Vyhledávání

Sebastian Vettel si zajistil nejlepší možnou pozici k získání druhého titulu šampióna formule 1

Sebastian Vettel si zajistil nejlepší možnou pozici k získání druhého titulu šampióna formule 1

VETTEL VÍTĚZÍ V KVALIFIKACI NEJTĚSNĚJŠÍM ROZDÍLEM V HISTORII SUZUKY


Suzuka, 8. října 2011 – Pilot stáje Red Bull Racing Sebastian Vettel si zajistil nejlepší možnou pozici k získání druhého titulu šampióna formule 1 již během tohoto víkendu. V kvalifikaci na měkkých pneumatikách Pirelli PZero Žlutá zajel vůbec nejrychleji a díky času 1:30.466 odstartuje do Velké ceny Japonska z první pozice. Německý pilot překonal svůj loňský nejlepší kvalifikační čas 1:30.785, přičemž Jensona Buttona na McLarenu překonal o pouhých 0,0009 sekundy. Vyrovnal tak historicky nejtěsnější rozdíl mezi prvním a druhým kvalifikačním časem, jakého bylo na okruhu v Suzuce kdy dosaženo. V roce 2000 zde totiž Michael Schumacher porazil v kvalifikaci Miku Hakkinena o přesně stejný časový rozdíl.

Vzhledem k rozdílu časů na jedno kolo dosahovaných na středně tvrdých P Zero Bílá a na měkkých P Zero Žlutá se většina nejlepších jezdů snažila šetřit rychlejší pneumatiky tak dlouho, jak jen to bylo možné. Na začátku druhého kvalifikačního segmentu však všichni nejlepší přešli na rychlejší měkké pneumatiky, aby si zajistili postup do třetí části kvalifikace.

Jezdci bojující o postavení na čele startovního pole se zaměřili na získání nejlepšího času během pouhých dvou kol, aby do vlastního závodu uspořili maximální možné množství sad žluté, rychlejší směsi. Náročné charakteristiky okruhu v Suzuce, jehož rychlé zatáčky přispívají k rychlému zahřátí pneumatik, způsobily, že měkké pneumatiky dosáhly optimálních vlastností již během prvního rychlého kola následujícího po instalačním kole. Díky tomu byli jezdci nuceni podat optimální výkon hned od samotného začátku.

Pilot Sauberu Kamuj Kobajaši, který byl nejrychlejším pilotem v prvním kvalifikačním segmentu, použil měkké pneumatiky k postupu do finálové části kvalifikace, pro kterou pak zvolil středně tvrdou směs, ale k vlastním jízdám již nenastoupil. Měřený čas v kvalifikaci nezajeli ani Nico Rosberg na Mercedesu a dvojice pilotů stáje Renault Bruno Senna a Vitalij Petrov. Díky tomu si budou všichni čtyři jezdci zítra moci vybrat, zda do závodu odstartují na měkké nebo středně tvrdé směsi.

Vyřazení pilota Mercedesu Nica Rosberga bylo překvapením první části kvalifikace. Mechanická závada na voze mu ani nedovolila vyjet z boxů. Vzhledem k tomu, že pouze prvních deset nejrychlejších jezdců v kvalifikaci musí do závodu odstartovat na pneumatikách, na kterých se kvalifikovali, má Rosberg možnost zvolit si zítra radikální strategii ohledně využití pneumatik. Nemá totiž vzhledem ke startu z posledního místa co ztratit.

Ředitel oddělení Pirelli Motorsport Paul Hembery: „Byli jsme svědky velmi rychlé kvalifikace a můžeme říci, že pneumatiky obstály v tvrdých podmínkách daných charakteristikami okruhu v Suzuce na výbornou. Opotřebení a degradace nepřesáhly obvyklou míru. Stalo se však zvykem, že některé vozy v závěrečné části kvalifikace už ani nevyjíždějí na trať, aby týmy ušetřily pneumatiky pro vlastní závod. Hodláme ve spolupráci se stájemi a FIA najít vhodné řešení akceptovatelné všemi zúčastněnými, aby v budoucnu k tomuto scénáři již nedocházelo. Není to podle našeho názoru totiž fér k divákům. Dnešek ukázal, že takové jednání zůstává problémem, který bychom rádi vyřešili. Pokud jde o nadcházející závod, budeme zřejmě svědky velmi rozdílných a zajímavých strategií využití pneumatik. Je to dáno podstatným rozdílem v časech na jedno kolo dosahovaných na obou typech směsí. Odvrácenou stranou větší výkonnosti měkkých pneumatik je fakt, že již po pěti či šesti na nich absolvovaných kolech mohou být středně tvrdé pneumatiky rychlejší. Bude velmi zajímavé sledovat, pro jaké strategie se jednotlivé týmy rozhodnou.“

 

Pirelli Tyre Press Office 
www.pirelli.com

 

Fotogalerie

Formule1 - VC Kanady 2011

foto Pirelli

Další fotografie 1 2 3

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu