Vyhledávání

Sebastian Vettel opět vyhrál a jde za vyrovnáním rekordu

Sebastian Vettel opět vyhrál a jde za vyrovnáním rekordu

VETTEL SPOLEČNĚ S PIRELLI NA CESTĚ ZA DALŠÍM REKORDEM


Dillí, 30. října 2011 – Sebastian Vettel si díky dnešnímu, celkově již 11. vítězství ve velké ceně během letošní sezóny zachovává šanci na vyrovnání stávajícího rekordu v počtu vyhraných závodů za jednu sezónu, který drží od roku 2004 Michael Schumacher. Dokázal tehdy zvítězit ve třinácti velkých cenách.

Podmínky na zcela novém Buddhově okruhu na předměstí Dillí se během celého závodního víkendu měnily významným způsobem. Díky postupnému čištění tratě a pogumovávání jejího povrchu se časy na jedno kolo neustále zlepšovaly. Pro závod byly nasazeny žluté měkké pneumatiky P Zero a stříbrné tvrdé P Zero. Na měkčí z obou směsí přitom bylo možno dosahovat zhruba o dvě sekundy lepšího času na jedno kolo, než na směsi tvrdší.

Tento rozdíl dal vzniknout některým velmi zajímavým strategiím, neboť jezdci se snažili minimalizovat počet kol odjetých na tvrdých pneumatikách. Jezdec stáje Force India Paul di Resta, pilot Lotus Renaultu Vitalij Petrov a Sergio Perez ze stáje Sauber byli jedinými jezdci, kteří do závodu odstartovali na tvrdší z obou směsí. Během pěti kol však všichni jmenovaní přezuli na pneumatiky z měkké směsi.

Vettel v závodě vedl od startu až do cíle a se strategií dvou zastávek v boxech zvítězil před pilotem McLarenu Jensonem Buttonem. Ten si přitom dokázal oproti své startovní pozici polepšit o dvě místa. Všech šest nejlepších jezdců použilo strategii se dvěma zastávkami. Lewis Hamilton na sedmé pozici pak byl nejúspěšnějším z jezdců, kteří absolvovali zastávky tři. Jeho třetí zastávka byla přitom následkem kolize s Massou.

Felippe Massa na Ferrari se stal prvním z jezdců v čele pole, který přezul na tvrdé pneumatiky. Stalo se tak ve 31. kole poté, co po kolizi s Hamiltonem vypadl z první desítky jezdců. Nakonec však stejně závod pro prasklý závěs kola nedokončil. Jeho týmový kolega Fernando Alonso si díky vhodné strategii zastávek v boxech zajistil místo na stupních vítězů. Pro tvrdé pneumatiky si zajel v 37. kole, tedy o dvě kola později než učinil pilot stáje Red Bull Racing Mark Webber. Odstup mezi touto dvojicí jezdců však až do samotného závodu nebyl větší než dvě sekundy.

Vettel, který si v sobotu zajistil postavení v čele startovního pole, přezul na tvrdé pneumatiky během své poslední zastávky v boxech, třináct kol před koncem závodu. Německý pilot dokázal v posledním kole zajet i nejrychlejší kolo celého závodu, a to na stříbrných tvrdých P Zero. V cíli byl o 8,433 s. před Buttonem.

Největší počet kol na jedné sadě měkkých pneumatik (34) dokázal během závodu ujet Bruno Senna, pilot stáje Lotus Renault. Rubens Barrichello ze stáje Williams si pak připsal největší počet kol ujetých na jedné sadě tvrdých pneumatik. Stejně jako v případě Senny to bylo 34 okruhů.

Během celého závodu panovalo suché a horké počasí, se sluncem svítícím přes mlžný opar. Při startu dosahovala teplota okolního prostředí 31°C, teplota povrchu trati pak 37°C.

Ředitel oddělení Pirelli Motorsport Paul Hembery: „Vzhledem k tomu, že jsme zcela přesně nevěděli, co od nového okruhu očekávat, rozhodli jsme se pro Velkou cenu Indie nominovat pneumatiky z tvrdé směsi. Byla to uvážená konzervativní volba. Přinesla některé velmi zajímavé strategie, když někteří jezdci použili tvrdou směs v prvních kolech závodu, jiní pak v jeho samotném závěru. Klíčovým strategickým rozhodnutím pro jezdce na prvních dvou místech v závěrečné fázi závodu se stalo nalezení okamžiku, kdy budou pneumatiky z tvrdé směsi rychlejší, než opotřebované měkké. Jednalo se o velmi tvrdý závod, ale pneumatiky z obou směsí předvedly vynikající trvanlivost i skvělou výkonnost. Nezapomínejme, že Vettel dokázal zajet nejrychlejší kolo závodu na tvrdých stříbrných P Zero. Získali jsme rovněž velké množství dat, která budou velmi užitečná, až budeme nominovat směsi pro příští rok.“



PŘEHLED ZASTÁVEK V BOXECH – VELKÁ CENA KOREJE 2011


Vettel: SU SU (19) HN (47) 2
Button: SU SU (18) HN (46) 2
Alonso: SU SU (16) HN (39) 2
Webber: SU SU (16) HN (37) 2
Schumacher: SU SN (18) HN (50) 2
Rosberg: SU SN (17) HN (45) 2
Hamilton: SU SU (16) SU (24 ) HN (45) 3
Alguersuari: SU SN (16) HN (46) 2
Sutil: SU SU (15) HN (35) 2
Perez: HN SN (1) SN (34) 2
Petrov: HN SN (3) SU (33) 2
Senna: SU SN (22) HN (56) 2
Di Resta: HN SU (2) SU (19) SN (39) 3
Kovalainen: SN SU (21) HN (41) 2
Barrichello: SU HN (1) SN (35) 2
D’Ambrosio: SN SN (22) HN (55) 2
Karthikeyan: SN SU (22) HN (50) 2
Ricciardo: SN SU (25) SU (32) HN (56) 3
Trulli: SN SN (1) SU (27) HN (54) 3
Massa: SU SU (17) DT (30) HN (31) 3 NC
Buemi: SU SN (18) 1 NC
Maldonado: SU 0 NC
Glock: SN SN (1) 1 NC
Kobayashi: SN 0 NC



První sloupec udává typ pneumatik, na kterých jezdec odstartoval.

S = měkká směs
H = tvrdá směs
N = nová směs
U = použitá směs

NC = neklasifikován

Poslední sloupec udává celkový počet zastávek v boxech.



Pirelli Tyre Press Office
www.pirelli.com

 

Fotogalerie

Formule 1 - VC Německa 2011 na Nurburgringu 2011

foto Pirelli

Další fotografie 1 2

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu