Vyhledávání

V Cadwell Parku brněnský jezdec Michal Pavlík po rodičovské pauze vyhrál

V Cadwell Parku brněnský jezdec Michal Pavlík po rodičovské pauze vyhrál

Pavlík splnil v Cadwellu vítěznou povinnost

Vítězství z povinnosti si připsal na své konto v šestém pokračování britského seriálu Aero Racing Morgan Challenge ve skupině E na okruhu v Cadwell Parku brněnský jezdec Michal Pavlík. Za horký volant se vrátil po téměř dvouměsíční přestávce.

Naposledy startoval v první polovině května ve vytrvalostním závodě historiků na městském okruhu v Pau. Z Francie si tehdy přivezl kromě bronzové medaile, kterou vybojoval v hustém lijáku společně s Richardem Thornem, také pořádné nachlazení. Ovšem závodění dal Pavlík na chvíli bokem kvůli přírůstku do rodiny, měsíční syn Alfred už zvládl cestu k závodu do Británie a poprvé nakoukl pod pokličku tátových aktivit.

"Okruh v Cadwell Parku je v seriálu Morgan Challenge druhým nejvzdálenějším od Londýna. To zřejmě způsobilo, že se na startu sešlo pouze dvacet vozů," uvedl po návratu Michal Pavlík, který měl ve své skupině E pouze jediného soupeře. "Znal jsem jej a už se mi jej podařilo porazit. Takže z tohoto pohledu bylo vítězství povinností," poznamenal brněnský jezdec, který ve skupině měl jediného soupeře. Spíše bojoval úspěšně sám se sebou. Podařilo se mu zlepšit o 2,5 sekundy svůj osobní rekord v časovém průjezdu na jeden okruh.

"Na voze mi oproti poslednímu závodu vyměnili výfuk, který zvýšil výkon vozu o pět až šest koní. A nemalou roli při zlepšení sehrála i skutečnost, že už z loňska poněkud atypický okruh v Cadwillu znám," dodal Pavlík. Atypickou trať v Cadwill Parku, která dostala přezdívku "Malý Nürburgring" zdobí značné množství zatáček rozličných poloměrů a také neobvyklá členitost tratě, která šířkou připomíná vesnickou silničku.

Navzdory absenci si Pavlík udržel první místo ve skupině E a má reálnou šanci na obhájení loňského celkového prvenství.

Z Cadwill Parku si Pavlík přivezl i několik novinek. Ta nejhlavnější se týká příštího roku, kdy se už představí za volantem nového vozu skupiny F s obsahem 3600 ccm. Původně měl v plánu začít závodit s podobným strojem o rok později.



"Místo 160 koní pod kapotou budu mít 300 koní. Takže budu moci uplatnit své jezdecké umění také v boji o absolutní pořadí. Důležité je, že jsem se na výkonnostně slabším voze seznámil s většinou okruhů seriálu. Neznám pouze Thruxton a Castle Combe. Výkonnostně silnější budou pouze pouze tři až čtyři vozy skupiny A. Cítím další motivaci," nastínil Pavlík vyhlídky do blízké budoucnosti.

Na připravovaných nových vozech plánoval závodit už v 24. července v italském Misanu. Ovšem start v seriálu Campionato Italiano Auto Storiche odložil. V Itálii začnou od příští sezony platit v plném rozsahu nová pravidla FIA a ve vozech nebude stačit bezpečnostní oblouk. auta musí být vybavena ochrannou klecí.

"Angličané mi postavili vůz pouze s obloukem. Musel bych jej po sezoně znovu dopravit z Itálie do Anglie a zpět. Proto start v italském seriálu o jeden závod odložím. A začnu s vozem, který bude vyhovovat předpisům příští rok. Tím mi odpadnou zbytečné cesty do Anglie na přestavbu ochranné konstrukce a zpět," vysvětli Pavlík své rozhodnutí.

 

PR
Jiří Pošvář

 

Fotogalerie

Michal Pavlík v úvodu Morgan Challenge 2011 v Snettertonu

foto týmu

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu