Vyhledávání

Velká cena Kanady 2011 a její jedno kolo

Velká cena Kanady – jedno kolo v Montrealu


Okruh Gillese Villeneuva ležící na ostrově Notre Dame je zčásti městskou tratí, zčásti pak permanentním závodním okruhem, otevřeným pouze pro závod formule 1. Okruh měří 4,6 kilometru a závod čítá 78 kol. Na trati je položen velmi jemný asfalt, nachází se na ní šest důležitých brzdných bodů kombinovaných třemi šikanami a čtyřmi vysokorychlostními zatáčkami.

V úzké prostřední sekci okruhu najdeme dvě šikany, dvojitou brzdnou zónu následovanou rychlou změnou směru, to vše na vzdálenosti menší než 700 metrů. Napětí, které tak v pneumatikách vzniká, zvyšuje jejich teplotu v průběhu pouhých 15 sekund o 20 stupňů, přičemž maximální teplota přesáhne 110°C.

Rychlé brzdění, snížení rychlosti a náročná šikana sestavená ze dvou ostrých protilehlých zatáček. Jezdec opatrně najíždí na vnější obrubník, aby se připravil na jednu z nejtěžších brzdných zón na okruhu.

Vlásenka
Zde vozy F1 dosahují 290 kilometrů v hodině.
Na 130 metrech dojde ke zpomalení o 230 kilometrů za hodinu za méně než tři vteřiny. Produkuje se tím přetížení o síle 4,2G. Na přední pneumatiky působí vertikální síla rovnající se 1 100 kilogramům. Je to nejrychlejší část okruhu, kde rychlosti překračují 310 kilometrů za hodinu, a kde mohou jezdci zkusit využít vzduchového pytle pro předjetí, zatímco se připravují na další brzdění.

Rozličné boxy
Jedna část povrchu v boxové uličce je asfaltová, druhá betonová. Každá má jiný frikční koeficient, což ovlivňuje množství ulpívající gumy a přilnavost. Měkká směs PZero zajišťuje optimální přilnavost na obou typech povrchů a zlepšuje ovladatelnost vozu formule 1.

 

PR

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu