Vyhledávání

VC Číny se v posledních šesti kolech změnila ve strhující bitvu mezi Vettelem a Hamiltonem

VELKÁ CENA ČÍNY 2011

STRATEGIE VOLBY PNEUMATIK KLÍČEM KE STRHUJÍCÍM BITVÁM
PŘI VELKÉ CENĚ ČÍNY

Šanghaj (Čína), 17. dubna 2011 – Velká cena Číny se v posledních šesti kolech změnila ve strhující bitvu mezi Sebastianem Vettelem z týmu Red Bull a Lewisem Hamiltonem na McLarenu, kterou rozhodla strategie volby pneumatik. Na vedoucí pozici se Hamilton před Vettela dostal čtyři kola před cílem. Německý jezdec se pak musel navíc bránit útokům Jensona Buttona na druhém McLarenu a svého týmového kolegy Marka Webbera.

Po vzrušujícím konci závodu dojel Hamilton do boxů následován Vettelem, který i nadále zůstává ve vedení šampionátu. Správná strategie volby pneumatik se ukázala být klíčovým faktorem pro výsledek závodu. Zatímco McLaren zvolil strategii se třemi zastávkami v boxech, Red Bull zvolil pro Vettela dvě zastávky a pro Webbera tři. Webber odstartoval po problémech, které ho v sobotu potkaly během tréninku i kvalifikace, až z 18. pozice na startovním roštu.

Brzký konec Webbera v kvalifikaci znamenal, že byl schopen si pro závod ušetřit tři sady měkkých pneumatik PZero. Ty pak v neděli dokázal využít s maximálním účinkem. V jednotlivých úsecích závodu si mezi výměnami pneumatik dokázal proklestit cestu celým startovním polem a po předjetí Buttona v předposledním kole obsadil místo na stupních vítězů.

Vettel dokázal strategie se dvěma zastávkami využívat ke svému prospěchu až do poslední fáze závodu. Ve svém posledním úseku však byl nucen odjet na tvrdých pneumatikách podstatně více kol než jeho soupeři, a tak bylo zaděláno na vzrušující konec závodu, kdy prvních šest jezdců dělilo na cílové pásce jen 15 sekund. Napínavý závod přinesl ve svém průběhu mnoho předjížděcích manévrů, ke kterým docházelo během bitev zahrnujících nejen vícenásobné světové šampiony Michaela Schumachera a Fernanda Alonsa, ale i nové talenty jako jsou Sergio Pérez a Kamuj Kobajaši.

Během celého víkendu panovalo opět suché počasí. Závod byl odstartován při teplotě vzduchu 22 stupňů Celsia a teplotě povrchu dráhy 30 stupňů. Kromě Webbera odstartovali do závodu všichni jezdci na měkkých pneumatikách, přičemž některé týmy zvolily strategii tří zastávek, jiné dvou. Pozoruhodnou výjimkou se stal jezdec týmu HRT Narajn Kartykejan klasifikovaný na 23. místě, který zastavil v boxech pouze jednou, a to ve 23. kole. Nejrychlejší kolo závodu, které zajel Mark Webber (1:38.993), bylo podstatně rychlejší, než loňské nejrychlejší kolo Lewise Hamiltona (1:42.061). Během loňského závodu však trať několikrát zkropil déšť.

