Vyhledávání

V závodu GP2 na Hungaroringu jezdil náš Josef Král na čele i na chvostu

VÝSLEDEK NEREFLEKTUJÍCÍ VÝKON
31/7/2011

Málokdy se za frází, že výsledek nereflektuje výkon, skrývá pravda, ale v případě dnešního krátkého závodu formule GP2 z pohledu Josefa Krále tomu tak skutečně je. Extrémně turbulentní závod v Maďarsku za proměnlivých klimatických podmínek viděl Krále na různých místech: od první až po čtvrtou pětku, a to více než jednou.

Král s ohledem na výsledky hlavního závodu startoval devátý, a povedlo se mu to skvěle. V nájezdu do první zatáčky byl šestý, byť výletem mimo trať na mokré trati jednu příčku ztratil.

S ohledem na podmínky byl závod GP2 svědkem mnoha výletů mimo trať a kolizí. Kvůli jedné z nich musel na trať safety car. Ten má za cíl závod neutralizovat. Tentokrát ale na trať vyjel přímo v polovině startovního pole v době, kdy někteří včetně Krále chtěli využít dobrého načasování a přezout na suché. Jenomže safety car musel začít srovnávat pořadí, aby se za něj zařadil lídr závodu, čímž paradoxně ti, kteří zaváhali, měli možnost pohybovat se na dráze rychleji, než ti s dobrým načasováním zastávky. K tomu se přidaly problémy s upevněním zadního kola a další zdržení kvůli hustému provozu v boxové uličce.

Ve druhé polovině se na maďarský Hungaroring opět začal snášet déšť, byť ne na všech částech trati. Na dráhu musel kvůli nehodám znovu safety car a někteří, včetně Krále nebo také Charlese Pica, strategicky zariskovali tím, že zůstali na pneumatikách do sucha. Při restartu se tak Král pohyboval na čtvrtém místě. To ale nemělo dlouhého trvání, protože s ohledem na horšící se podmínky neměli ti s hladkými pneumatikami žádnou šanci. Král byl nucen zajet do boxů pro pneumatiky do mokra, čímž se v cíli propadl až na sedmnácté místo.

„Tohle byl opravdu náročný závod za neustále měnících se podmínek,“ řekl v cíli posmutnělý Král. „Načasování zastávek v boxech nevyšlo, zejména s druhým pitstopem jsme protaktizovali a při prvním ztratili drahocenný čas. Zvolili jsme riziko zůstat na pneumatikách do sucha, ale déšť naopak zhoustl a s tím se už nedalo nic dělat.“

Závod vyhrál Stefano Coletti po startu z 21. místa! Rezervní pilot týmu F1 Sauber Mexičan Esteban Gutierrez dojel do cíle druhý, ten startoval dokonce 24. Třetí místo v cíli vybojoval Romain Grosjean, čímž se výrazně přiblížil zisku titulu.

Podobně jako F1 i GP2 má nyní letní přestávku. Dalšími dvěma závody jsou dějství na belgickém Spa-Francorchamps o posledním srpnovém víkendu.

 

KALENDÁŘ GP2 2011
06.05. – 08.05. Istanbul Turecko Velká cena Turecka
20.05. – 22.05. Barcelona Španělsko Velká cena Španělska
26.05. – 29.05. Monte-Carlo Monaco Velká cena Monaka
24.06. – 26.06. Valencie Španělsko Velká cena Evropy
08.07. – 10.07. Silverstone Velká Británie Velká cena Velké Británie
22.07. – 24.07. Nürburgring Německo Velká cena Německa
29.07. – 31.08. Budapešť Maďarsko Velká cena Maďarska
26.08. – 28.08. Spa Belgie Velká cena Belgie
09.09. – 11.09. Monza Itálie Velká cena Itálie


WEB – VÝSLEDKY, FOTOGRAFIE, ZPRAVODAJSTVÍ
Aktuální informace o Josefu Královi během celé sezóny 2011 naleznete na následujících webových stránkách:
 Oficiální stránky pořadatele: http://www.gp2series.com
 Oficiální stránky Josefa Krále: http://www.josefkral.cz
Oficiální stránky BRT: http://www.brt.cz

 

PR

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu