Šestihodinový Epilog 2011 vyhrála česko italská posádka K&K Racing Teamu s Ferrari GT2
Letošní Epilog je minulostí. A s ním i celá tuzemská okruhová sezóna. I když příští víkend bude ještě na Masarykově okruhu patřit dvanáctihodinovce Le Brno.
Předehrou akce byl dopolední šampionát v driftování, ktrerý jistě nabídl super podívanou. Navíc premiéra driftů v Brně přilákala na Stadion i poměrně hodně diváků. Ti si akci našli, i když oficiální propagace byla poměrně mizerná a zřejmě probíhala pouze v řadách příznivců driftování.
Vlastní Epilog 2011 pak nepřinesl žádné rekordně naplněné startovní listiny. Ba, spíše naopak. Na rozdíl od nedávné Podzimní ceny Masarykova okruhu, kdy byly startovní rošty slušně zaplněny, byly tentokrát přihlášeny tři desítky posádek a na startu se nakonec objevilo 21 speciálů. Kvalita ale nechyběla, když přijelo mnoho Ferrari, Porsche, BMW, ve slabší třídě pak renaultů Clio a dalších značek.
V úvodu závodu kralovalo zelené Pagani Zonda, které již mnohokrát prokázalo svoji rychlost. Nicméně stejně tak už mnohokrát předčasně odpadlo pro technické problémy. Ty tentokrát přišly již ve druhé hodině závodu. Zelený vůz nejdříve postihl defekt a vzápětí se vrátil na trať. Jenže pak už se v podstatě pořádně nerozjel a ještě jen několik koleček ve znateně volnějším tempu odkroužil. Pak z trati zmizel.
S vozem Porsche se objevil tým ostravského Petra Válka, známý hlavně ze startů s vozy BMW. Jenže technické problémy bylo nutné řešit až téměř do startu a tak vůz na vleku na okruh dorazil zhruba čtvrthodinku před startem, zatímco již všïchni soupeři čekali na statovním roštu. Tým ovšem neabsolvoval kvalifikační tréninky, takže by stejně musel startovat z boxů. Nicméně hned v prvním kole už bílé kostkované Porsche stálo opět u mechnaiků a následovala oprava. Vůz nakonec opět vyrazil opět do závodu a nějaký čas v něm kroužil, nicméně nočního cíle se nedočkal.
Naopak pro velký úspěch a pro absolutní zlato si dojel Válkův kamarád a při mnoha startech i týmový kolega Marcel Kusín. Tým K§J Racing, známý hlavně ze startů s vozy BMW, poprvé představil špičkové Ferrari třídy GT2. Za jeho volant usedl kromě šéfa týmu také Richard Chlad, který měl lví podíl na zakoupení vozu, a také dva zkušení a rychlí Italové. Posádka se vpředu držela od začátku závodu, ale na prvním místě až od páté hodiny šestihodinovky. Největšími soupeři jim v závěru byla posádka s dalším Ferrari. Další vozy pak na obě Ferrari ztrácely více, než devět kol.
První fotky již najdete v naší fotogalerii.
Konkrétně ZDE. Reportáž z Epilogu připravujeme rovněž do TV MotorMIXu.
Pavel Jelínek vr.
Výsledky / Results
INVICTA EPILOG 2011
PÁTEK / FRIDAY - 14/10/11
1. KT / 1. QP
2. KT / 2. QP - 1. část / part 1
2. KT / 2. QP - 2. část / part 2
3. KT / 3. QP
SOBOTA / SATURDAY - 15/10/11
Závod / Race - 1. hodina / 1. hour
Závod / Race - 2. hodina / 2. hour
Závod / Race - 3. hodina / 3. hour
Závod / Race - 4. hodina / 4. hour
Závod / Race - 5. hodina / 5. hour
Závod / Race - Celkove výsledky / Final results
.