Ředitel oddělení Pirelli Motorsport Paul Hembery: „Zdá se, že tento rok jsou závody stále lepší a lepší! Myslím, že až do samotného závěru nebyl nikdo z diváků schopen říci, jak závod nakonec dopadne. A to je právě to, čeho jsme chtěli dosáhnout, když jsme odstartovali náš projekt pro formuli 1. Byli jsme svědky velmi zajímavého rozdělení strategií. McLaren dokázal dotáhnout k úspěchu strategii tří zastávek u Hamiltona, ale Red Bull neměl k vítězství daleko se dvěma zastávkami v boxech. V porovnání s Malajsií byla dnes degradace pneumatik mnohem menší, přičemž někteří jezdci dokázali odjet na tvrdé sadě dvacet a více kol. Trať nebyla během závodu pokryta ani přílišným množstvím gumových žmolků a bylo zřejmé, že o vítězství a prohře rozhodla právě strategie volby pneumatik. Konečným výsledkem pak bylo, že na cílové pásce dělily ty nejlepší jen minimální časové rozestupy a nejlepších výsledků dosáhli jezdci, kteří dokázali se svými pneumatikami pracovat nejlépe. Je jen obtížné si představit, že by následující velká cena Turecka mohla být ještě zajímavější, ale v každém případě uděláme vše pro to, aby byla přinejmenším stejně zajímavá.“



PŘEHLED ZASTÁVEK V BOXECH – VELKÁ CENA ČÍNY 2011

Hamilton: S S (15) S (25) H (38) 3
Vettel: S S (14) H (31) 2
Webber: H S (10) S (25) S (40) 3
Button: S S (14) S (24) H (37) 3
Rosberg: S S (12) S (25) H (39) 3
Massa: S S (15) H (33) 2
Alonso: S S (16) H (32) 2
Schumacher: S S (10) S (26) H (39) 3
Petrov: S S (17) H (37) 2
Kobayashi: S S (14) H (30) 2
Di Resta: S S (11) H (32) 2
Heidfeld: S S (18) H (30) 2
Barrichello: S S (16) H (35) 2
Buemi: S H (12) H (16) H (33) 3
Sutil: S S (15) H (30) S (47) 3
Kovalainen: S S (19) H (40) 2
Perez: S S (16) H (36) DT* (48) DT* (50) 4
Maldonado: S S (10) H (25) H (40) 3
Trulli: S S (20) H (42) 2
D’Ambrosio: S S (20) H (34) 2
Glock: S S (16) S (28) H (39) 3
Liuzzi: S DT* (9) H (21) S (45) 3
Karthikeyan: S H (23) 1
Alguersuari: S S (9) 1


První sloupec udává typ pneumatik, na kterých jezdec odstartoval.
S = měkká směs
H = tvrdá směs
Poslední spoupec udává celkový počet zastávek v boxech.

* průjezd boxy

Sledujte nás na Twitteru @ Pirelli_Media nebo na Facebooku na adrese www.facebook.com/Pirelli





***


Pirelli Tyre (Suisse) S.A. – Czech
Ing. Zdeněk Vacl
Marketingový manažer

Comunica, a.s. – komunikační agentura
Věnceslava Šlechtová
Key Account Manager

 

PR

Velká cena Číny, třetí závod MS vozů formule 1 v Šanghaji 2011- výsledky :

1. Hamilton (Brit./McLaren) 1:36:58,226, 2. Vettel (Něm./Red Bull) -5,198, 3. Webber (Austr./Red Bull) -7,555, 4. Button (Brit./McLaren) -10,000, 5. Rosberg (Něm./Mercedes) -13,448, 6. Massa (Braz./Ferrari) -15,840, 7. Alonso (Šp./Ferrari) -30,622, 8. M. Schumacher (Něm./Mercedes) -31,026, 9. Petrov (Rus./Lotus) -57,404, 10. Kobajaši (Jap./Sauber) -1:03,273.

Průběžné pořadí MS: 1. Vettel 68, 2. Hamilton 47, 3. Button 38, 4. Webber 37, 5. Alonso 26, 6. Massa 24, 7. Petrov 17, 8. Heidfeld (Něm./Lotus) 15, 9. Rosberg 10, 10. Kobajaši 7.

Pohár konstruktérů: 1. Red Bull 105, 2. McLaren 85, 3. Ferrari 50, 4. Lotus Renault 32, 5. Mercedes 16, 6. Sauber 7, 7. Toro Rosso 4, 8. Force India 4.

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu