Vyhledávání

Tomáš Enge s Mercedesem DTM má v Mostě pole position,

Tomáš Enge s Mercedesem DTM má v Mostě pole position,

Kvalifikace pro oba víkendové závody Divize 4 okruhového MMČR v Mostě patřila týmu Charouz Racing System. První místo pro sobotní vytrvalostní bitvu na tři hodiny i pro nedělní Sprint vybojoval Tomáš Enge, jenž bude mít zítra za kolegy krajany Antonína Charouze a Václava Nimče spolu s Němcem Stefanem Mückem. Druhá posádka stáje, v níž hostuje pilot F1 Vitantonio Liuzzi, má pro tříhodinovku třetí čas.

Jezdec týmu Force India F1 Team se dělí o řízení s Janem Charouzem, jeho otcem Antonínem a Nimčem. Byl to on, kdy on čas zajel. Obě posádky zítra vyrazí s vozy Mercedesy Benz AMG DTM C – Klasse specifikace 2005. V neděli s těmito auty pojedou v krátkém závodě na 13 kol Charouz starší a Nimč. Enge vyrazí s tímtéž vozem, ovšem ročníku 2004.

„Všechno šlo velmi dobře, jsem pokojený,“ říká Tomáš Enge (www.tomas-enge.com). Zatímco ve vytrvalostních závodech MMČR se už dříve uvedl, nedělní Sprint bude jeho premiérou. „Myslím, že hlavně Sprint může být napínavý. Mou pole position jsem zajel za mokra, kdoví, jak to bude vypadat, jestli bude sucho.“ Původně měl v neděli jet Mücke, nicméně dnes ráno přišla změna.

„Přál si to náš hlavní sponzor,“ vysvětlil Antonín Charouz, závodník a šéf týmu (www.racing.charouz.cz) v jedné osobě. „Z našeho dnešního výkonu mám radost. Doufám, že se bude dařit i v samotných závodech. Jsem také rád, že máme v týmu jezdce F1 Vitantonia Liuzziho, s jehož manažerem Peterem Collinsem úzce spolupracujeme. Myslím, že je to i zajímavé lákadlo pro fanoušky.“

Liuzzi (www.liuzzi.com) si svou mosteckou výpravu užívá. Je sice čtvrtým rokem pilotem F1, šampionem mezinárodní FIA F3000 či motokárovým mistrem světa, nicméně dosud nezávodil se střechou nad hlavou. „Je to opravdu tak,“ vypráví Ital. „A musím říct, že jízda s Mercedesem Benz AMG DTM C – Klasse je opravdu velmi působivá. Musím dát za pravdu těm, co říkají, že tato auta se velmi podobají formulím.“

Sedmadvacetiletý závodník, který dokázal při své debutu ve F1 bodovat, si pochvaloval velmi slušný výkon vozu a také silný přítlak. „Moc rád pomůžu týmu Tonyho Charouze a zároveň doufám, že si užiju i závodnické zábavy. V týmu je mi dobře. Je to ryze profesionální sestava,“ dodal Liuzzi.

Jeho manažer Peter Collins poznamenal, že je příjemně překvapen kvalitou MMČR. „Jsem tu poprvé a musím uznat, že na pestré pole plné nadšených týmů je radost pohledět,“ řekl od zídky boxů muž, který je také manažerem Jihoafričana Adriana Zaugga či závodnickým koučem českého trojlístku Enge, Jan Charouz a Erik Janiš.

Výsledky z Mostu, kvalifikace Divize 4 pro sobotní závod na 3 hodiny
1. Enge, Mücke, A. Charouz, Nimč (Charouz Racing System/Mercedes Benz AMG DTM C – Klasse) 1:43,186
2. Kostka, Terting, Maděryč (Bohemia Racing Team/Audi A4DTM) 1:43,796, -0,610
3. Liuzzi, J. Charouz, A. Charouz, Nimč (Charouz Racing System/Mercedes Benz AMG DTM C – Klasse) 1:48, 506, -5,320
4. J. a M. Urbanovi (Charouz Racing System/Lamborghini Gallardo Evo) 1:51,789, -8,603
5. Bezák, Studenič (Stadler Motosport/Porsche 911 GT3 Cup) 1:52,225, -9,039
6. Forman, Lepka, Kusý (ČSMS/Audi A4ST) 1:54,727, -11,541
7. Šenkýř, Fried (BMW M3GTR) 1:55,046, -11,860
8. Miekos, Kornacki (Porsche 997 GT3 Cup), 1:56,041, -12,855
29. Hordossi, Barčák, Blažek (Charouz Racing System/Ford Fiesta) 2:13,858, -30,672
Startovalo 35 vozů

Kvalifikace pro nedělní Sprint Divize 4 nad 2000ccm
1. Enge (Charouz Racing System/Mercedes Benz AMG DTM C – Klasse) 1:41,475
2. Kostka (Bohemia Racing Team/Audi A4DTM) 1:43,356, -1,881
3. A. Charouz (Charouz Racing System/Mercedes Benz AMG DTM C – Klasse) 1:44,472, -2,997
4. Nimč (Charouz Racing System/Mercedes Benz AMG DTM C – Klasse) 1:44,589, -3,114
5. Maděryč (Bohemia Racing Team/Audi A4DTM) 1:46,640, -5,165
6. Stanco (Fuchs Star Moto Racing/Porsche 997GT3) 1:50,164, -8,689
7. Kusín (K&K Racing Team(BMW M3 GTR) 1:53,425, -11,950
8. M. Urban (Charouz Racing System/Lamborghini Gallardo Evo) 1:53,483, -12,008
Startovalo 22 vozů

Kvalifikace pro sobotní Sprint Divize 4 do 2000ccm
1. Forman (ČSMS/Audi A4ST) 1:44,852
2. Mikuláško (M.K.M. Racing/Škoda Octavia) 1:45,748, -0,896
3. Horáček (Novera Racing Team/Škoda Octavia) 1:46,694, -1,842
7. Vojtěch (Charouz Racing System/Ford Fiesta) 1:50,414, -5,562
Startovalo 19 vozů
www.autodrom-most.cz

Harmonogram MMČR Divize 4 v Mostě
Sobota 17.5.
09.00 – 09.10 warm up pro Sprint do 2000 ccm
10.30 – 11.10 závod, Sprint do 2000 ccm, 13 kol
12.20 – 12.30 warm up pro Vytrvalostní závod na 3h
14.45 – 18.00 Vytrvalostní závod na 3h
Neděle 18. května
09.30 – 09.40 warm up pro Sprint nad 2000 ccm
13.10 – 13.50 závod, Sprint nad 2000 ccm, 13 kol
www.autodrom-most.cz

MMČR Divize 4 nad 2000 ccm, klasifikace Sprint, průběžně po úvodním podniku: 1. Kostka (Audi A4 DTM) 20, 2. A. Charouz (Mercedes Benz AMG DTM C – Klasse) 16, 3. Nimč (Mercedes Benz AMG DTM C – Klasse) 12, 4. Rosina (Porsche) 9, 5. Herbeck (Pagani Zonda) 5, 6. Maděry (Audi A4 DTM) 5, 7. Suchý (BMW M3 GTR) 4, 8. M. Urban (Lamborgini Gallardo Evo) 4.

MMČR NA OKRUZÍCH 2008
20/04/2008 Hungaroring (pouze dva Sprinty)
18/05/2008 Most
08/06/2008 Most
27/07/2008 Poznaň
10/08/2008 Most
21/09/2008 Brno
25/10/2008 Brno
www.autoklub.cz



BPA

 

Fotogalerie

MMČR na Hungaroringu 2008 ,včetně nehody DTM, foto BPA Martin Straka

Další fotografie 1 2 3

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu