Vyhledávání

Šestidílný seriál premiérového EEC 2011 pohárových octavií skončil.

Šestidílný seriál premiérového EEC 2011 pohárových octavií skončil.
TZ Eastern Europe Cup – Podzimní cena Brna
neděle  
 
Vítěz se rozloučil s Brnem první
 
A je dobojováno. Šestidílný seriál premiérového Eastern Europe Cupu pohárových octavií, který odstartoval v dubnu na Hockenheimu, vyvrcholil na zářijové Podzimní ceně Brna. Závěrečné dva nedělní závody už nemohly nic změnit na tom, že celkovým vítězem se stal osmadvacetiletý Tomáš Pekař, který jel v barvách týmu Geus okna. Druhý skončil Petr Fulín z promotérského týmu Vekra Racing a třetí, díky vítězství v poslední jízdě, slovenský pilot Patrik Nemec ze stáje Automedie.        
 
Dopolední klání slibovalo na brněnském Autodromu parádní drama. Na startu se představilo jednatřicet aut, třináct z nich bylo pohárových octavií. Tomáš Pekař měl při neúčasti Petra Fulína pohárové prvenství v EEC sice už v kapse, ale šlo o prestiž. Naopak Václav Brejla byl třetí s náskokem pouhých deseti bodů na Patrika Nemce. Vyrovnané to ale bylo i od pátého do desátého místa celkové klasifikace.
 
Václav Brejla v EEC poprvé vyhrál

Tomáš Pekař měl sice už pohárové vítězství jisté, ale nakonec závod dokončil s velkým štěstím na třetím místě. V poslední zatáčce mu odešel motor, a tak projel cílem pouze setrvačností. Václav Brejla i Patrik Nemec toho využili, a tak jejich vzájemný souboj o bronz zůstal otevřený i před startem druhé jízdy.

Start z pole position Pekařovi moc nevyšel. V první zatáčce se zařadil na třetí místo za clia německých pilotů Van Niesewanda a Calcuma. Ze čtvrté řady naopak dobře vypálil Brejla, který se držel na šesté pozici. Pekař se nemínil smířit s oběma cliy před sebou a útočil. V pátém kole se ujal Tomáš vedení. Slušně pospíchal i Brejla, který v šestém kole už byl v kontaktu s vedoucím triem. Motor v octavii Tomáše ale začal mít problémy. „Rozsvítila se mi kontrolka oleje. Jednou už se to stalo a přitom motoru nic nebylo, tak jsem zůstal klidný, jen jsem trochu ubral a doufal, že to motor i tentokrát vydrží. V poslední zatáčce se ale z motoru zakouřilo a já jen setrvačností projel cílem. V bloku byla díra, a tak nedělní pohárové závodění pro mne skončilo. Z auta jsme alespoň sundali poloosu, aby týmový kolega Radek Bareš mohl jet druhou jízdu a udržel nás ve vedení poháru soutěžících“, poznamenal Tomáš Pekař.

Václav Brejla, který podal bojovný výkon, se tak přece jen dočkal prvního letošního pohárového vítězství. Není bez zajímavosti, že úspěšný pohárový jezdec a loňský vítěz poháru naposledy v Brně vyhrál v roce 2007. „Byl to krásný souboj, auto bylo připraveno perfektně, mechanikům musím poděkovat“, řekl v cíli Václav Brejla. O bronzový stupínek v EEC ale musel ještě bojovat v odpolední jízdě. Patrik Nemec se totiž také překonával. Výborně jel už předtím v Mostě a na brněnské trati potvrdil slovenský pilot, že se i tady cítí jako doma. V úvodu sice zůstal zaklíněný ve skupince vozů clio, ale postupně si s nimi poradil a v závěru snižoval ztrátu na Brejlu. O pár desetinek sekundy nakonec předjel Pekaře a připsal si body za druhé místo. Celkově mu ale na Brejlu chybělo před posledním závodem čtrnáct bodíků.
 
Matadoři nezklamali
Na konci první desítky celkového pořadí prvního závodu potvrdil zkušený brněnský pilot Miroslav Kárný, že doma to prostě umí. Vyrovnanou jízdou si držel čtvrtou pozici až do konce. Přiblížit se mu snažil další zkušený brněnský matador Bohumil Pfeifer. Začal hodně tvrdě, ale musel odstoupit pro utrženou sedačku. Za Kárným si to v úvodu mezi cliy rozdávali Bareš, Skalický, Ivoševič, Šimeček a Trejbal. Občas to jiskřilo, někdy jim nestačila trať, ale bylo se na co dívat. Nejprve si vytvořil menší náskok Bareš. Za něho se posunul mladý Šimeček, který v octavii Petra Fulína se cítil hodně dobře a nechal za sebou Skalického, Ivoševiče a Trejbala. Čtyři kola před koncem praskla octavii Bareše poloosa, a tak Tadeáš postoupil na páté místo, které bez problémů udržel. Skalický byl v závěru penalizován za předjetí na žluté vlajky, a tak šestý skončil Ivoševič, sedmý Trejbal, osmý Milde, až devátý Skalický, a pole uzavírali Novák s nováčkem Jaromírem Štádlerem, na kterého tak při premiéře zbyl příjemný bod.
 
Nemec se štěstím přece jen třetí

Druhý závod sliboval za krásného slunečného odpoledne neméně dramatickou podívanou. Jenže už v prvním kole octavie předvedly nečekanou vybíjenou. Krátce po startu došlo v chumlu vozů ke strkanici. První se roztočil po ráně Kárný a krátce na to i Skalický, který ale zůstal stát na trati otočený do protisměru. Pfeifer se mu ještě stihl vyhnout, ale Bareš s Mildem po boku volné místo nenašli. Bareš trefil Skalického čelně, Milde zůstal zaklíněný v zadní části. Závod byl okamžitě zastaven a startovalo se znovu, bohužel už bez čtyř jezdců EEC. Jenže smůla pronásledovala octavie dál.

Václav Brejla začal i napodruhé velice dobře. Vklínil se mezi clia na špici a ve druhém kole se už posunul na třetí místo. Slibně rozjetý souboj ale měl krátké trvání. Ve čtvrtém kole zůstal stát po defektu na trati. „Bohužel jsem už v úvodu cítil, že něco není s kolem v pořádku. Vzduch z pneumatiky pomaličku utíkal a jak plášť měkl, tak se s autem čím dál hůř zatáčelo. Nakonec jsem zvolnil a zkusil dojet do boxů. To už se ale nepodařilo“, poznamenal Václav Brejla, který tak v pohárové klasifikaci skončil čtvrtý.

Patrik Nemec i ve druhém závodě hýřil bojovností, ale ve chvíli, kdy osaměl v čele a další octavie byly daleko za ním, podřídil vše taktice. Clia nechal před sebou a v pohodě si dojel pro první místo v EEC, které ho posunulo, stejně jako loni, na konečný bronzový stupínek.

Spolehlivý výkon odvedl i Ivan Trejbal. Motor jeho octavie sice neměl potřebný výkon, ale důležité bylo, že se vyhnul kolizím a po problémech soupeřů se v šestém kole usadil na druhém místě. Poprvé si tak užil pohárové stupně vítězů a ještě potvrdil konečné páté místo.

Bohumil Pfeifer se nejprve vyhnul kolizi se Skalickým, ale pak nasadil na své domovské dráze ostré tempo, které ho vyneslo před Šimečka na třetí místo. Šestnáctiletý Tadeáš měl nakročeno na stupně vítězů, ale letos mu sportovní štěstí prostě nepřálo. V neděli jej přibrzdil defekt pneumatiky v 6. kole. Na rozdíl od Václava Brejly ale stihl dojet do boxů, vyměnit kolo a dojet do cíle na šesté pozici. Před ním skončil na pěkném čtvrtém místě Jaromír Štádler, pátý byl Václav Novák.      

  
EEC – Podzimní cena Brna
Výsledky – 1. závod:
1.     Václav Brejla (Auto Brejla)                        
2.      Patrik Nemec (Automedia)                        
3.      Tomáš Pekař (Geus okna)                      
4.      Miloslav Kárný (AZ servis)                      
5.      Tadeáš Šimeček (Vekra racing I)               
6.      Tiki Ivoševič (Playboy racing)                  
7.      Ivan Trejbal (Playboy racing)       
8.      Daniel Milde (Vekra racing II)            
9.      Dan Skalický (Duck racing)
10. Václav Novák (Auto brejla)
11. Jaromír Štádler (Vekra racing II)
Závod nedokončili: Radek Bareš (Geus okna) a Bohumil Pfeifer (Pfeifer Bohumil)    
2. závod:
1.     Patrik Nemec (Automedia)                        
2.      Ivan Trejbal (Playboy racing)       
3.     Bohumil Pfeifer (Pfeifer Bohumil)                              
4.      Jaromír Štádler (Vekra racing II)                       
5.      Václav Novák (Auto brejla)
6.      Tadeáš Šimeček (Vekra racing I) 
7.      Václav Brejla (Auto Brejla)             
Závod nedokončili: Radek Bareš, Miloslav Kárný, Dan Skalický, Daniel Milde, Tiki Ivoševič, nestartoval Tomáš Pekař 
 
Konečné pořadí EEC 2011:
1.     Tomáš Pekař
2.     Petr Fulín
3.     Patrik Nemec

 

 

 

 PR

Goodwill Media     

 

Fotogalerie

PC Masarykova okruhu 2011 a poslední závod EEC cupových octávií

foto promotéra Petra Frýba

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu