Vyhledávání

Sebastian Vettel přetavit své postavení na startu v další letošní vítězství ve VC F1

VETTEL S PIRELLI POKRAČOVALI V BELGII V DOMINANTNÍCH VÝKONECH
 
 
Spa-Francorchamps, 28. srpna 2011 – V dějem nabitém závodě na 44 kol, jehož průběhu dominovaly správně zvolené strategie ve využití pneumatik, dokázal pilot stáje Red Bull Racing Sebastian Vettel přetavit své postavení na čele startovního pole v další letošní vítězství ve Velké ceně. Jednalo se o celkově již sedmnácté vítězství jeho kariéry ve formuli 1. Vítězstvím v Belgii přesáhlo Vettelovo současné bodové skóre celkový počet bodů, který získal ve své loňské vítězné sezoně.
 
Poté, co déšť zkrápěl trať jak během volných tréninků, tak i kvalifikace, bylo dnes poprvé za celý závodní víkend počasí stabilní a suché. Vettel ve svém vítězném závodě použil strategii tří zastávek v boxech. Odstartoval na měkkých žlutě značených pneumatikách P Zero a závod dokončil na bíle značených středně tvrdých P Zero.
 
Jeho stájový kolega Mark Webber zastavil na své cestě k druhému místu v boxech dvakrát a dokázal skvěle využít vlastností středně tvrdých P Zero. Na druhou pozici se dostal devět kol před cílem závodu.
 
S výjimkou Jensona Buttona na McLarenu a Michaela Schumachera na Mercedesu odstartovali všichni jezdci do závodu na žlutě značený měkkých pneumatikách P Zero. Jak Button, tak Schumacher startovali do závodu z horších pozic, než před kvalifikací doufali, a rozhodli se proto použít pro závod jinou strategii než zbytek startovního pole. Do závodu startovali na středně tvrdých pneumatikách a dokončovali ho na pneumatikách měkkých.
 
Před startem závodu došlo k celé řadě diskuzí, jejichž tématem se staly blistry neboli puchýře na pneumatikách, které se objevily během kvalifikace. Tento jev nastává při přehřátí směsi, následkem čehož dochází k lokální degradaci běhounu. Během nočních hodin byl proveden důkladný rozbor situace, jehož závěrem bylo zjištění, že jev nastal důsledkem příliš agresivního nastavení některých vozů, které ovlivnilo životnost směsi, ale nikoliv strukturální pevnost pneumatik. Jak se následně ukázalo, tento jev neovlivnil během závodu závažným způsobem jízdu žádného z předních jezdců. Nikdo z vedoucí skupiny jezdců nemusel zastavit k výměně pneumatik později než ve 32. kole, a tak poté, co během prvních osmi kol došlo ke čtyřem změnám na vedoucí pozici, byl zaručen i vzrušující konec závodu.
 

Ředitel oddělení Pirelli Motorsport Paul Hembery: „Okruh ve Spa-Francorchamps přináší vždy vzrušující závody, i když dnes překvapivě během celého závodu nepřišel žádný déšť. Před startem závodu neměly týmy mnoho informací o tom, jak se budou chovat pneumatiky na zdejší suché trati, což bezpochyby ještě zvětšilo výzvu, před kterou stály. Byl zde problém s tvorbou puchýřů na předních pneumatikách, ale jsme si jisti, že pokud budou dodržována naše doporučení, tento jev už nenastane. Zdá se, že problém vzniknul tím, že některé vozy zatěžovaly díky svému nastavení příliš vnitřní ramena předních pneumatik. Následkem toho sice docházelo k přehřátí směsi, nedošlo však k porušení strukturální integrity pneumatiky.

Vzhledem k tomu, že nebyla nijak ovlivněna bezpečnost jezdců a navíc by byly poškozeny týmy, u jejichž vozů tento jev nenastal, bylo rozhodnuto, aby všichni odstartovali do závodu na kvalifikačních pneumatikách, tak jak je uvedeno v řádech. Přestože jsme měli dostatečné zásoby pneumatik, abychom mohli nahradit pneumatiky použité v kvalifikaci, nebylo to nakonec třeba. Tvrdší pneumatiky pracovaly během celého víkendu zcela bez problémů. Jak Michael Schumacher, tak Jenson Button odstartovali do závodu na středně tvrdých P Zero Bílá, jejichž kvality se staly neodlučitelnou součástí jejich skvělých stíhacích jízd z hloubi startovního pole.“

 


PŘEHLED ZASTÁVEK V BOXECH – VELKÁ CENA BELGIE 2011
 
Vettel               SU       SN (5)              SN (13)             MN (30)                                    3
Webber            SU       MN (3)              MN (31)                                                           2
Button              MN       SN (3)              SN (13)             SN (32)                                    3
Alonso              SU       SN (8)              MN (29)                                                           2
Schumacher     MN       SN (4)              SN (13)             SN (31)                                    3
Rosberg            SU       SN (11)             MN (30)                                                           2
Sutil                 SN       SN (13)             MN (31)                                                           2
Massa              SU       SN (9)              MN (30)            MN (32)                                    3
Petrov               SN       SN (12)             MN (30)                                                           2
Maldonado        SN       SN (12)             MN (29)                                                           2
Di Resta           SN       SN (14)             MN (30)                                                           2
Kobayashi        SN       SN (14)            MN (29)                                                           2
Senna              SU       SN (1)              DT (8)               MN (21)                                    3
Trulli                 SN       SN (13)             MN (31)                                                           2
Kovalainen        SN       SN (1)              SN (13)             MN (33)                                    3
Barrichello        SN       SN (13)             MN (31)            SN (40)                                    3
D’Ambrosio       SN       SN (13)             MN (36)                                                           2
Glock               SN       SN (1)              DT (6)               SN (14)             MN (35)            4
Liuzzi               SN       SN (11)             MN (27)                                                           2
Perez               SU       SN (5)              MN (22)            DT (23)                                     3 NC
Ricciardo          SN       SN (13)                                                                                   1 NC
Hamilton           SU       SN (10)                                                                                   1 NC
Buemi              SU                                                                                                     0 NC
Alguersuari       SU                                                                                                     0 NC
 
 
První sloupec udává typ pneumatik, na kterých jezdec odstartoval.
Poslední sloupec udává celkový počet zastávek v boxech.
 
S = měkká směs
M = středně tvrdá směs
N = nová směs
U = použitá směs
 
NC = neklasifikován
DT = průjezd boxy

 

 

Pirelli Tyre Press Office
 
 
 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu