodě v prvním závodě.

Gabriele Tarquini se po startu z pole position ujal vedení prvního závodu, následován Rickardem Rydellem. Po tom, co je oba předjel Andy Priaulx, dokázali udržet svá přední místa až do cíle a připsat si tak cenné body. Jejich týmoví kolegové tolik štěstí neměli. Jordi Gené a Tiago Monteiro byli účastníky nehody v první zatáčce, Yvan Muller musel v polovině závodu odstoupit po kontaktu s Augusto Farfusem.

Ve druhém závodě předvedl Gabriele Tarquini mimořádný výkon, když svůj SEAT León TDI dokázal přivést z osmého na třetí místo v cíli. Přineslo mu to nejen druhé umístění na stupních vítězů, ale také vedení průběžného pořadí jezdců.

Yvan Muller měl také vynikající závod, když se probojoval z týlu startovního pole na sedmé místo a dokázal získat body, které mohou v závěru sezóny rozhodovat.

Jordi Gené musel odstoupit krátce po startu, zatímco Rickard Rydell neměl vůbec povedený start. Tiago Monteiro měl dobrý závod, ale v posledním kole se dostal do kolize s jiným jezdcem.

Výsledky, kterých dosáhly vozy značky SEAT, stojí za povšimnutí také proto, že změny nařízené organizátory šampionátu snížily konkurenceschopnost Leonů TDI ve srovnání s počátkem letošní sezóny. Za těchto podmínek je souboj s nejlepšími soupeři zvláště obtížný, jak ostatně připustil i nejlepší z jezdců SEATu, Gabriele Tarquini: „Jsem trochu frustrovaný, protože i když jsme dobří v trénincích a startujeme z pole position, nejsme schopni konkurovat našim soupeřům. FIA snížila výkony našich vozů a s tím momentálně nic neuděláme. To je zkrátka aktuální stav. I když jsem šťastný z průběžné vedoucí pozice, vím, že závod v Imole bude mnohem těžší než loni.“

Víkend v Oscherslebenu skvěle okořenil také další díl seriálu SEAT Leon Eurocup. V závodech, mnoha experty považovanými za dosud nejlepší v sezoně, si výborně vedli i čeští jezdci Petr Fulín, který v první podniku dojel na medailovém třetím místě a Michal Matějovský, jenž ukončil druhý závod na výborné sedmé pozici.

Příští kolo šampionátu WTCC se uskuteční na okruhu v Imole 19. a 20. září 2009.


Průběžné pořadí jezdců po 18 závodech WTCC

1. Gabriele TARQUINI (SEAT León TDI) 91 b.
2. Augusto FARFUS (BMW 320si) 89 b.
3. Yvan MULLER (SEAT León TDI) 84 b.
4. Andy PRIAULX (BMW 320si) 66 b.
5. Rickard RYDELL (SEAT León TDI) 61 b.
6. Jörg MÜLLER (BMW 320si) 58 b.

Průběžné pořadí poháru konstruktérů po 18 závodech WTCC

1. SEAT 235 b.
2. BMW 233 b.
3. CHEVROLET 161 b.
4. LADA 67 b.

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu