Vyhledávání

Také Silverstone je jedním z ikonických okruhů letošního kalendáře grand prix F1

VELKÁ CENA VELKÉ BRITÁNIE 2011
PIRELLI
POTVRDILO PŮVODNÍ VOLBU SMĚSI
Milán (Itálie)
 
, 4. července 2011

 
Podobně jako domácí závod Pirelli na Monze, také Silverstone je jedním z ikonických okruhů letošního
kalendáře grand prix. Proslavil se zejména dlouhými rovinkami a rychlými zatáčkami. Letos ale bude
britská závodní trať vypadat trochu jinak. Mnohé části okruhu dostaly nový povrch a byl postaven
kompletně nový komplex boxů a padoku. To navazuje na velké úpravy tvaru okruhu v loňské
m roce.
Hlavní charakteristiky okruhu ale zůstávají nezměněny: plynulá rychlá jízda, která má tendenci

spoléhat se spíše na aerodynamiku neţ mechanickou přilnavost.

Pirelli nominovalo PZero Stříbrnou tvrdou pneumatiku jako hlavní a PZero Ţlutou měkkou jak

o
doplňkovou: letos nejvyuţívanější kombinace, která vedla mnohdy k napínavým závodům během osmi
velkých cen, jeţ byly zatím odjety (v prvních pěti byla nasazena kombinace tvrdá – měkká).
Vzhledem k
tomu, ţe osm z dvanácti týmů formule 1 má základnu v Anglii, půjde o závod s prvky
národní hrdosti: pro Pirelli platí to samé, má totiţ v Didcotu logistické a distribuční centrum, přibližně

půl hodiny jízdy od Silverstonu.

Poprvé se tu jelo v roce 1948 a poslední úpravy okruhu jeho délku prodlouţily na 5

znamená zatím nejdelší okruh, na kterém se doposud jelo, a celkově druhý nejdelší v kalendáři po
891 metrů, coţ
okruhu Spa-Francorchamps v Belgii. V kombinaci s
britským počasím to dělá závod na 52 kol, ve kterém jsou moţné tři aţ čtyři zastávky v boxech, coţ
vysokými rychlostmi a notoricky nepředvídatelným
bude jak pro pneumatiky, tak
Během pátečních tréninků bude mít kaţdý tým k dispozici dvě sady PZero Bílé střední pneumatiky,

aby byla prověřena výkonnost pneumatik na okruhu, který je znám svými nároky na gumu.

Ředitel oddělení Pirelli Motorsport Paul Hembery řekl:
 

pro jezdce velmi náročné.
 
závodění a během celého víkendu je tu skvělá atmosféra. Také proto tomu říkají ‚domov britského
motorsportu‘. Naše nominace pneumatik nabídne jezdcům výdrţ, která jim pomůţe vyrovnat se
„Silverstone vţdy nabídne zajímavé
s
demonstrovat svůj skutečný výkon, s pneumatikou měkkou. Jak bude tato kombinace vyuţita, to
pochopitelně závisí na zvolené strategii: týmy, které si myslí, ţe mají výkonnostní převahu, mohou
zvolit sérii sprintů na PZero Ţlutých měkkých pneumatikách, zatímco jiné týmy mohou dojít k závěru,
ţe je pro ně lepší zůstat na trati déle s PZero Stříbrnými tvrdými pneuma
náročnými poţadavky okruhu, díky tvrdé pneumatice. Ale také rychlost, se kterou dokáţou týmytikami. Volba strategie bude
mít pochopitelně vliv na kvalifikaci i závod, takţe uţ v sobotu bychom mohli mít představu, jakým
směrem se týmy vydají. Ale bez ohledu na strategii, ať uţ s větším počtem zastávek v
boxech nebo na
delší závodní úseky, by na tom měly být týmy ke konci závodu podobně, coţ je jedním
z
přesnější předpovědi, jelikoţ Silverstone je jedním z okruhů, na kterém jsme vůbec netestovali.
nejúţasnějších elementů letošní sezony formule 1. Přirozeně je ale těţké pokoušet se o nějaké
V
strategie vniveč.“
Británii navíc můţe v kterémkoli okamţiku začít pršet. V takovém případě jdou všechny zvolené
Muž za volantem Paul di Resta (Force India) řekl:
Velké Británie jako pilot formule 1 bude hodně zvláštní. Bude to asi můj zatím největší závod a vím, ţe
to bude hodně náročný víkend. Pamatuji si tady svou jízdu v pátečním tréninku a atmosféra byla
prostě neuvěřitelná. Tribuny jsou plné a britští fanoušci jsou formulí 1 nadšeni. Je to skvělé místo a
okruh, na kterém je opravdu cítit, jak auto projíţdí rychlými zatáčkami Copse, Maggots a Becketts. A
„Přijet na Silverstone na mou první Velkou cenu
letos s
novou podobou okruhu máme na jeho konci sekci s vysokou rychlostí, bude tedy zajímavé
sledovat, jak v
kvalifikaci vydrţí pneumatiky. Vysokorychlostní trať je z důvodu vysokých zatíţení
pneumatik v
správnou strategii bude rozhodující. Pochopit chování pneumatik při jízdě na delší vzdálenosti bude
hlavním úkolem pro páteční tréninky.“
zatáčkách vţdy náročná. Dávat pozor na pneumatiky bude velmi důleţité a trefit
Technické poznámky:
přilnavost v rychlých zatáčkách první
skutečností, ţe jde o bývalé vojenské letiště. To má také za následek to, ţe je okruh citlivý na
poryvy větru, coţ ovlivňuje aerodynamickou stabilitu auta.
Úrovně přilnavosti jsou na Silverstonu relativně vysoké, je to důleţité pro aerodynamickoupoloviny okruhu. Rychlý a rovný tvar okruhu je dán
Abbey. Stavba trvala 54 týdnů a přišla na 260 000 takzvaných člověko
Nový komplex boxů na okruhu Silverstone byl přesunut na rovinku mezi zatáčkami Club a-hodin a 575 náklaďáků
s
čtverečných.
betonem. Nachází se zde 41 garáţí a kompletně nové tiskové centrum na ploše 2 780 metrů
získal Nino Farina s vozem Alfa Romeo 158, to poslední
Pirelli získalo pět vítězství v řadě při Velké ceně Velké Británie v letech 1950 aţ 1954, prvníFroilán González s Ferrari 625.
Dosavadní volby pneumatik:
PZero červená
PZero žlutá PZero bílá PZero stříbrná
Austrálie měkká tvrdá
Malajsie
Čína měkká tvrdá
měkká tvrdá
Turecko
Španělsko měkká tvrdá
měkká tvrdá
Monako
super měkká měkká
Kanada
super měkká měkká
Evropa
Británie měkká tvrdá
Německo měkká střední
Maďarsko super měkká měkká
měkká střední
Pirelli ve Velké Británii
:
Plně automatická MIRS (Modular Integrated Robotised System) továrna Pirelli v Burtonu byla
senior manaţery Pirelli prohlášena za „Nejlepší továrnu 2010“, čímţ porazila dalších 27
továren Pirelli na světě.
na začátku šedesátých let. První kalendář nafotil britský fotograf
v roce 1964.
Ve Velké Británii se zrodil koncept kalendáře Pirelli. S nápadem přišlo marketingové odděleníRobert Freeman na Mallorce
Jaguar, Land Rover, Lotus a McLaren
Pirelli dodává originální zařízení všem nejprestiţnějším značkám: Aston Martin, Bentley,, coţ jen podtrhuje reputaci firmy jako světového lídra
v oblasti Ultra High Performance pneumatik.
 
Pirelli Tyre Press Office

 

Jaký je příběh?
 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu