Vyhledávání

V závěrečném závodě F1 v Brazílii si svůj debut odbudou dvě nové směsi pneumatik

V závěrečném závodě F1 v Brazílii si svůj debut odbudou dvě nové směsi pneumatik
VELKÁ CENA BRAZÍLIE 2011
 
Pirelli svou pamětihodnou první sezonu zakončí nasazením dvou nových pneumatik
 
Jaký je příběh?
Milán, 21. listopadu 2011 – Po 18 závodech a 5488 najetých kilometrech se Pirelli na okruhu Interlagos v brazilském Sao Paulu chystá na zakončení své povedené první sezony. Ta se může chlubit nejvyšším počtem předjetí v jedenašedesátileté historii mistrovství světa vozů formule 1. Brazílie hostila v minulosti řadu dramatických závodů. Nyní se ovšem Pirelli více soustředí na budoucnost. V závodě si svůj debut odbudou dvě nové směsi pneumatik.
V pátečních volných trénincích budou mít jezdci k dispozici dvě sady experimentální tvrdé směsi. Tu již v soukromých testech v Barceloně a Jerezu letos vyzkoušel Lucas di Grassi ve voze Toyota TF109. Tato směs je o poznání měkčí než současné tvrdé pneumatiky. Nasbíraná data budou předána inženýrům Pirelli. Budou využita v přípravách na sezonu 2012, stejně jako tomu bylo ve volných trénincích v Abú Zabí. Tam pro změnu přišly ke slovu experimentální měkké pneumatiky.
Pro závod samotný byly nominovány měkké pneumatiky PZero Žlutá a střední pneumatiky PZero Bílá. Onou měkkou směsí bude ovšem odlišná nová verze, jež byla ozkoušena minulý týden v testu mladých jezdců v Abú Zabí a v trénincích na Nürburgringu.
Interlagos je dobře známý díky svým vášnivým fanouškům, četným převýšením a také tím, že vede proti směru hodinových ručiček. Ke klíčovým bodům okruhu patří sekce za desátou zatáčkou. Jedná se v podstatě o jednu extrémně dlouhou levotočivou zatáčku, která silně namáhá pneumatiky i krční svalstvo pilotů.
V tuto roční dobu jsou v Brazílii dešťové přeháňky téměř na denním pořádku. Počasí může průběh závodu zcela zvrátit. Také sem Pirelli přiveze dešťové pneumatiky PZero Oranžová a také přechodnou směs PZero Modrá. Jezdci mají o víkendu k dispozici pět sad přechodných (to ovšem, pokud bude pršet i v pátek, jinak mohou využít čtyři sady) a tři sady mokrých pneumatik.
 
Ředitel oddělení Pirelli Motorsport Paul Hembery řekl: „Přípravy pro sezonu 2012 jsou na dobré cestě. Bude velice zajímavé vyslechnout si názory jezdců na nové měkké a tvrdé pneumatiky, které si budou moci v Brazílii vyzkoušet. O měkké směsi jsme nasbírali mnoho informací už v testu mladých jezdců. Porovnání s reálnými daty ze závodního víkendu bude velice užitečné. Je ovšem důležité nelpět tolik na jménech pneumatik – to, čemu nyní říkáme měkká směs, může být v příští sezoně směsí střední. O tom v podstatě celý testovací proces je. Budeme-li mluvit obecně, budou pneumatiky v příští sezoně méně konzervativní. Druhá polovina sezony ukázala, že týmy našim produktům rozumí. To nám umožnilo několik agresivních strategií, jako například nasazení měkké a superměkké směsi v Koreji. Jsme potěšeni, že sezona končí právě v Brazílii. Tamní okruh je legendární a oplývá úžasnou atmosférou. Zároveň se jedná o jeden z klíčových trhů pro Pirelli.“
 
Muž za volantem Bruno Senna (Lotus Renault) říká: „Interlagos je velice náročná trať. Je to jeden z mála okruhů, které se jede proti směru hodinových ručiček. Oproti většině moderních tratí je zároveň užší a hrbolatější. Zejména zadní pneumatiky budou mít hodně práce, jsou tu zóny, kde je potřeba velká trakce, máme tu velká převýšení, vysoké teploty asfaltu a poměrně drsný povrch trati. Víme, že to pro nás nebude snadný víkend, jelikož většina zatáček patří k těm pomalejším, což nám zatím příliš nesvědčilo. Věřím ale, že dokážu sezonu ukončit ve formě a bodovat. Není jisté, jaké bude počasí, jelikož nedaleko trati se nachází velká vodní nádrž. I díky tomu ale bude závod o to napínavější.“
 
 
Technické poznámky:
 
Okruh Interlagos měří 4309 metrů. Závod je vypsán na 71 kol. Povrch trati je velice hrbolatý. Pneumatiky tudíž mají problém s trakcí a jezdci čelí větší fyzické námaze.
 
S Interlagosem nemá Pirelli zkušenosti. Několik důležitých faktorů se projeví až v závodě. Jelikož tu prakticky nejsou žádné vysoké laterální zátěže, neměl by být Interlagos vůči struktuře pneumatiky extra náročný.
 
Široká škála rychlých a pomalých zatáček společně s četnými změnami nadmořské výšky znamenají, že nebude snadné nastavit aerodynamiku vozu. Poslední sektor okruhu je velice důležitý a do velké míry rozhoduje o celkovém čase na kolo. Proto mívá při nastavování vozů prioritu.
 
Prozatímní výběr pneumatik:
 
 
PZero Červená
PZero Žlutá
PZero Bílá
PZero Stříbrná
Austrálie
 
Měkká
 
Tvrdá
Malajsie
 
Měkká
 
Tvrdá
Čína
 
Měkká
 
Tvrdá
Turecko
 
Měkká
 
Tvrdá
Španělsko
 
Měkká
 
Tvrdá
Monako
Superměkká
Měkká
 
 
Kanada
Superměkká
Měkká
 
 
Evropa
 
Měkká
Střední
 
Británie
 
Měkká
 
Tvrdá
Německo
 
Měkká
Střední
 
Maďarsko
Superměkká
Měkká
 
 
Belgie
 
Měkká
Střední
 
Itálie
 
Měkká
Střední
 
Singapur
Superměkká
Měkká
 
 
Japonsko
 
Měkká
Střední
 
Korea
Superměkká
Měkká
 
 
Indie
 
Měkká
 
Tvrdá
Abú Zabí
 
Měkká
Střední
 
Brazílie
 
Měkká
Střední
 
 
 
Pirelli v Brazílii:
 
Brazílie je pro Pirelli jedním z klíčových trhů. Italská společnost tam má pět továren (nikde jinde tomu tak není, a to ani v Itálii). Vyrábí se v nich pneumatiky pro osobní vozy, nákladní vozy, zemědělské stroje, motocykly a také ocelová lana.
 
Latinskoamerický trh se rychle vyvíjí. V roce 2015 by měl zaujímat třetinu celosvětového příjmu Pirelli, jež je už nyní lídrem v regionu.
 
Pirelli v Brazílii působí již více než 80 let. Mezi lety 2008 a 2011 do brazilských továren investovalo více než 300 milionů dolarů. Celosvětově dnes Pirelli zaměstnává více než 10 000 lidí.
 
 
***
 
Pirelli Tyre Press Office
 
 
 
 
 

Fotogalerie

Formule1 - VC Malajsie 2011

Další fotografie 1 2

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu