Vyhledávání

Start týmu K&K Racing na 24 hodinovce v Dubaji se blíží

Start týmu K&K Racing na 24 hodinovce v Dubaji se blíží

Čtrvrtým startem na vytrvalostním závodě v Dubaji zahájí za necelý měsíc novou závodní sezónu zkušení okruhoví jezdci Marcel Kusín a Petr Válek, kteří by rádi rozšíříli svá dvě medailová umístění v tomto závodu ze svých tří startů zde. S uvedenou dvojicí se budou za volantem střídat také dvě ženy.

S ostřílenými piloty BMW se totiž za volantem budou střídat dvě rychlé ženy – Slovenka Michaela Pešková a Polka Karolina Czapka. Smíšená posádka pojede s BMW 130i, které v rámci vylepšování dostalo již před loňským startem větší brzdy, karbonové dveře, velké křídlo, chladiče diferenciálu a převodovky. Několik dní na přelomu listopadu a prosince pak dvojice jezdců i s mechaniky pokračovala v přípravách a ladění vozů přímo v dílnách v Dubaji.

Vraťme se ale ještě k minulému startu na stejném závodu v roce 2010. Absolutním vítězem 5. ročníku čtyřiadvacetihodinového závodu „Dunlop 24H Dubai“ se tehdy stal francouzský tým IMSA Performance MATMUT s vozem Porsche 997 GT3. Ve třídě A4 do 3000 cm3 pak obsadila česká stáj K&K Racing třetí místo. České kvarteto jelo ve složení Marcel Kusín, Petr Válek, Petr Fulín a Štěpán Ládík , přičemž po pátečním startu to pro posádku vypadalo velmi optimisticky, když se ujala vedení ve své třídě.
 
Ještě v sobotních ranních hodinách to vypadlo na boj o první místo, ale pak přišly v krátkém sledu dvě nezaviněné kolize a tým už jen díky obrovskému nasazení mechaniků, kteří dokázali týmové BMW 130i opět rozjet, jsme skončili na třetí příčce,“ vzpomíná Marcel Kusín.
 
 V Dubaji se tak tým K&K racing prosadil ve třídě podruhé na stupně vítězů a znovu potvrdil své kvality, i když konkurence byla zdatná. Marcel Kusín s Petrem Válkem pak uplatnili své zkušenosti ze startů v dubajském národním šampionátu a ze dvou účastí na zdejší čtyřiadvacetihodinovce, ale přínosem byla nepochybně účast velezkušeného jezdce Petra Fulína, který byl angažován na poslední chvíli. Plzeňský jezdec si podobný vytrvalostní závod vyzkoušel premiérově, ale ani spolupráce s cizím týmem mu nedělala problémy. Dokázal opět předvést svoji rychlost i cit pro nastavení auta. „Určitě svým výkonem nezklamal ani Štěpán Ládík, který měl z naší čtveřice nejtěžší pozici, protože vůbec poprvé usedl za volant jedničkového BMW a poprvé také absolvoval čtyřiadvacetihodinovku,“ pochválil také dalšího jezdce Kusín.
S výsledkem a tedy se získanou bronzovou medailí byl spokojen i ostravský závodník Petr Válek, který mimo po dojetí do cíle řekl: „Představili jsme se s nejrychlejším autem třídy a měli jsme s ním i na vítězství, ale bohužel jsme tentokrát měli velkou smůlu. Proti mezinárodně ostřílenému týmu Black Falcon jsme dokázali zajíždět lepší časy, ale brzdily nás nejprve drobné technické závady. Nepamatuji, že bychom tady museli řešit prasklý klínový řemen, či proražený chladič, a pak nás postihly hned dvě havárie. Ani za jednu jsme navíc nemohli, ale šance na první místo se nám tak rozplynula. To se prostě stává“.  
Tak dramatický vytrvalostní závod jsem rozhodně nečekal. Z pohledu odpadlých vozů, havárií i technických závad to byla určitě nejhorší čtyřiadvacetihodinovka, kterou jsem tady jel. Doslova jsme tady prožili „Waterloo“. Přitom zde bojovaly zkušené týmy. Bohužel se kolize a drobné poruchy nevyhnuly ani nám. Jednou to ale přijít muselo, takový už je sport. Myslím si ale, že jsme byli připraveni dobře a to, že jsme nakonec přes všechno, co nás potkalo, dojeli do cíle, což jen potvrzuje, že celý tým odvedl velmi dobrý výkon. Smůla byla, že dvakrát naše auto bylo v nepravou chvíli na špatném místě, ale i to se prostě stane,“ řekl Marcel Kusín a pokračoval : V sestavě jsme nastoupili se dvěma nováčky a oba odvedli své maximum. Navíc Petr Fulín potvrdil, že je skutečně rychlých jezdcem, který v posledním roce udělal velký výkonnostní vzestup.“
Plzeňský Petr Fulín již během své závodní kariéry objel mnoho věhlasných okruhů, ale podobný vytrvalostní závod byl pro něj přece jen zcela neznámý. Po prvním volném tréninku z něj ale menší nervozita spadla a potvrdil také v Dubaji své kvality. „Cizí tým i auto a před sebou čtyřiadvacetihodinový maratón, který jsem nikdy nejel, to nebylo jednoduché se s tím vyrovnat. Nakonec se to ale podařilo. Tým pracoval v trénincích výborně a dokázali jsme společně naladit BMW velice dobře. Ostatně v každé jízdě jsem zajížděl rekordní časy naší třídy. Za havárii se mi přišel soupeř omluvit, ale to nás do závodu už nevrátilo. Byla to smůla. Na druhou stranu dvě krizovky, do kterých jsem se dostal, zase dopadly dobře. Rozhodně to byla cenná zkušenost a jsem rád, že jsem takový závod mohl s týmem K&K racing absolvovat“, dodal Petr Fulín.
Letošní závod se pojede v tradičním termínu, v polovině ledna.
 
Výsledky:
konečné pořadí 5. ročníku Dunlop 24H Dubai
Absolutní klasifikace: 
1.      IMSA Performance 1 (Porsche 997 GT3) 608 kol
2.      Petronas Syntium (BMW Z4 Coupé) 605 kol
3.       Al Faisal 1 (BMW Z4M Coupé) 603 kol
4.      Land Motorsport 2 (Porsche 997 GT3 Cup) 588 kol
5.      Lucas Motorsport (Porsche 997 GT3) 573 kol
6.      Team Car Collection (Porsche 997 GT3 Cup) 568 kol
A4 do 3000 cm3:
1.      Black Falcon 2 (BMW Z4 Coupé) 494 kol
2.      Duwo Racing (BMW 130i) 459 kol
3.      K&K racing (BMW 130i) 348 kol
 
 
 
 
Pavel Jelínek
Mediaservis
 
Tisková informace K&K Racing
V Brně 31. prosince 2010
 
Související odkazy:                      

 http://www.valek-group.com       

http://www.kkracingteam.cz                                            

 

Stránky okruhu:                            

www.dubaiautodrome.com

Stránky závodu na 24 hod na stejném okruhu

www.24hdubai.com 

www.24hseries.com

 

Fotogalerie

24 hod Dubaj 2010 a tým K§K, foto týmu Petr Frýba

Další fotografie 1 2 3

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu