Vyhledávání

Strukturální selhání pneumatiky bylo jako příčina Vettelova defektu vyloučeno

Strukturální selhání pneumatiky bylo jako příčina Vettelova defektu vyloučeno

VELKÁ CENA ABÚ DHABI 2011
Strukturální selhání pneumatiky bylo jako příčina Vettelova defektu vyloučeno

Milán, 18. listopadu 2011 – Inženýři Pirelli provedli rozsáhlé šetření okolností, které vedly k náhlému defektu pneumatiky pravého zadního kola v úvodním kole Velké ceny Abú Dhabi. Strukturální selhání pneumatiky bylo v důsledku toho jako příčina vyloučeno.

Inkriminovaná pneumatika byla součástí sady měkkých pneumatik PZero Žlutá, se kterými o den dříve pilot týmu Red Bull Racing získal pole position.

Sebastian Vettel po incidentu dokončil okruh, aby se vrátil do boxů. Během jízdy poškodily zbytky gumy šasi a zavěšení kola. Mistr světa tak musel letos poprvé ze závodu odstoupit.
Ačkoli z původní pneumatiky mnoho nezbylo, stačilo to inženýrům Pirelli k tomu, aby ve spolupráci s Red Bull Racing provedli šetření. Závěry podrobné analýzy dokládají, že příčinou incidentu nebylo strukturální selhání pneumatiky nebo ventilku. Jako možnou příčinu nelze vyloučit drobné předměty na závodní dráze nebo jiné vnější okolnosti.

Šéf oddělení motorsportu Pirelli Paul Hembery řekl: „Můžeme potvrdit, že strukturální selhání pneumatiky nebylo příčinou odstoupení Sebastiana Vettela z Velké ceny Abú Dhabi. K tomuto závěru jsme došli společně s týmem Red Bull Racing po důkladné analýze zbytků poškozené pneumatiky. Nelze vyloučit, že příčinou mohou být drobné předměty na závodní dráze, které poškodily pneumatiky a způsobily tak defekt. Trať jsme nicméně důkladně prohlédli a žádný přímý důkaz nenašli.“


Pirelli Tyre Press Office

www.pirelli.com

 

ilustrační foto

 

Fotogalerie

Formule 1 v Singapuru 2011 - pa a so

foto Pirelli

Další fotografie 1 2

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu