Vyhledávání

V posledním závodě sezóny F1 získal vítězství Mark Webber

V posledním závodě sezóny F1 získal vítězství Mark Webber
PRVNÍ ÚSPĚŠNÝ ROK ZAKONČILO PIRELLI VELKOU CENOU BRAZÍLIE
 
Interlagos, 27. listopadu 2011 – Nová měkká směs Pirelli P Zero Žlutá, která si dnes odbyla závodní premiéru, bude v příštím roce nakombinována s novým profilem pro rok 2012 a vytvoří základ pro výrobu středně tvrdých pneumatik pro nastávající sezónu. Všechny směsi pro výrobu hladkých pneumatik budou s výjimkou superměkké směsi v příštím roce zcela nové. Svou premiéru si odbudou během prvních oficiálních testů sezóny 2012, které se budou konat v únoru ve Španělsku.
 
V posledním závodě sezóny získal své první letošní vítězství pilot stáje Red Bull Racing Mark Webber. Během závodu použil jak nové měkké pneumatiky P Zero Žlutá, tak středně tvrdé P Zero Bílá, neboť předpověď slibující déšť se nakonec nenaplnila. Závod na okruhu Interlagos uzavřel první úspěšnou sezónu společnosti Pirelli ve formuli 1.
 
Webber převzal vedení ve 29. kole poté, co jeho stájový kolega Sebastian Vettel, který vedl od startu závodu, zpomalil kvůli problémům s převodovkou. Webber použil strategii se třemi zastávkami v boxech, přičemž použil tři sady měkkých pneumatik a jednu sadu středně tvrdých pneumatik. Nakonec před svým stájovým kolegou zvítězil o 16,9 sekundy. Sedmé vítězství kariéry zajistilo Webberovi navíc třetí místo v celkovém pořadí šampionátu.
 
Zhruba hodinu před startem zkropilo paddock Interlagosu několik kapek deště, závod však byl odstartován za suchých podmínek a při teplotě okolo 24°C. Všech 24 vozů odstartovalo na měkkých pneumatikách P Zero Žlutá, což jezdcům dávalo větší volnost při volbě strategie v případě, že by začalo pršet. Slibovaný déšť se však nedostavil.
 
Jako první přezul na středně tvrdé pneumatiky ve 31. kole pilot McLarenu Jenson Button, který se rozhodl pro jinou strategii než stájový kolega Lewis Hamilton. Všichni čtyři nejlepší jezdci závodu zvolili strategii se třemi zastávkami, pilot stáje Ferrari Felipe Massa byl na pátém místě nejlepším z jezdců, kteří zvolili jen dvě zastávky. První dva úseky závodu přitom absolvoval na měkkých pneumatikách, třetí pak na středně tvrdých.
 
Button se stal jediným jezdcem, který použil středně tvrdé P Zero Bílá pro dva úseky závodu. Po poslední zastávce v boxech v 52. kole se ve snaze probojovat se na stupně vítězů rozjel k velkému výkonu. Svůj cíl splnil devět kol před cílem závodu a poosmé za posledních devět závodů se postavil na stupně vítězů. Třetím místem si rovněž pojistil druhou příčku v celkovém hodnocení šampionátu jezdců.
 
Na středně tvrdých pneumatikách P Zero Bílá zajel Mark Webber v posledním okruhu i nejrychlejší kolo závodu. Webber přitom zajel na pneumatikách Pirelli letos nejrychlejší kolo závodu celkově osmkrát.
 

Ředitel oddělení Pirelli Motorsport Paul Hembery: Dnešní závod se nakonec nevyvíjel tak, jak většina z nás očekávala, neboť předpověď slibující déšť se nenaplnila. Několik závodních vozů mělo v posledním podniku letošního ročníku technické problémy, naše pneumatiky však pracovaly naprosto spolehlivě. To ostatně platí o celé závodní sezóně, za kterou u nich nedošlo k žádnému strukturálnímu selhání. Navíc jsme dosáhli našeho cíle a rozdíl v časech dosahovaných na obou dnes použitých směsích byl menší, než jedna sekunda. Tak by tomu mělo být i v příštím roce.

Máme za sebou závodní sezónu, která, když nic jiného, výrazně předčila naše očekávání a ve které jsme byli svědky největšího počtu předjížděcích manévrů za celou historii světového šampionátu formule 1. Rád bych využil této příležitosti a poděkoval všem členům našeho týmu v Miláně, Didcotu a Izmitu za vynikající práci, kterou v této sezóně odvedli. Myslím, že mohou být hrdi na to, čeho dosáhli. Stejně tak bych rád poděkoval všem stájím a jezdcům za jejich neutuchající podporu, rady a partnerství.“

 

 


PŘEHLED ZASTÁVEK V BOXECH – VELKÁ CENA BRAZÍLIE 2011
 
Webber:                      SU             SU (18)             SN (38)             MN (58)                             3
Vettel:                          SU             SU (17)             SU (39)             MN (59)                             3
Button:                        SU             SU (15)             MN (31)     MN (52)                             3
Alonso:                        SU             SU (16)             SU (35)             MN (54)                             3
Massa:                        SU             SU (21)             MN (45)                                                     2
Sutil:                            SU             SU (14)             SU (31)             MN (45)                             3
Rosberg:                     SU             SN (16)             MN (42)                                                     2
Di Resta:                     SU             SN (17)             MN (40)                                                     2
Kobayashi:                  SU             SU (21)             MN (43)                                                     2
Petrov:                        SU             SU (13)             SU (30)             MN (45)                             3
Alguersuari:                 SU             SU (21)             MN (48)                                                     2
Buemi:                         SU             SU (19)             MN (42)                                                     2
Perez:                          SU             SU (20)             MN (44)                                                     2
Barrichello:                  SU             SU (16)             MN (34)     SU (53)                                     3
Schumacher:              SU             SN (10)             SU (32)             MN (51)                             3
Kovalainen:                 SN             SU (17)             SU (31)             MN (49)                             3
Senna:                        SU             SU (12)             DT (18)             MN (28)     SU (48)             4
Trulli:                           SN             SU (22)             MN (42)                                                     2
D’Ambrosio:                 SN             SU (20)             MN (41)                                                     2
Ricciardo:                    SN             SU (20)             MN (41)                                                     2
Liuzzi:                          SN             SU (21)             MN (45)                                                     2 NC
Hamilton:                     SU             SU (16)             SU (33)             MN (44)                             3 NC
Maldonado:                 SN             MN (17)                                                                             1 NC
Glock:                          SN             SU (21)                                                                                     1 NC
 
První sloupec udává typ pneumatik, na kterých jezdec odstartoval:
S = měkká směs
M = středně tvrdá směs
N = nová směs
U = použitá směs
 
NC = neklasifikován
DT = penalizace průjezdem boxy
Poslední sloupec udává celkový počet zastávek v boxech.
 
***

 

 

Pirelli Tyre Press Office

 

Ilustrační foto

 

Fotogalerie

Formule1 - VC Evropy 2011

foto Pirelli

Další fotografie 1 2 3

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu