Vyhledávání

Týmy formule 1 dnes v Barceloně dostaly možnost vyzkoušet nové stříbrně značené pneumatiky PZero

 NOVÁ STŘÍBRNÁ PNEUMATIKA PZERO MÁ VE ŠPANĚLSKU ZÁVODNÍ PREMIÉRU



Barcelona (Španělsko), 20. května 2011 – Týmy formule 1 dnes v Barceloně dostaly možnost vyzkoušet v podmínkách závodního víkendu nové stříbrně značené pneumatiky PZero z tvrdé směsi. Stalo se tak během volných tréninkových jízd, které se konaly za horkých a suchých podmínek, kdy teplota okolního prostředí dosáhla 25° Celsia a teplota povrchu trati 35° Celsia.

Týmy rovněž použily žlutě značené měkké pneumatiky PZero, jejichž specifikace se od počátku letošního roku dosud nezměnila a na kterých bylo dosaženo nejlepších kvalifikačních časů ve všech velkých cenách letošního ročníku. Tyto měkké pneumatiky na sobě nesou dodatečné žluté značení, aby je bylo možné na televizních obrazovkách ještě snadněji rozeznat.

Nejrychlejší čas ranního tréninku s hodnotou 1:25,142 zajel Mark Webber z týmu Red Bull a použil při tom stříbrné pneumatiky PZero z tvrdé směsi. Byl o více než jednu sekundu rychlejší než jeho týmový kolega Sebastian Vettel, který dosáhnul druhého nejrychlejšího času.

Odpoledne použil Australan měkké, žlutě značené PZero pneumatiky a byl znovu nejrychlejší, tentokráte s časem 1:22,470. Red Bull čeká tento týden zřejmě těžký boj, neboť druhým nejrychlejším jezdcem se odpoledne na stejných pneumatikách stal Lewis Hamilton s časem horším jen o 0,039 sekundy. Rozdíl v časech dosažených na měkkých a tvrdých pneumatikách se dosud pohybuje zcela podle očekávání kolem dvou sekund na kolo.

Jezdec stáje Williams Pastor Maldonado dokázal během odpoledního tréninku ujet na jedné sadě stříbrných pneumatik PZero 19 kol, aniž by přitom došlo k významnému zhoršení dosahovaných časů na jedno kolo. Vyzdvihnul tak do popředí zvýšenou odolnost nové tvrdé směsi.

Ředitel oddělení Pirelli Motorsport Paul Hembery: „Jedním z hlavních cílů, kterých jsme chtěli dosáhnout s naší novou stříbrně značenou pneumatikou PZero, byl větší rozdíl v dosahovaných časech na jedno kolo v porovnání s dosavadní žlutou PZero pneumatikou z měkké směsi. Prvotní informace, které jsme získali během volných tréninků, potvrzují, že tomu tak skutečně je. A přesně to jsme i očekávali. V porovnání s předchozí verzí tvrdé pneumatiky dostáváme k dispozici kolem deseti kol navíc, a i když cenou za to jsou poněkud horší časy, což se asi všem týmům líbit nebude, zdůrazňuje to rozdíl mezi pneumatikami z tvrdé a měkké směsi. Tento rozdíl dává týmům větší prostor pro maximalizaci účinku jejich závodních strategií. Jak jsme však během letošního roku viděli, strategie volby pneumatik se uplatňuje nejen během nedělního závodu, ale rovněž během soboty. Bude proto velmi zajímavé sledovat, jakou taktiku zvolí týmy zítra na základě dnes získaných informací. Znovu očekáváme velmi teplé a suché počasí, které by mělo všem poskytnout stejné podmínky bez dodatečných komplikací.“

Pirelli informace dne
Stříbrná pneumatika Pirelli PZero prodělává tento víkend závodní křest, byla však intenzivně testována již na okruzích v Jerezu, Barceloně a Istanbulu na testovacím voze Toyota TF109, v jehož kokpitu se vystřídali Pedro de la Rosa a Lucas di Grassi.

A ještě jedna pozoruhodná skutečnost: vedoucí muž šampionátu Sebastian Vettel získal během čtyř závodů 93 bodů. V loňském roce potřeboval úřadující šampion osm závodů, aby dosáhnul téměř stejného počtu bodů.


***


Pirelli Tyre (Suisse) S.A. – Czech
Ing. Zdeněk Vacl
Marketingový manažer

Comunica, a.s. – komunikační agentura
Věnceslava Šlechtová
Key Account Manager

PR

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu