Vyhledávání

Srpnový závod MMČR v závodech automobilů na okruzích na Autodromu Most slibuje velké boje !!!

Srpnový závod MMČR v závodech automobilů na okruzích na Autodromu Most slibuje velké boje !!!

Bohatě obsazený okruhový svátek startuje

Srpnový podnik Mezinárodního mistrovství ČR v závodech automobilů na okruzích na Autodromu Most je už tradičně ozvláštněn prvkem kvantity, která ovšem v žádném případě nevítězí nad kvalitou. Závodní víkend cestovních a formulových vozů je totiž pravidelně řazen do bodování zónového mistrovství střední Evropy a to je důvod, proč se na sever Čech sjíždí okruhoví fajnšmekři z okolních zemí. Kromě obvyklých pilotů z Čech, Moravy, Slezska i Slovenska budou tentokrát v Mostě za volanty cesťáků i formulí bojovat také Poláci, Maďaři, Němci, Rakušané i Bělorusové.

Mistrovský závodní víkend obsahuje bitvy Divize 3, což jsou bývalé „školní“ formule s motory o obsahu do 1400 ccm. Kubatura zůstala zachovaná, ale od doby, kdy se pravidla uvolnila a důvtipní konstruktéři začali do monopostů montovat místo motorů z Fabií agregáty z japonských motocyklů, dějí se nevídané věci. Ačkoli Divize 3 zatím trochu skomírala na úbytě, tentokrát by tu prý mělo startovat šestnáct formulí!

Divize 4 cestovních vozů se dělí podle kubatury a je jasné, že v silnější objemové třídě nad dva litry dominují speciály Audi a Mercedes ve specifikaci DTM. Jenomže ani ostatní soupeři s výkonnými stroji zpoza oceánu (Corvette C5R), anebo evropské provenience (Porsche, Ferrari, Pagani Zonda, BMW, Lamborghini, Renault, Lotus), eventuelně s domácími konstrukcemi (Opel Michl 2,8) zkrátka nezůstávají pozadu.

K obvyklým účastníkům sprintů cestovních aut do dvou litrů a nad tuto hranici se tentokrát přidají i ambiciózní jezdci z okolních zemí. Je tedy jasné, že nuda rozhodně hrozit nebude.

A to jsme ještě nezmínili sobotní vytrvalostní závod na tři hodiny, do nějž má podle předběžných startovních listin nastoupit přes čtyřicet posádek! Napětí už předem zaručuje, že na stejném startovním roštu budou vedle sebe stát už zmíněná kevlarová monstra z DTM a proti nim malá, upravená a svižná vozítka jako KIA Picanto, Fiat Panda, eventuelně Škoda Fabia.

Rozhodně je nutné zmínit se o pokračování už posledního oficiálního ročníku Česká pojišťovna – Škoda Octavia Cupu. Už třináctý rok se mladoboleslavské krasavice v závodním provedení prohání po evropských okruzích a stále mají co nabídnout. Na startovní rošt se tentokrát postaví osmnáct aut a střetne se například zkušená dravost v podání nestora Františka Doška, který v letech 1997 a 1999 vybojoval titul absolutního vítěze poháru, proti kterému nastoupí třeba mladičký polský jezdec Mateusz Lisowski. Talentovaný jezdec má za sebou mnohé úspěchy. S Octaviemi ale startují i motokároví mistři republiky Jirásek, Dostál, Panáčková, anebo třeba vrchařský i formulový šampión Jupa.

Za zmínku závěrem stojí polský národní pohár KIA LOTOS Cup, který se jezdí ve dvou kategoriích s upravenými typy Picanto a Cee´d. Podle stejného scénáře jako u českých Octavií se vydali před čtyřmi roky i polští promotéři a výsledkem je pohledné, napínavé a především vyrovnané závodění s technicky identickými vozy na stejném obutí, kde rozhoduje jen a jen jezdecká dovednost, nikoli portfolio sponzorů…

Víkend zónového šampionátu střední Evropy na Autodromu Most má obvyklý půdorys, takže lze jen dodat, že už od pátku se testuje a jezdí se kvalifikační tréninky od devíti do osmnácti hodin a podobný průběh budou mít také sobota a neděle. Zdůraznění si zasluhuje sobotní tříhodinovka, která startuje ve 14 hodin a 45 minut.


(3.8. 2009)
PR

 

Fotogalerie

Červnový Most 2008 tříhodinovka, foto Jana Michlová

Další fotografie 1 2 3

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu