Vyhledávání

Velká cena Kanady F1 2011 s debutem nové směsi pneumatik

PZERO BÍLÁ SI ODBYLA DEBUT, PZERO ČERVENÁ BYLA NEJRYCHLEJŠÍ


Montreal, 11. června 2011 – Střední směs Pirelli PZero Bílá měla příležitost se poprvé v rámci závodního víkendu ukázat přímo na trati. Týmy použily dvě bonusové sady, které jim byly pro dnešní volné tréninky poskytnuty, aby si mohly vyzkoušet pneumatiky pro budoucí závody.

Nejrychlejší čas dne ovšem stanovily superměkké pneumatiky PZero Červená. Od času loňské pole position zaostaly o dvě tisíciny sekundy i přes stávající kluzký povrch tratě. Trať byla „zelená,“ jelikož na ní neulpělo velké množství gumy. Nepomohly ani dvě fáze s vyvěšenými červenými vlajkami.

Mimo PZero Bílé a superměkké směsi týmy využívaly také měkké pneumatiky PZero Žlutá, které budou v závodě primárními pneumatikami.

V ranním tréninku udával tempo Nico Rosberg z Mercedesu, zajel čas o hodnotě 1:15.591 a o půl sekundy porazil Fernanda Alonsa z Ferrari. Oba jezdci svá maxima zajeli na směsi Pirelli PZero Žlutá a pohodlně pokořili čas z loňského prvního tréninku, který činil 1:18.127.

V odpoledním tréninku, který se znovu konal v suchu a teple, přičemž teplota vzduchu dosahovala 24 stupňů Celsia, týmy dále testovaly nové pneumatiky. Poprvé o tomto víkendu také nasadily superměkkou směs. Odpoledne byl nejrychlejší Fernando Alonso. Na superměkké směsi PZero Červená zajel čas 1:15.107, což je neuvěřitelně blízko loňskému času pole position, který činil 1:15.105.

Bývalý testovací jezdec Pirelli Pedro de la Rosa oslavil svůj návrat do formule 1 v barvách týmu Sauber, když zastupoval stálého pilota Sergia Péreze, který se po prvním tréninku necítil dobře. De la Rosa, který vedl vývojový program Pirelli, byl ve svém prvním tréninku od Velké ceny Itálie 2010 osmnáctý, na trati strávil méně než 15 minut.

Jeden z hostů Pirelli, jenž akci na trati sledoval z hospitality této italské firmy, byla hvězda „gymkhana“ Ken Block. Ten se v neděli chystá oznámit svou nejnovější výzvu, kterou hodlá společně s Pirelli podstoupit.

Ředitel oddělení Pirelli Motorsport Paul Hembery řekl: „Rozhodně jsme byli svědky akcí nabitých tréninků, které jen potvrdily reputaci tohoto fantastického okruhu. Jelikož je trať ve své celkové konfiguraci využívána pouze dvakrát ročně, poskytovala jen velmi nízkou úroveň přilnavosti. I přes tento handicap byly naše pneumatiky velmi konkurenceschopné a snadno pokořily nejlepší časy z loňských tréninků a velice se přiblížily času loňské pole position. Je nám líto, Sergio Pérez se necítil dobře a doufáme, že ho brzy opět spatříme za volantem. Pedro de la Rosa ovšem předvedl úctyhodný výkon a zajel osmnáctý čas. Je skvělé vidět dva bývalé testovací piloty Pirelli na roštu závodu! Zpětná vazba o používání nové střední směsi byla obecně užitečná. Nyní potřebujeme všechna data, která jsme v průběhu obou volných tréninků nasbírali, patřičně zhodnotit.

PIRELLI FAKT DNE:

Průměrný počet zastávek v průběhu závodu byl zatím 61,5, což znamená 2,5 zastávky na jeden vůz. To znamená, že Pirelli je na dobré cestě splnit tento standard a svůj cíl dvou až tří zastávek v každém závodě.


PR

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu